Części układu paliwowego motocykla
Vespa PK 125 S rozrusznik elektryczny 1983
Jak dbać o układ paliwowy motocykla?
Bez względu na typ układu paliwowego warto, byś dbał o jego stan, szczególnie szczelność i czystość. Dotyczy to nie tylko przewodów i ich łączeń z poszczególnymi mechanizmami, ale i samych mechanizmów, w tym pomp paliwa. Ich uszkodzenie poważnie zaburzy pracę silnika. Osobną kwestią jest to, jak dbać o układ paliwowy w danym motocyklu. Tu twoje działania będą zależały od tego, z jakim typem układu masz do czynienia.
Gaźniki musimy regulować i zsynchronizować
W przypadku gaźników, musisz je przede wszystkim wyregulować. Tylko tak sprawisz, że gaźnik w motocyklu zmiesza paliwo i powietrze w odpowiednich proporcjach. Jeśli silnik korzysta z kilku gaźników, musisz je także zsynchronizować, by pracowały adekwatnie do pracy poszczególnych cylindrów. Przyczyną uszkodzenia lub nieprawidłowej pracy gaźnika często jest uszkodzenie elementu ruchomego w dyszy gaźnika lub części odpowiadającej za wprowadzenie paliwa do gaźnika w ilości adekwatnej do przepływającego powietrza.
Wtrysk paliwa to większe koszty w razie uszkodzenia
W układzie wykorzystującym wtrysk paliwa, twoim zadaniem będzie przede wszystkim dbałość o czystość paliwa. Wtryskiwacze i czujniki położenia przepustnicy są regulowane już na starcie, a ich rozstrojenie jest zwykle skutkiem brudnego, kiepskiego paliwa lub uszkodzenia przewodu, który łączy przepustnicę z wtryskiem. Postaw więc na dobre paliwo, regularnie czyść układ i wymieniaj filtr, a także maksymalnie rzadko korzystaj z rezerwy. Wszystko to sprawi, że wtrysk będzie długo działał według pierwotnych wytycznych.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
8,79 zł
Uszczelka kranika
8,62 zł
Tuleja gumowa
82,96 zł
Kranik paliwa
9,80 zł
Uszczelka kranika produkt OEM
12,32 zł
Uszczelka korka baku paliwa Vespa
30,00 zł
Mufa gumowa
104,62 zł
Korek wlewu zbiornika baku paliwa
18,99 zł
Uchwyt ssania
68,78 zł
72,40 zł
Najniższa cena: 72,40 zł
Uszczelka komory pływakowej Tourmax 4 szt O-Ring 1,5x43mm - FBG-110
607,59 zł
Króciec ssący Polini podwójny 24/28,5mm Vespa 50 Special 125 Primavera ET3 - 215.0113
280,27 zł
Zawór membranowy Polini Vespa Special 50 Primavera 125 ET3 - 213.0012
564,79 zł
Króciec ssący Polini Membran 24/28,5mm Vespa 50 Special 125 Primavera ET3 - 215.0115
505,65 zł
Króciec ssący Polini Membran 24/28,5mm Vespa 50 Special 125 Primavera ET3 - 215.0118
543,09 zł
Króciec ssący Polini Membran 19/25,5mm Vespa 50 Special Primavera ET3 - 215.0116
551,22 zł
Króciec ssący Polini podwójny 19/25,5mm Vespa 50 Special 125 Primavera ET3 - 215.0112
1 154,79 zł
Króciec ssący Polini 360 30/35mm Membran Vespa 125 ETS PK XL - 215.0234
324,80 zł