Napęd skutera - części
Polaris Big Boss 250
Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym?
Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.
Zadbaj o dopasowane elementy napędu
Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.
Kontroluj zużycie kluczowych części układu
Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.
Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu
Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.
Jak zmodyfikować osiągi skutera?
Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane.
Zacznij od serwisu skutera
Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.
Jak poprawić osiągi skutera?
Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia.
Czy warto kupić tuningowy element do napędu?
Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.
Jak upłynnić jazdę skuterem?
Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.
Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ
Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.
Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami
Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
172,22 zł
Sprężyna sprzęgła zielona EPI - PATV7
172,22 zł
Sprężyna sprzęgła czerwona EPI - PATV1
172,22 zł
Sprężyna sprzęgła fioletowa EPI - PDS-6
172,22 zł
Sprężyna sprzęgła niebieska EPI - PEBS2
172,22 zł
Sprężyna sprzęgła żółta EPI - PATV3
92,82 zł
Tuleja sprzęgła EPI - PMB504
172,22 zł
Sprężyna sprzęgła różowa EPI - PATV8
176,49 zł
Sprężyna sprzęgła srebrna EPI - PATV13
172,22 zł
Sprężyna sprzęgła zielona EPI - PATV11
172,22 zł
Sprężyna sprzęgła fioletowa EPI - PATV4
132,00 zł
Tuleja sprzęgła EPI - PMB712
299,00 zł
Pasek napędowy Gates G-Force ATV C12 Carbon 1051x31x12,7 mm - 9823-01051
Posiadamy Napęd skutera - części do Polaris Big Boss 250
- Polaris Big Boss 250 4x4 1989
- Polaris Big Boss 250 4x4 1990
- Polaris Big Boss 250 4x4 1991
- Polaris Big Boss 250 4x4 1992
- Polaris Big Boss 250 4x4 1993
- Polaris Big Boss 250 6x6 1989
- Polaris Big Boss 250 6x6 1990
- Polaris Big Boss 250 4x6 1989
- Polaris Big Boss 250 4x6 1990
- Polaris Big Boss 250 4x6 1991
- Polaris Big Boss 250 4x6 1992
- Polaris Big Boss 250 6x6 1992
- Polaris Big Boss 250 6x6 1991
other_motorcycle_models
- Polaris Big Boss 400
- Polaris Big Boss 500
- Polaris Sportsman 570
- Polaris Sportsman 250
- Polaris Sportsman 800
- Polaris Sportsman 300
- Polaris Sportsman 400
- Polaris Sportsman 350
- Polaris Voyageur 650
- Polaris Trail Blazer 400
- Polaris Pro XD 4000 900
- Polaris Titan 1000
- Polaris RZR 1000
- Polaris Titan 800
- Polaris RZR 900
- Polaris RZR 2000
- Polaris RZR 200
- Polaris RZR 170
- Polaris RZR Trail 570
- Polaris RZR Trail 900
- Polaris RZR Trail 1000
- Polaris Ranger 0
- Polaris Ranger 650
- Polaris Ranger 570
- Polaris Ranger 900
- Polaris Ranger 800
- Polaris Ranger 150
- Polaris Ranger 700
- Polaris Ranger 500
- Polaris Ranger 1000
- Polaris Outlaw 110
- Polaris Phoenix 200
- Polaris Outlaw 70
- Polaris Magnum 425
- Polaris Switchback 850
- Polaris Switchback 650
- Polaris Switchback 550
- Polaris Indy 550
- Polaris Indy 650
- Polaris Indy 850
- Polaris Indy 120
- Polaris General 1000
- Polaris SKS 650
- Polaris RMK 900
- Polaris RMK 600
- Polaris RMK 550
- Polaris RMK 650
- Polaris RMK 850
- Polaris Pro RMK 650