Części układu paliwowego motocykla
Barossa/SMC Canyon 520 RR Cross 2012
Jak dbać o układ paliwowy motocykla?
Bez względu na typ układu paliwowego warto, byś dbał o jego stan, szczególnie szczelność i czystość. Dotyczy to nie tylko przewodów i ich łączeń z poszczególnymi mechanizmami, ale i samych mechanizmów, w tym pomp paliwa. Ich uszkodzenie poważnie zaburzy pracę silnika. Osobną kwestią jest to, jak dbać o układ paliwowy w danym motocyklu. Tu twoje działania będą zależały od tego, z jakim typem układu masz do czynienia.
Gaźniki musimy regulować i zsynchronizować
W przypadku gaźników, musisz je przede wszystkim wyregulować. Tylko tak sprawisz, że gaźnik w motocyklu zmiesza paliwo i powietrze w odpowiednich proporcjach. Jeśli silnik korzysta z kilku gaźników, musisz je także zsynchronizować, by pracowały adekwatnie do pracy poszczególnych cylindrów. Przyczyną uszkodzenia lub nieprawidłowej pracy gaźnika często jest uszkodzenie elementu ruchomego w dyszy gaźnika lub części odpowiadającej za wprowadzenie paliwa do gaźnika w ilości adekwatnej do przepływającego powietrza.
Wtrysk paliwa to większe koszty w razie uszkodzenia
W układzie wykorzystującym wtrysk paliwa, twoim zadaniem będzie przede wszystkim dbałość o czystość paliwa. Wtryskiwacze i czujniki położenia przepustnicy są regulowane już na starcie, a ich rozstrojenie jest zwykle skutkiem brudnego, kiepskiego paliwa lub uszkodzenia przewodu, który łączy przepustnicę z wtryskiem. Postaw więc na dobre paliwo, regularnie czyść układ i wymieniaj filtr, a także maksymalnie rzadko korzystaj z rezerwy. Wszystko to sprawi, że wtrysk będzie długo działał według pierwotnych wytycznych.
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
other_motorcycle_models
- Barossa/SMC Canyon 300
- Barossa/SMC Canyon 520 Touring
- Barossa/SMC Canyon 520 Supermoto Edition III
- Barossa/SMC Canyon 500
- Barossa/SMC Canyon 520 Supermoto Edition II
- Barossa/SMC Canyon 520 Cross
- Barossa/SMC Canyon 520 Supermoto Edition I
- Barossa/SMC Skywalker 250
- Barossa/SMC Quarterback 250
- Barossa/SMC Pyton 50 AC
- Barossa/SMC Pyton 100
- Barossa/SMC Magna 250
- Barossa/SMC Cheetah/Stinger 250
- Barossa/SMC Magna 170
- Barossa/SMC Cheetah 170
- Barossa/SMC Urban 100
- Barossa/SMC Jumbo 302
- Barossa/SMC Bronco 300
- Barossa/SMC Urban 200
- Barossa/SMC Urban 50
- Barossa/SMC Silver Hawk 250
- Barossa/SMC Black Hawk 250
- Barossa/SMC Titan 300
- Barossa/SMC Silver Hawk 170
- Barossa/SMC Jumbo 320 4x2
- Barossa/SMC Bronco 320
- Barossa/SMC J-Max 700