check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części układu paliwowego motocykla
KTM SX 380

Jak dbać o układ paliwowy motocykla?

Bez względu na typ układu paliwowego warto, byś dbał o jego stan, szczególnie szczelność i czystość. Dotyczy to nie tylko przewodów i ich łączeń z poszczególnymi mechanizmami, ale i samych mechanizmów, w tym pomp paliwa. Ich uszkodzenie poważnie zaburzy pracę silnika. Osobną kwestią jest to, jak dbać o układ paliwowy w danym motocyklu. Tu twoje działania będą zależały od tego, z jakim typem układu masz do czynienia.

Gaźniki musimy regulować i zsynchronizować

W przypadku gaźników, musisz je przede wszystkim wyregulować. Tylko tak sprawisz, że gaźnik w motocyklu zmiesza paliwo i powietrze w odpowiednich proporcjach. Jeśli silnik korzysta z kilku gaźników, musisz je także zsynchronizować, by pracowały adekwatnie do pracy poszczególnych cylindrów. Przyczyną uszkodzenia lub nieprawidłowej pracy gaźnika często jest uszkodzenie elementu ruchomego w dyszy gaźnika lub części odpowiadającej za wprowadzenie paliwa do gaźnika w ilości adekwatnej do przepływającego powietrza.

Wtrysk paliwa to większe koszty w razie uszkodzenia

W układzie wykorzystującym wtrysk paliwa, twoim zadaniem będzie przede wszystkim dbałość o czystość paliwa. Wtryskiwacze i czujniki położenia przepustnicy są regulowane już na starcie, a ich rozstrojenie jest zwykle skutkiem brudnego, kiepskiego paliwa lub uszkodzenia przewodu, który łączy przepustnicę z wtryskiem. Postaw więc na dobre paliwo, regularnie czyść układ i wymieniaj filtr, a także maksymalnie rzadko korzystaj z rezerwy. Wszystko to sprawi, że wtrysk będzie długo działał według pierwotnych wytycznych.

Każdy silnik wymaga czystego paliwa wprowadzonego do wnętrza w odpowiedniej ilości. KTM SX 380 nie jest tu wyjątkiem; aby silnik działał sprawnie i wypracował pełnię mocy, zadbaj o szczelność i czystość zbiornika, przewodów i łączonych przez nie elementów. Pamiętaj, że bez nich ani gaźnik, ani wtrysk nie spełnią swojej roli przy silniku. Okresowo sprawdzaj też regulację elementów układu. Nawet w pełni sprawne i czyste, ale nieodpowiednio ustawione, te części układu paliwowego nie zapewnią sercu motocykla mieszanki w odpowiednich proporcjach. W konsekwencji KTM SX 380 straci na osiągach i sprawności, a elementy jego silnika szybciej ulegną zużyciu lub nawet uszkodzeniu.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 37
Zaworek iglicowy Tourmax - K5 -5%

30,98 zł

32,61 zł

Najniższa cena: 32,61 zł

Zaworek iglicowy Tourmax - K5

stars    (1)
Kranik uniwersalny M.C. rozstaw śrub 34mm - AV2025
Membrana zaworu dolotowego - CF022
Płytki membrany do zaworu V-Force 3R - 3P682M
Płytki membrany do zaworu V-Force Delta 2 - 2P110-1
Uszczelka komory pływakowej Tourmax 4 szt. - FBG-235 -5%

97,54 zł

102,67 zł

Najniższa cena: 102,67 zł

Uszczelka komory pływakowej Tourmax 4 szt. - FBG-235

Płytki listki zaworu membranowego Boyesen - SSC142
Płytki listki zaworu membranowego Boyesen - SSC042
Płytki listki zaworu membranowego Boyesen - PRO114
Płytki listki zaworu membranowego Boyesen - PRO-11
Zawór membranowy gaźnika Boyesen Boyesen - RAD45
Zawór membranowy V-Force 3 V306FM-M - V306FM-M
Zawór membranowy V-Force 3 V306A-M  - V306A-M
Dystans zaworu membranowego Moose Racing  - 08-720SK
Uszczelka komory pływakowej Tourmax 4 szt. - FBG-907 -5%

74,01 zł

77,90 zł

Najniższa cena: 77,90 zł

Uszczelka komory pływakowej Tourmax 4 szt. - FBG-907