Przełączniki zespolone motocyklowe
Malaguti XTM 50
Co warto wiedzieć o przełączniku zespolonym?
Przełączniki zespolone motocyklowe sporo ci ułatwią, o ile będą sprawne i odpowiednio dobrane do jednośladu. Ze względu na położenie, przełączniki są narażone na szereg czynników, w tym warunki atmosferyczne i uderzenia. W efekcie, do najczęstszych awarii przełączników zespolonych należą:
- Uszkodzenia mechaniczne
- Zużycie elementów ruchomych
- Zabrudzenie
- Korozja
Tylko niektóre z tych uszkodzeń będziesz mógł usunąć samodzielnie, czyszcząc lub wymieniając dany element przełącznika. Większość będzie wymagała wymiany przełącznika. A warto to zrobić nie tylko ze względu na względnie niewielkie koszty wymiany, ale i ze względu na funkcję, jaką pełni nawet prosty przełącznik zespolony w twoim motocyklu.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze przełączników zespolonych?
Przyciski na przełącznikach są ułożone według typowego wzorca. Nie oznacza to jednak, że możesz bez problemu wymienić dany przełącznik na inny. Pamiętaj, że w przypadku przełącznika zespolonego ważne są także:
- Położenie przełącznika na kierownicy
- Sposób montażu
- Łączenie przełącznika z poszczególnymi układami motocykla
Z tych powodów, przełączniki są elementami dedykowanymi, przypisanymi konkretnym modelom lub co najmniej grupom modeli motocykli. Z uniwersalnych przełączników motocyklowych korzystają w zasadzie tylko najprostsze pojazdy.
Czy do motocykla mogę zamontować nietypowe przełączniki?
Nietypowe przełączniki zespolone to produkty niepopularne, ale dostępne. Zwykle są one przygotowane pod nietypowy styl retro lub urozmaicone kolorystycznie. Wybierając taki przełącznik zwróć jednak uwagę na to:
- Czy przełącznik pasuje do kierownicy?
- Czy przełącznik ma odpowiednie połączenie z układami motocykla?
- Czy zamontowany przełącznik pozwala łatwo operować przyciskami?
Tylko po spełnieniu tych kryteriów będziesz mógł sprawnie i bezpiecznie kontrolować mechanizmami za pomocą nowego przełącznika zespolonego.
Posiadamy Przełączniki zespolone motocyklowe do Malaguti XTM 50
- Malaguti XTM 50 Enduro 2011
- Malaguti XTM 50 Enduro 2012
- Malaguti XTM 50 Enduro 2008
- Malaguti XTM 50 Enduro 2009
- Malaguti XTM 50 Enduro 2010
- Malaguti XTM 50 Enduro 2019
- Malaguti XTM 50 Enduro 2020
- Malaguti XTM 50 2003
- Malaguti XTM 50 2004
- Malaguti XTM 50 2005
- Malaguti XTM 50 2006
- Malaguti XTM 50 2007
- Malaguti XTM 50 2008
- Malaguti XTM 50 2009
- Malaguti XTM 50 2010
- Malaguti XTM 50 2011
- Malaguti XTM 50 2021
other_motorcycle_models
- Malaguti XTM 125
- Malaguti XSM 125
- Malaguti Blog 160
- Malaguti F10 50
- Malaguti Blog 125
- Malaguti GT 500
- Malaguti Fifty Top 50
- Malaguti MGX 50
- Malaguti DVD 50
- Malaguti Madison 125
- Malaguti MRX 50
- Malaguti Fifty Full 50
- Malaguti Fifty 50
- Malaguti Centro 50
- Malaguti Crosser 50
- Malaguti Drakon 50
- Malaguti Madison 400
- Malaguti F12 50
- Malaguti Ciak 50
- Malaguti Madison 250
- Malaguti Ciak 200
- Malaguti CNK 50
- Malaguti Phantom 250
- Malaguti Ciak 150
- Malaguti F12 125
- Malaguti Madison 3 250
- Malaguti Password 250
- Malaguti Madison 200
- Malaguti F12 200
- Malaguti Ciak 125
- Malaguti Phantom 200
- Malaguti Madison 180
- Malaguti Phantom 125
- Malaguti Phantom 150
- Malaguti F15 50
- Malaguti F18 150
- Malaguti Madison 150
- Malaguti Yesterday 50
- Malaguti Ciak 100
- Malaguti F18 125
- Malaguti F12 100
- Malaguti Grizzly RCX 12 50
- Malaguti Grizzly RCX 10 50
- Malaguti XSM 50
- Malaguti Centro 160
- Malaguti RCX 50 Grizzly
- Malaguti F12 50 Phantom