Przełączniki zespolone motocyklowe
Yamaha XT 600
Co warto wiedzieć o przełączniku zespolonym?
Przełączniki zespolone motocyklowe sporo ci ułatwią, o ile będą sprawne i odpowiednio dobrane do jednośladu. Ze względu na położenie, przełączniki są narażone na szereg czynników, w tym warunki atmosferyczne i uderzenia. W efekcie, do najczęstszych awarii przełączników zespolonych należą:
- Uszkodzenia mechaniczne
- Zużycie elementów ruchomych
- Zabrudzenie
- Korozja
Tylko niektóre z tych uszkodzeń będziesz mógł usunąć samodzielnie, czyszcząc lub wymieniając dany element przełącznika. Większość będzie wymagała wymiany przełącznika. A warto to zrobić nie tylko ze względu na względnie niewielkie koszty wymiany, ale i ze względu na funkcję, jaką pełni nawet prosty przełącznik zespolony w twoim motocyklu.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze przełączników zespolonych?
Przyciski na przełącznikach są ułożone według typowego wzorca. Nie oznacza to jednak, że możesz bez problemu wymienić dany przełącznik na inny. Pamiętaj, że w przypadku przełącznika zespolonego ważne są także:
- Położenie przełącznika na kierownicy
- Sposób montażu
- Łączenie przełącznika z poszczególnymi układami motocykla
Z tych powodów, przełączniki są elementami dedykowanymi, przypisanymi konkretnym modelom lub co najmniej grupom modeli motocykli. Z uniwersalnych przełączników motocyklowych korzystają w zasadzie tylko najprostsze pojazdy.
Czy do motocykla mogę zamontować nietypowe przełączniki?
Nietypowe przełączniki zespolone to produkty niepopularne, ale dostępne. Zwykle są one przygotowane pod nietypowy styl retro lub urozmaicone kolorystycznie. Wybierając taki przełącznik zwróć jednak uwagę na to:
- Czy przełącznik pasuje do kierownicy?
- Czy przełącznik ma odpowiednie połączenie z układami motocykla?
- Czy zamontowany przełącznik pozwala łatwo operować przyciskami?
Tylko po spełnieniu tych kryteriów będziesz mógł sprawnie i bezpiecznie kontrolować mechanizmami za pomocą nowego przełącznika zespolonego.
Posiadamy Przełączniki zespolone motocyklowe do Yamaha XT 600
- Yamaha XT 600 1984
- Yamaha XT 600 1987
- Yamaha XT 600 1989
- Yamaha XT 600 E 1990
- Yamaha XT 600 E 1991
- Yamaha XT 600 E 1992
- Yamaha XT 600 E 1993
- Yamaha XT 600 E 1994
- Yamaha XT 600 E 1995
- Yamaha XT 600 E H 1996
- Yamaha XT 600 E H 1997
- Yamaha XT 600 E H 1998
- Yamaha XT 600 K 1991
- Yamaha XT 600 K 1992
- Yamaha XT 600 K 1993
- Yamaha XT 600 K 1994
- Yamaha XT 600 Z Tenere 1983
- Yamaha XT 600 Z Tenere 1984
- Yamaha XT 600 Z Tenere 1985
- Yamaha XT 600 Z Tenere 1986
- Yamaha XT 600 Z Tenere 1988
- Yamaha XT 600 Z Tenere 1989
- Yamaha XT 600 Z Tenere 1990
- Yamaha XT 600 E H 1999
- Yamaha XT 600 E H 2000
- Yamaha XT 600 E H 2002
- Yamaha XT 600 EH 2001
- Yamaha XT 600 EH 2003
- Yamaha XT 600 1985
- Yamaha XT 600 1986
- Yamaha XT 600 1988
- Yamaha XT 600 1990
- Yamaha XT 600 K 1995
- Yamaha XT 600 Z Tenere 1987
- Yamaha XT 600 Z Tenere 1991
- Yamaha XT 600 1991
- Yamaha XT 600 1992
- Yamaha XT 600 1993
- Yamaha XT 600 1994
- Yamaha XT 600 E 2000
other_motorcycle_models
- Yamaha XT 500
- Yamaha XT 1200
- Yamaha XT 400
- Yamaha XT 225
- Yamaha XT 250
- Yamaha XT 350
- Yamaha XT 125
- Yamaha XT 660
- Yamaha XT 200
- Yamaha XT 550
- Yamaha V-Max 700
- Yamaha V-Max 540
- Yamaha V-Max 600
- Yamaha V-Max 500
- Yamaha XTZ 700 Tenere T7
- Yamaha XTZ 125
- Yamaha XTZ 660 Tenere
- Yamaha XTZ 750 Super Tenere
- Yamaha XSR 700
- Yamaha Sidewinder 1000
- Yamaha Apex 1000
- Yamaha Phazer 480
- Yamaha Phazer 500
- Yamaha RS Vector 1050
- Yamaha FX Nytro 1050
- Yamaha SR Viper 1050
- Yamaha SR Viper 1000
- Yamaha RS Vector 1000
- Yamaha FX Nytro 1000
- Yamaha YFM 700
- Yamaha YXE 850
- Yamaha YXF 1000
- Yamaha YXZ 1000
- Yamaha YFM 400
- Yamaha MT-250
- Yamaha FJR 1300
- Yamaha YFM 660
- Yamaha YFM 550
- Yamaha YFM 90
- Yamaha YFM 225
- Yamaha YFM 300
- Yamaha YFM 200
- Yamaha YFM 100
- Yamaha YFM 80
- Yamaha YXR 700
- Yamaha YXR 660
- Yamaha YXP 1000