Przełączniki zespolone motocyklowe
BMW R 1200 RT
Co warto wiedzieć o przełączniku zespolonym?
Przełączniki zespolone motocyklowe sporo ci ułatwią, o ile będą sprawne i odpowiednio dobrane do jednośladu. Ze względu na położenie, przełączniki są narażone na szereg czynników, w tym warunki atmosferyczne i uderzenia. W efekcie, do najczęstszych awarii przełączników zespolonych należą:
- Uszkodzenia mechaniczne
- Zużycie elementów ruchomych
- Zabrudzenie
- Korozja
Tylko niektóre z tych uszkodzeń będziesz mógł usunąć samodzielnie, czyszcząc lub wymieniając dany element przełącznika. Większość będzie wymagała wymiany przełącznika. A warto to zrobić nie tylko ze względu na względnie niewielkie koszty wymiany, ale i ze względu na funkcję, jaką pełni nawet prosty przełącznik zespolony w twoim motocyklu.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze przełączników zespolonych?
Przyciski na przełącznikach są ułożone według typowego wzorca. Nie oznacza to jednak, że możesz bez problemu wymienić dany przełącznik na inny. Pamiętaj, że w przypadku przełącznika zespolonego ważne są także:
- Położenie przełącznika na kierownicy
- Sposób montażu
- Łączenie przełącznika z poszczególnymi układami motocykla
Z tych powodów, przełączniki są elementami dedykowanymi, przypisanymi konkretnym modelom lub co najmniej grupom modeli motocykli. Z uniwersalnych przełączników motocyklowych korzystają w zasadzie tylko najprostsze pojazdy.
Czy do motocykla mogę zamontować nietypowe przełączniki?
Nietypowe przełączniki zespolone to produkty niepopularne, ale dostępne. Zwykle są one przygotowane pod nietypowy styl retro lub urozmaicone kolorystycznie. Wybierając taki przełącznik zwróć jednak uwagę na to:
- Czy przełącznik pasuje do kierownicy?
- Czy przełącznik ma odpowiednie połączenie z układami motocykla?
- Czy zamontowany przełącznik pozwala łatwo operować przyciskami?
Tylko po spełnieniu tych kryteriów będziesz mógł sprawnie i bezpiecznie kontrolować mechanizmami za pomocą nowego przełącznika zespolonego.
Posiadamy Przełączniki zespolone motocyklowe do BMW R 1200 RT
- BMW R 1200 RT 2011
- BMW R 1200 RT 2012
- BMW R 1200 RT 2007
- BMW R 1200 RT 2008
- BMW R 1200 RT 2009
- BMW R 1200 RT 2010
- BMW R 1200 RT ABS 2013
- BMW R 1200 RT Edition 90 Years ABS 2013
- BMW R 1200 RT LC ABS 2013
- BMW R 1200 RT LC ABS 2015
- BMW R 1200 RT LC ABS 2016
- BMW R 1200 RT LC ABS 2017
- BMW R 1200 RT LC DTC ABS 2017
- BMW R 1200 RT LC ESA ABS 2017
- BMW R 1200 RT LC ABS 2018
- BMW R 1200 RT LC DTC ABS 2018
- BMW R 1200 RT LC ESA ABS 2018
- BMW R 1200 RT LC ABS 2014
- BMW R 1200 RT 90 Years ABS 2014
- BMW R 1200 RT ABS 2005
- BMW R 1200 RT ABS 2006
- BMW R 1200 RT ABS 2007
- BMW R 1200 RT ABS 2008
- BMW R 1200 RT ABS 2009
- BMW R 1200 RT ABS 2010
- BMW R 1200 RT ABS 2011
- BMW R 1200 RT ABS 2012
other_motorcycle_models
- BMW R 51/2 500
- BMW R 3 300
- BMW R 6 600
- BMW R 52 500
- BMW R 850
- BMW R 18 1800
- BMW R 17 750
- BMW R 23 250
- BMW R 16 750
- BMW R 20 200
- BMW R 71 750
- BMW R 11 750
- BMW R Nine T 1200
- BMW R 1200
- BMW R 1250
- BMW R 12 750
- BMW R 80 800
- BMW R 65 650
- BMW R 1100
- BMW R 25 250
- BMW R 1200 GS
- BMW R 1150
- BMW R 75 750
- BMW R 60 600
- BMW R 51 500
- BMW R 45 450
- BMW R 26 250
- BMW R 100 1000
- BMW R 900
- BMW R 65 650 RT
- BMW R 1200 NineT Urban G/S
- BMW R 1200 NineT Scrambler
- BMW R 1200 NineT Racer
- BMW R 1200 NineT Pure
- BMW R 1200 NineT
- BMW R 1250 RT
- BMW R 1250 RS
- BMW R 1250 R
- BMW R 1250 GS
- BMW R 1250 GS Adventure
- BMW R 1200 R
- BMW R 1200 RS
- BMW R 1200 GS Adventure
- BMW R 1200 HP2 Sport
- BMW R 1200 C Classic
- BMW R 1150 RT
- BMW R 1200 ST
- BMW R 1100 RT
- BMW R 68 600