Przełączniki zespolone motocyklowe
TM Racing SM 400 F 2002
Co warto wiedzieć o przełączniku zespolonym?
Przełączniki zespolone motocyklowe sporo ci ułatwią, o ile będą sprawne i odpowiednio dobrane do jednośladu. Ze względu na położenie, przełączniki są narażone na szereg czynników, w tym warunki atmosferyczne i uderzenia. W efekcie, do najczęstszych awarii przełączników zespolonych należą:
- Uszkodzenia mechaniczne
- Zużycie elementów ruchomych
- Zabrudzenie
- Korozja
Tylko niektóre z tych uszkodzeń będziesz mógł usunąć samodzielnie, czyszcząc lub wymieniając dany element przełącznika. Większość będzie wymagała wymiany przełącznika. A warto to zrobić nie tylko ze względu na względnie niewielkie koszty wymiany, ale i ze względu na funkcję, jaką pełni nawet prosty przełącznik zespolony w twoim motocyklu.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze przełączników zespolonych?
Przyciski na przełącznikach są ułożone według typowego wzorca. Nie oznacza to jednak, że możesz bez problemu wymienić dany przełącznik na inny. Pamiętaj, że w przypadku przełącznika zespolonego ważne są także:
- Położenie przełącznika na kierownicy
- Sposób montażu
- Łączenie przełącznika z poszczególnymi układami motocykla
Z tych powodów, przełączniki są elementami dedykowanymi, przypisanymi konkretnym modelom lub co najmniej grupom modeli motocykli. Z uniwersalnych przełączników motocyklowych korzystają w zasadzie tylko najprostsze pojazdy.
Czy do motocykla mogę zamontować nietypowe przełączniki?
Nietypowe przełączniki zespolone to produkty niepopularne, ale dostępne. Zwykle są one przygotowane pod nietypowy styl retro lub urozmaicone kolorystycznie. Wybierając taki przełącznik zwróć jednak uwagę na to:
- Czy przełącznik pasuje do kierownicy?
- Czy przełącznik ma odpowiednie połączenie z układami motocykla?
- Czy zamontowany przełącznik pozwala łatwo operować przyciskami?
Tylko po spełnieniu tych kryteriów będziesz mógł sprawnie i bezpiecznie kontrolować mechanizmami za pomocą nowego przełącznika zespolonego.
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Nie udało się dopasować żadnego produktu
other_motorcycle_models
- TM Racing SM 125
- TM Racing SM 660
- TM Racing SM 400
- TM Racing SMX 530
- TM Racing SMR 125
- TM Racing SMM 530
- TM Racing SMX 450
- TM Racing SMX 250
- TM Racing SMX 125
- TM Racing SMM 450
- TM Racing SMR 450
- TM Racing SMX 144
- TM Racing SMR 530
- TM Racing SMX 660
- TM Racing SMX 600
- TM Racing SMX 85
- TM Racing SMR 300
- TM Racing SMX 300
- TM Racing SMR 250
- TM Racing SMM 250
- TM Racing SMM 300
- TM Racing SMX 660 Competion
- TM Racing SME 530
- TM Racing SMM 400
- TM Racing SME 400
- TM Racing SME 250
- TM Racing SMM 125
- TM Racing TM SMX 85
- TM Racing TM SMR 450
- TM Racing TM SMK 450
- TM Racing TM SMR 300
- TM Racing TM SMR 125
- TM Racing MX 125
- TM Racing TM FT 450
- TM Racing TM MX 85
- TM Racing TM EN 144
- TM Racing TM MX 450
- TM Racing TM EN 450
- TM Racing TM MX 144
- TM Racing TM MX 530
- TM Racing FT 300
- TM Racing TM EN 300
- TM Racing TM MX 300
- TM Racing CC 250
- TM Racing TM EN 250