Przełączniki zespolone motocyklowe
Vespa R 50
Co warto wiedzieć o przełączniku zespolonym?
Przełączniki zespolone motocyklowe sporo ci ułatwią, o ile będą sprawne i odpowiednio dobrane do jednośladu. Ze względu na położenie, przełączniki są narażone na szereg czynników, w tym warunki atmosferyczne i uderzenia. W efekcie, do najczęstszych awarii przełączników zespolonych należą:
- Uszkodzenia mechaniczne
- Zużycie elementów ruchomych
- Zabrudzenie
- Korozja
Tylko niektóre z tych uszkodzeń będziesz mógł usunąć samodzielnie, czyszcząc lub wymieniając dany element przełącznika. Większość będzie wymagała wymiany przełącznika. A warto to zrobić nie tylko ze względu na względnie niewielkie koszty wymiany, ale i ze względu na funkcję, jaką pełni nawet prosty przełącznik zespolony w twoim motocyklu.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze przełączników zespolonych?
Przyciski na przełącznikach są ułożone według typowego wzorca. Nie oznacza to jednak, że możesz bez problemu wymienić dany przełącznik na inny. Pamiętaj, że w przypadku przełącznika zespolonego ważne są także:
- Położenie przełącznika na kierownicy
- Sposób montażu
- Łączenie przełącznika z poszczególnymi układami motocykla
Z tych powodów, przełączniki są elementami dedykowanymi, przypisanymi konkretnym modelom lub co najmniej grupom modeli motocykli. Z uniwersalnych przełączników motocyklowych korzystają w zasadzie tylko najprostsze pojazdy.
Czy do motocykla mogę zamontować nietypowe przełączniki?
Nietypowe przełączniki zespolone to produkty niepopularne, ale dostępne. Zwykle są one przygotowane pod nietypowy styl retro lub urozmaicone kolorystycznie. Wybierając taki przełącznik zwróć jednak uwagę na to:
- Czy przełącznik pasuje do kierownicy?
- Czy przełącznik ma odpowiednie połączenie z układami motocykla?
- Czy zamontowany przełącznik pozwala łatwo operować przyciskami?
Tylko po spełnieniu tych kryteriów będziesz mógł sprawnie i bezpiecznie kontrolować mechanizmami za pomocą nowego przełącznika zespolonego.
Posiadamy Przełączniki zespolone motocyklowe do Vespa R 50
- Vespa R 50 1969
- Vespa R 50 1970
- Vespa R 50 1971
- Vespa R 50 1972
- Vespa R 50 1973
- Vespa R 50 1974
- Vespa R 50 1975
- Vespa R 50 1976
- Vespa R 50 1977
- Vespa R 50 1978
- Vespa R 50 1979
- Vespa R 50 1980
- Vespa R 50 1981
- Vespa R 50 1982
- Vespa R 50 1983
other_motorcycle_models
- Vespa Racer 90
- Vespa Rally 200
- Vespa Revival 50
- Vespa Rally II 200
- Vespa Rally 200 Femsatronic
- Vespa Rally 180
- Vespa Elettrica 0
- Vespa Spezial 50
- Vespa Cosa 200
- Vespa 946 125
- Vespa Cosa 125
- Vespa 50
- Vespa MP3 250
- Vespa PK 125
- Vespa Sprint 125
- Vespa PK 50
- Vespa Sprint 50
- Vespa Vespino 50
- Vespa PK 80
- Vespa PK 100
- Vespa Primavera 125
- Vespa PX 125
- Vespa GTS 300
- Vespa GTS 125
- Vespa PX 150
- Vespa PX 80
- Vespa PX 200
- Vespa Primavera 50
- Vespa S 150
- Vespa P 200
- Vespa SS 180
- Vespa GTV 250
- Vespa GL 150
- Vespa Sprint 150
- Vespa V 150
- Vespa Primavera 150
- Vespa LXV 150
- Vespa Sei Giorni 300
- Vespa GTV 300
- Vespa Sport 100
- Vespa V 90
- Vespa S 125