check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Napęd skutera - części
Suzuki AN 400 Burgman 2001

Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym? 

Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.

Zadbaj o dopasowane elementy napędu

Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.

Kontroluj zużycie kluczowych części układu

Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.

Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu

Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.

Jak zmodyfikować osiągi skutera?

Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane. 

Zacznij od serwisu skutera

Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.

Jak poprawić osiągi skutera?

Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia. 

Czy warto kupić tuningowy element do napędu?

Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.

Jak upłynnić jazdę skuterem?

Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.

Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ

Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.

Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami

Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.

 

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 31
Sprzęgło odśrodkowe Suzuki AN 400 99- - VIC-19607
Pasek napędowy JT Kevlar - JTB2501KR -10%

239,60 zł

266,22 zł

Najniższa cena: 266,22 zł

Pasek napędowy JT Kevlar - JTB2501KR

Sprzęgło 150mm Suzuki Burgman 400 98-06 101 Octane - 25789
Pasek napędowy kewlarowy Dayco 22,7x938 kewlar - 8187K
Szczęki sprzęgła JMP

279,15 zł

dostawa 0 zł

Szczęki sprzęgła JMP

Pasek napędowy Mitsuboshi 24,4x947 - MBLSC034
Pasek napędowy Gates Boost DN - 9802-41801
Pasek napędowy Dayco - XTX1001

410,94 zł

dostawa 0 zł

Pasek napędowy Dayco - XTX1001

Pasek napędowy Athena 22,2x911x14,6 - S41PLAT027 -10%

512,82 zł

569,80 zł

Najniższa cena: 569,80 zł

dostawa 0 zł

Pasek napędowy Athena 22,2x911x14,6 - S41PLAT027

Rolki wariatora Athena 26x13mm 21 g 8 szt. - S41000030P120 -10%

242,10 zł

269,00 zł

Najniższa cena: 269,00 zł

Rolki wariatora Athena 26x13mm 21 g 8 szt. - S41000030P120

Pasek napędowy Polini Kevlar  - 248.051

492,40 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Pasek napędowy Polini Kevlar - 248.051

Wariator Polini - Suzuki Burgman 400  - 241.611

1 071,80 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Wariator Polini - Suzuki Burgman 400 - 241.611

Dzwon sprzęgła Newfren - G0701

552,08 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Dzwon sprzęgła Newfren - G0701

Wariator kompletny Athena - P400510110003 -10%

727,55 zł

808,39 zł

Najniższa cena: 808,39 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Wariator kompletny Athena - P400510110003

Szczęki sprzęgła

268,37 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Szczęki sprzęgła