Napęd skutera - części
TM Racing SMM 530
Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym?
Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.
Zadbaj o dopasowane elementy napędu
Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.
Kontroluj zużycie kluczowych części układu
Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.
Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu
Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.
Jak zmodyfikować osiągi skutera?
Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane.
Zacznij od serwisu skutera
Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.
Jak poprawić osiągi skutera?
Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia.
Czy warto kupić tuningowy element do napędu?
Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.
Jak upłynnić jazdę skuterem?
Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.
Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ
Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.
Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami
Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Nie udało się dopasować żadnego produktu
Posiadamy Napęd skutera - części do TM Racing SMM 530
- TM Racing SMM 530 F Black Dream ES 2011
- TM Racing SMM 530 F Black Dream ES 2012
- TM Racing SMM 530 F Black Dream ES 2005
- TM Racing SMM 530 F Black Dream ES 2006
- TM Racing SMM 530 F Black Dream ES 2007
- TM Racing SMM 530 F Black Dream ES 2008
- TM Racing SMM 530 F Black Dream ES 2009
- TM Racing SMM 530 F Black Dream ES 2010
- TM Racing SMM 530 F Black Dream ES 2013
- TM Racing SMM 530 F ES 2014
- TM Racing SMM 530 Fi ES 2015
- TM Racing SMM 530 Fi ES 2016
- TM Racing SMM 530 Fi ES 2017
- TM Racing SMM 530 Fi ES 2018
- TM Racing SMM 530 Fi ES 2019
- TM Racing SMM 530 F 2003
- TM Racing SMM 530 F 2004
- TM Racing SMM 530 Fi ES 2020
other_motorcycle_models
- TM Racing SMM 450
- TM Racing SMM 250
- TM Racing SMM 300
- TM Racing SMM 400
- TM Racing SMM 125
- TM Racing MX 125
- TM Racing TM SMX 85
- TM Racing TM FT 450
- TM Racing TM SMR 450
- TM Racing TM SMK 450
- TM Racing TM MX 85
- TM Racing TM EN 144
- TM Racing TM MX 450
- TM Racing TM EN 450
- TM Racing TM MX 144
- TM Racing TM MX 530
- TM Racing SMX 530
- TM Racing TM SMR 300
- TM Racing FT 300
- TM Racing TM EN 300
- TM Racing TM MX 300
- TM Racing CC 250
- TM Racing TM EN 250
- TM Racing TM MX 250
- TM Racing SMR 125
- TM Racing TM SMR 125
- TM Racing EN 125
- TM Racing TM MX 125
- TM Racing TM EN 125
- TM Racing TM 125
- TM Racing MX 530
- TM Racing MX 100
- TM Racing EN 530
- TM Racing SMX 450
- TM Racing SMX 250
- TM Racing SMX 125
- TM Racing EN 250
- TM Racing SMR 450
- TM Racing EN 450
- TM Racing MX 450
- TM Racing MX 250
- TM Racing TM 85
- TM Racing SMX 144
- TM Racing SMR 530
- TM Racing SM 125
- TM Racing SM 660
- TM Racing EN 144