Części do Romet Arkus

Najpopularniejsze modele

motocykle Romet Arkus - logo

Charakterystyka marki

Po latach niebytu popularna, polska firma motoryzacyjna Romet odrodziła się za sprawą firmy Akrus, która tworząc Arkus & Romet Group, kontynuuje tradycje polskiej motoryzacji. Firma Arkus została stworzona w 1991 roku, a jej właścicielom miała otworzyć drzwi do lepszego świata.

Obecnie Arkus & Romet Group jest jednym z najpopularniejszych producentów jednośladów nie tylko w Polsce. Na uwagę zasługuje zaawansowanie technologiczne oraz dbałość o szczegóły, również te stylizacyjne pojazdów wyjeżdżających z jej fabryk. Jak zapewniają właściciele, firma prowadzi odpowiedzialny biznes z nastawieniem na potrzeby klienta.

 Jesienią 2007 otwarto nowy dział w firmie, który nazwano Romet Motors i otworzyła fabrykę produkującą skutery i motocykle. Co miesiąc zakład opuszcza około 5000 jednośladów, które trafiają na rynek Polski i rynki zagraniczne. Swój pierwszy model wystawiła na tragach motoryzacyjnych w Mediolanie w 2007 roku, gdzie cieszył się dużą popularnością.

Wszystkie modele Romet Arkus

Poniżej znajduje się lista modeli Romet Arkus do których posiadamy części motocyklowe w swojej ofercie.

700

707 2T

Zdjęcie Romet Arkus
Model 707 pokazuje że skuter o niewielkich gabarytach wcale nie musi być nudny. Najmniejszy Romet to czołówka wagi piórkowej, odznacza się zadziorną linią i agresywnym malowaniem. Po zalaniu wszystkich płynów jednoślad waży jedynie 78 kilogramów, co przy 5 litrowym zbiorniku paliwa daje niesamowity wynik. Czy niska masa oznacza rezygnację z współczesnych rozwiązań technologicznych? Nie w ty przypadku. Hydrauliczny układ hamulcowy z pojedynczą tarczą na przedniej osi, seryjny sportowy wydech oraz energiczny dwusuwowy silnik pozbawia "707-kę" kompleksów. Może więc niewielka masa i małe gabaryty odejmują mu przestrzeni ładunkowej i funkcjonalności? Również nie. Pod kanapą zmieści się klasyka skuterowego wyposażenia w tej klasie, czyli kask bezszczękowy i niewielkie drobiazgi. Również miejsca na nogi jest wystarczająco dużo, a pozycja za kierownicą nie odbiega od normy. Jedynie kanapa została nieco skrócona, przez co pasażer przy wybojach może uderzać o plastikową osłonę wlewu paliwa. Wąskie 12 calowe opony nieźle radzą sobie na rodzimych drogach, choć na torowiskach zalecana jest podwyższona uwaga. Także dwusuwowe serce maszyny nie pozostawia wątpliwości, jest to bowiem dobrze znany silnik z innych modeli producenta. Chłodzona powietrzem jednostka o mocy 4,5 KM pozwala na dynamiczne poruszanie się w mieście, choć w tym przypadku warto uważać na spalanie, ponieważ znane są one ze swojej paliwożerności, tym bardziej gdy zdejmiemy fabryczne blokady. 707 to także dobra baza do tuningu optycznego oraz stuntu. Na seryjnym wyposażeniu znajduje się nieobudowana kierownica, a dzięki nietypowej konstrukcji tylnej części ramy już po zdjęciu kilku plastikowych owiewek można zacząć pierwsze sztuczki. Romet świetnie sprawdzi się w rękach początkującego jeźdźca oraz mniej rosłych użytkowników, dla których codzienny środek transportu wcale nie musi być nudny.

717 2T

Zdjęcie Romet Arkus
Romet 717 2T to nowoczesny miejski środek transportu oferowany przez azjatyckiego producenta na Polskim rynku od 2007 roku. Romet zachęca do zakupu swoim agresywnym i nowoczesnym wyglądem, a żwawy dwusuwowy silnik, generujący moc 3,1 KM dopełnia sportowe zacięcie.

Przez dobrze zestrojone zawieszenie, ciekawe malowanie, zastosowanie świateł LED i przedniego hamulca tarczowego, jest to dobry wybór dla początkującego jeźdźca. Romet ma jednak też swoje ciemne strony. Spalanie w miejskim cyklu oscyluje na poziomie 3,5 litra, a praktyczność skutera nie powala na kolana. W schowku pod siedzeniem nie zmieścimy kasku integralnego, a przewóz większych gabarytów pomiędzy nogami jest utrudniony przez przekrok. Kolejnym mankamentem jest pozycja za kierownicą, która dla wyższych motocyklistów może być uciążliwa na dłuższych dystansach. Romet ma kilka wad, jednak przy zakupie pierwszego jednośladu można przymknąć oko na praktyczność i ekonomie, a skupić się na sportowym wyglądzie i osiągach

717 4T

Zdjęcie Romet Arkus
Romet 717 4T to nowoczesny miejski jednoślad azjatyckiego pochodzenia, sprzedawany na polskim rynku od 9 lat. Tak jak w modelu dwusuwowym dominuje tutaj sportowa i agresywna stylistyka, jednak przez zastosowanie czterosuwowego silnika pojazd odznacza się lepszą ekonomią. Mniejsze spalanie i zwiększona kultura pracy wpłynęła jednakże na dynamikę jazdy, choć skuter i tak odznacza się nie małą mocą 2,9 KM.

Przez sportową charakterystykę zawieszenia, światła LED, hamulce tarczowo/bębnowe i rozbudowane zegary jest to odpowiedni wybór na pierwszy skuter. Głównym mankamentem 717 jest sprowadzona do parteru praktyczność. Mały schowek pod kanapą i przekrok pomiędzy nogami, sprawia że jego ładowność jest znikoma.  Kolejną wadą Rometa jest pozycja za kierownicą i mało miejsca na nogi, co przy dłuższych dystansach może uprzykrzać jazdę wyższym motocyklistom. Na szczęście wygodna kanapa rekompensuje trudy podróży. Romet to dobry wybór dla młodych adeptów wchodzących w świat motoryzacji, którzy cenią dobry design i ekonomię.

717 H20

727 4T

Romet 727 4T to odpowiedź azjatyckiej firmy na tani w eksploatacji i zakupie pojazd, który prostotą wykonania nie będzie sprawiał kłopotów swoim nabywcom. Wyposażony w niewysilony i oszczędny czterosuwowy silnik generujący moc 2,9 KM skuter jest sprzedawany na polskim rynku od 2007 roku.

Jednoślad nie zapewnia kierowcy dużo miejsca na nogi i obszernej kanapy, przez co wyżsi kierowcy nie będą czuć się w pełni komfortowo na dłuższych dystansach. Jednak dzięki płaskiej podłodze pod nogami i przyzwoitym schowku pod kanapą, 727 może pochwalić się większą ładownością niż np. droższy model 717. Od początku produkcji Romet swoim wyglądem sugerował użytkowy charakter, a niepozorna stylistyka sprawiała że wtapiał się w tłum, jednakże model z 2016 roku aspiruje swoim wyglądem do grona skuterów o sportowym zacięciu, choć nadal o stonowanej aparycji. 727 to dobry wybór dla osób które równie rzadko chcą zajeżdżać na stacje benzynową, jak i do mechanika.

737 4T

Zdjęcie Romet Arkus

Romet 737 to miejski skuter łączący dynamiczną stylistykę nadwozia z ekonomiczną charakterystyką jednostki napędowej. Na polski rynek został wprowadzony w 2007 roku i z marszu stał się najbardziej sportowym czterosuwem z oferty rodzimego importera, który swoje jednoślady montuje w podkarpackim Podgrodziu.

Największą zaletą modelu 737 jest bez wątpienia wygląd. Ostro poprowadzona linia doskonale komponuje się z aluminiowymi progami i reflektorami o "kanciastych" kształtach, które z racji swoich rozmiarów zapewniają doskonałe oświetlenie trasy i dobrą widoczność wśród pozostałych uczestników ruchu. Sportowe aspiracje podkreślają dwie wersje kolorystyczne: pomarańczowo-czarna lub szaro-srebrna. W zestawieniu z ażurowymi felgami z aluminium, białymi kloszami kierunkowskazów i nowoczesnej desce rozdzielczej z wyświetlaczem LCD zachęcają do dynamicznej jazdy, jednocześnie gwarantując ponadczasowy wygląd, który przez lata będzie cieszył użytkowników na niezmiennym poziomie. Na pochwałę zasługuje także mechanika. Zastosowanie sprawdzonych rozwiązań i trwałych materiałów zaowocowało niewysiloną jednostką napędową, która na lata zapewni niskie spalanie i stosunkowo bezawaryjną eksploatację. W głowicy jednocylindrowego silnika ukryto dwa zawory sterowane pojedynczym wałkiem rozrządu, czyli klasykę wśród skuterów (z tej półki cenowej) dającą zadowalającą kulturę pracy. Dalej również nic nie zaskoczy nastoletnich motocyklistów: gaźnikowy układ zasilania, bezstopniowa przekładnia automatyczna CVT i chłodzenie powietrzem. Mimo, że w modelu 737 nie znajdziemy innowacyjnych "smaczków" konstrukcyjnych, to generowana moc maksymalna 3,2 KM i maksymalny moment obrotowy 3 Nm dają pełną satysfakcję z jazdy. Prędkość maksymalna (po demontażu blokad fabrycznych) w granicach 65-70 km/h sprawi, że zarówno w mieście jak i na trasie będziemy mogli w bezpieczny sposób koegzystować z innymi uczestnikami ruchu drogowego. Powody do radości daje również spalanie. Na 6 litrowym zbiorniku paliwa producent deklaruje równe 300 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu, co z pewnością przypadnie do gustu zarówno samym użytkownikom, jak i ich rodzicom, którzy przecież zazwyczaj dokładają się do pierwszej przygody z własnymi "dwoma kółkami". Podwozie nie skrywa żadnych tajemnic, dzięki czemu początkujący majsterkowicze będą mogli samodzielnie usunąć usterki zawieszenia czy układu hamulcowego. Dwa amortyzatory powietrzne i klasyczny widelec teleskopowy zapewniają odpowiedni poziom komfortu, zaś tarczowy układ hamulcowy z dyskami typu Wave gwarantuje przepisową drogę hamowania i rasowy wygląd. Warto zaznaczyć, że przedni hamulec został wyposażony w pasywny system ABS, więc blokada koła nie wchodzi w grę nawet na drodze o bardzo złej nawierzchni. Romet 737 to z całą pewnością motorower godny uwagi. Ekonomiczna jednostka napędowa, prosta konstrukcja i agresywna stylistyka nadwozia, która doskonale nadrabia stonowane osiągi czterosuwowego "singla". Gdy dołożymy do tego niską masę własną (95 kg), łatwe prowadzenie i dużą ładowność (150 kg), to otrzymamy doskonały jednoślad do miejskiego i międzymiastowego podróżowania.

747 2T

Romet 747 2T to skuter z oferty azjatyckiego producenta łączący w sobie elegancką linię ze sportowym zacięciem, sprzedawany w Polsce od 2007 roku. Wyposażony w dwusuwowy silnik o pojemności 49 cm³ generuje 3,4 KM, co jak na tą klasę pojemnościową jest dobrym wynikiem. Dodatkową zaletą tego modelu, jest możliwość wyboru spośród trzech wersji kolorystycznych.

Jednak jak o każdym jednośladzie, o Romecie nie można mówić w samych superlatywach. W 747 występuje pewna sprzeczność związana z jazdą we dwoje. Tylne zawieszenie opiera się na dwóch sprężynach które zapewniają pasażerowi odpowiednią amortyzację na wybojach, jednak część kanapy przeznaczona dla drugiej osoby jest zbyt mała i nie zachęca do dłuższych przejazdów. Do tego podczas deszczu siedzenie momentalnie nasiąka wodą, co nie zmienia faktu że podczas słonecznych dni jest wygodne i bardziej komfortowe niż kanapy obszyte skórą. Kolejnym mankamentem, towarzyszącym zazwyczaj skuterom tej klasy pojemnościowej jest niedostatek miejsca pod kanapą, który nie pozwala schować tam kasku integralnego.

747 4T

Romet 747 4T to nowoczesny środek transportu z oferty azjatyckiego producenta sprzedawany w Polsce od 2007 roku. Wyposażony jest w ekonomiczny czterosuwowy silnik z najniższej klasy pojemnościowej, który generuje moc 3,2 KM. 747 cechuje się groteskowym wyglądem, łączy w sobie sportowe zacięcie i elegancką, stonowaną linię.

Model ten, jak większość skuterów o pojemności 49 cm³ cierpi na brak miejsca pod kanapą, przez co zmieści się tam tylko kask typu jet. Następnym mankamentem jest mała ilość miejsca na kanapie przeznaczonego dla pasażera, a niewygodna pozycja nie zachęca do dłuższych podróży. Jednakże kierowca nie może narzekać na swoją część kanapy. Jest wygodna i poprzez obszycie materiałem, a nie skórą zapewnia większy komfort podczas upalnych dni. Jednak minusem tego zabiegu jest szybkie nasiąkanie wodą gąbki pod materiałem podczas deszczowych dni. Romet 747 to dobry wybór dla osób które chcą poruszać się ekonomicznie i elegancko.

757

767 4T

Romet 767 4T to skuter o nowoczesnym wyglądzie sprzedawany przez azjatycką firmę na polskim rynku od 2010 roku. 767 jest wyposażony w oszczędny silnik czterosuwowy generujący moc 3,4 KM, czyniąc go tanim w eksploatacji. Skuter od początku produkcji odznaczał się innowacyjną stylistyką, głównie za sprawą diod LED umieszczonych w przednich reflektorach, kierunkowskazach i tylnej lampie.

Zwieńczeniem sportowego zacięcia są wentylowane tarcze hamulcowe typu wave, zegary sprzężone z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem oraz ciekawe malowanie. Model 767 posiada też duży schowek pod kanapą umożliwiający schowanie kasku integralnego, co nie jest popularne choćby wśród innych modeli Rometa. Romet 767 to dobry wybór dla osób chcących zacząć swoją przygodę z motoryzacją w sportowym stylu.

767

777 4T

Romet 777 4T pojawił się na polskim rynku w 2007 roku jako jedna z ofert azjatyckiego producenta. Czterosuwowy singiel z najniższej klasy pojemności generuje moc 3,2 KM, co nie jest imponującym wynikiem ale pokazuje że silnik nie jest wysilony i zapewni ekonomiczną jazdę.

Poprzez ten model marka Romet pokazała alternatywę dla klasycznego wyglądu skuterów sportowych. Ostre kształty, kanciaste plastiki i wielobarwne malowanie zastąpili obłymi kształtami, stonowaną kolorystyką i zaokrąglonymi lampami. Wszystkie zabiegi dały interesujący efekt, tworząc odmienny wygląd skutera o sportowych aspiracjach. Co ważne jednoślad nie stracił na funkcjonalności, zapewniając jeźdźcy dużo miejsca na nogi. Dodatkowo gdy zainstalujemy opcjonalny kufer z oparciem, pasażer będzie mógł cieszyć się z dużego komfortu jazdy. Romet 777 to dobry wybór dla wyrośniętych motocyklistów, ceniących design i ekonomię

787

787 2T

787 4T

797 2T

Romet 797 2T to skuter z oferty azjatyckiego producenta w którym największy nacisk położono na komfort jazdy. W parze z tym założeniem w Romecie zwiększyły się jego gabaryty. W tym skuterze, mimo dwusuwowego silnika o pojemności 49 cm³ o mocy 4,4 KM wszystko jest duże, a sam pojazd aspiruje do grona maxi skuterów.

Obszerna kanapa, na której każdy z pasażerów znajdzie dużo miejsca, wysoko umieszczona kierownica, pozwalająca zająć wyluzowaną pozycję i ogromna powierzchnia na nogi sprawia że nawet długa podróż nie będzie męcząca. Z początku skuter może się wydawać ociężały, co w połączeniu z małym silnikiem mogłoby się wydawać strzałem w stopę, jednak żwawy dwusuw w pełni wypełnia swoje zadanie. Wysoka szyba, dwu tłoczkowy zacisk w przednim hamulcu oraz rozbudowane zegary powodują że 797 może być uznawany za krążownika szos wśród oferty Rometa.

ADV

Arrow Fly

Zdjęcie Romet Arkus
Model Arrow Fly to pomysł na dołączenie polskiej marki Romet Arkus do świata sportowych motorowerów i motocykli małolitrażowych. Jednoślad prezentuje się okazale, nie posiada wad typowych dla maszyn produkowanych w Państwie Środka. Obie wersje pojemnościowe (50 i 125 cm ³) opierają sie na tej samej konstrukcji, dzięki temu mniejszy Arrow Fly ma ponadprzeciętne wyposażenie. Znajdziemy w nich przede wszystkim tarczowy układ hamulcowy na obu osiach, szerokie opony o szosowym przeznaczeniu, tylne zawieszenie typu Monoshock oraz oświetlenie w technologii LED. Gdy dołożymy do tego zestaw wskaźników z wkomponowanym ekranem LCD otrzymamy rewelacyjną maszynę ze średniej półki cenowej. Kolejnym atutem jest jednocylindrowy czterosuwowy silnik cechujący się niewielkim apetytem na paliwo. Za zasilanie singla odpowiada klasyczny gaźnik, a moc na tylne koło przekazywana jest za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni. Arrow Fly zapewnia duży komfort użytkowania, choć mniejsza wersja lubi łapać zadyszkę podczas jazdy we dwoje. Duże 17 calowe obręcze kół ze stopów aluminium sprawnie pokonują nierówności napotkane na drodze, przednie zawieszenie pracuje wzorowo, obfita kanapa zapewnia wystarczającą ilość miejsca, a nisko umieszczona kierownica narzuca lekko pochyloną pozycję. Romet nie odstrasza stylistyką, która łudząco przypomina dawne modele Hondy CBR. Nie można mieć jednak pretensji do projektantów z dalekiej Azji, ponieważ często wzorują się na najlepszych markowych maszynach. Smukłej linii nadwozia dynamiki nadaje wielokolorowe malowanie, a przyciemniona szyba i ażurowe felgi udanie nawiązują do sportowych maszyn o większych pojemnościach. Pochwała należy się także za układ wydechowy, który nie dość że przyjaźnie bulgocze, to dodatkowo atrakcyjnie wygląda. Romet Arrow Fly to idealna propozycja dla tych którzy chcieli by poczuć jazdę w sportowym stylu a nie chcą wydawać więcej niż kilka tysięcy złotych. Co prawda za taką sumę można nabyć kilkunastoletni motocykl renomowanej marki, choć do jakości wykonania i bezawaryjności Arrowa użytkownicy nie mają żadnych zastrzeżeń.

Black City

Black City EFI

Blu City

C1 Trial City

C1 Trial City to motorower produkcji Chińskiej sprzedawany w naszym kraju pod banderą Romet Motors. Jest to zwinny i łatwy w prowadzeniu jednoślad, który idealnie sprawdzi się jako codzienny środek transportu na nawet najbardziej zatłoczonych arteriach miasta. Dzięki smukłej sylwetce przeciskanie się pomiędzy samochodami to czysta przyjemność. Ekonomiczny czterosuwowy silnik o mocy 3,5 KM w połączeniu z elastyczną skrzynią biegów o 4 przełożeniach nie będzie stwarzał problemów początkującym jeźdźcom, a 13 calowe szprychowe koła obute w dual-sportowe opony o wysokim profilu sprawnie pokonają każdą przeszkodę. Jak na swoją klasę pojemnościową i cenową jednoślad cechuje się także wysokim poziomem bezpieczeństwa jazdy, bowiem nie każdy motorower z krajów dalekiej Azji posiada dwu tłoczkowy zacisk naprzedniej tarczy hamulcowej. Do nastolatków przemówi również sportowa stylistyka. Czarno białe nadwozie pokryte dynamicznymi wzorami oraz jaskrawo czerwone podzespoły (głównie silnik i części ramy) dodają Rometowi charakteru. Po zdjęciu blokad z chłodzonego powietrzem singla osiągi zapewne dorównają zadziornej linii. A jeśli z powodu krzykliwego nadwozia Trial City wyda się komuś zbyt młodzieżowy, styliści z Rometa przygotowali bardziej stonowany model Via City. Jednakże niezależnie od wersji, motorowery z serii C1 to sprawdzone i niezawodne maszyny na długie lata.

C1 Via City

Motorowery z serii C1 sprzedawane przez grupę Romet Arkus Motors to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku na małe miejskie pojazdy które sprostają coraz to większemu zatłoczeniu w centrach dużych aglomeracji. Jednoślady zostały wypuszczone z fabryk produkcyjnych w dwóch wersjach, Trial City i Via City. Ta pierwsza została stworzona dla energicznych nastolatków chcących ujarzmiać maszynę o sportowych aspiracjach, druga zaś to stonowany model stworzony dla nieco spokojniejszych jeźdźców, dorosłych osób czy młodych adeptek motocyklizmu. Via City odznacza się skromną linią nadwozia i jednokolorowym malowaniem, jest całkowitym przeciwieństwem wersji Trial. Nie oznacza to jednak że jest nudna. Szprychowe obręcze kół z kolorowymi rantami, wysoko poprowadzony układ wydechowy i basowy gang silnika zachęcają do jazdy. Również komfortowo wyprofilowana kanapa i lusterka o dobrej widoczności prowokują do dalszych wycieczek. Także pod względem technicznym C1 obfituje w wiele zalet. Jednocylindrowy silnik o pojemności 49 cm ³ charakteryzuje się prostą budową, a znany i wielokrotnie powielany w innych modelach typ jednostki daje duży pole do popisu w segmencie tuningu mechanicznego i zapewnia szeroką gamę części zamiennych. Ponadto znajdziemy w nim czterobiegową skrzynię manualną, układ hamulcowy z dwu tłoczkowym zaciskiem na przedniej tarczy oraz oświetlenie dobrej jakości. Uśmiech z twarzy schodzi jedynie po przeczytaniu pojemności zbiornika paliwa (wynoszącej jedynie 4 litry), do reszty nie można mieć zastrzeżeń. Jedynie spalanie na poziomie 2,5 litrów na 100 kilometrów ratuje sytuację. Jednakże Via City to głównie funkcjonalność i wielozadaniowość na szeroką skalę. Motocykle tego typu w krajach południowo-wschodniej Azji są wykorzystywane prawie do wszystkiego, włącznie z transportem wielkogabarytowych ładunków, więc na polskich drogach również nie powinny mieć problemów. Żwawa jednostka i smukła sylwetka pozwoli na sprawne przeciskanie się w korku, a 13 calowe koła zapewnią zadowalający komfort na nierównościach. Także deska rozdzielcza została solidnie rozbudowana, zawiera bowiem wskaźnik zapiętego biegu oraz analogowy wskaźnik paliwa. Jak każdy motocykl z tej części świata, również Via City ma wady. Choć trudny dostęp do akumulatora umieszczonego w przedniej czaszy nadwozia oraz skomplikowany proces wymiany żarówek przedniej lampy może doskwierać podczas napraw, to są to na tyle błahe fakty że nie powinny przyćmić udanej konstrukcji małego pogromcy miejskiej dżungli.

Caffe 125

Crs

Delivery

Jet

K 125

Produkowany w Chinach model K 125 (sprzedawany na tamtejszym rynku pod banderą firmy Shenke) to klasyczny motocykl klasy naked bike. Wprowadzony w Polsce w 2007 roku pod marką Romet stał się idealną alternatywą dla droższych jednośladów produkowanych w Japonii i krajach europy zachodniej. Przez pierwsze lata zaskarbił sobie uznanie posiadaczy prawa jazdy kat. A1 i zyskał opinię mało awaryjnego, dzięki czemu stał się częstym widokiem w ośrodkach szkolenia jazdy. Jest to zasługa prostej, nieskomplikowanej konstrukcji. Motocykl został wyposażony w oszczędny jednocylindrowy singiel o pojemności 124 cm ³ generujący moc 10,3 KM. Dzięki małej wadze (sucha masa wynosi jedyne 115 kilogramów) niewysilony silnik rozpędza jednoślad do prawie 100 km/h. Chłodzona powietrzem jednostka zespolona jest ze skrzynią biegów o pięciu przełożeniach. O obecnie zapiętym biegu poinformuje jeźdźca ciekłokrystaliczny wskaźnik wkomponowany w zegary. Wytrzymałość skrzyni i sprzęgła idealnie opisuje długa żywotność tych podzespołów w motocyklach ze szkół prawa jazdy. Oczywiście za niecałe 4000 zł nie można oczekiwać motocykla idealnego. Do najczęściej wymienianych przez użytkowników wad należy brak wskaźnika paliwa, brzydko brzmiący wydech, słabej jakości seryjne opony i niesprzyjające dłuższej jeździe wibracje. Z kolei za zakupem przemawia niskie spalanie na poziomie 3 litrów, duży zbiornik paliwa (14 l) oraz chromowane elementy, zwiększające atrakcyjność pojazdu. Za tak niewygórowaną sumę potencjalni nabywcy nie powinni mieć wątpliwości co do zakupu.

Latte City

Maxi

Maxi R

Mini Cross 10

Mini Cross 14"

Ogar 202

Grupa Romet Arkus w 2014 roku na targach Motor Show w Poznaniu zaprezentowała nowego Ogara 202. Jest to obecnie najtańszy motorower na naszym rynku, który świetnie sprawdza się w roli wehikułu czasu przenosząc użytkownika do przełomu lat 80' i 90'. Wyglądem nawiązuje do Ogara produkowanego w czasach PRL, co oznacza powrót do jak najprostszej stylistyki. Szprychowe koła, płytkie archaiczne błotniki, prosta kanapa, prostokątna tylna lampa i okrągłe lusterka idealne oddają styl tamtych lat. Jednakże Ogar 202 nie ma cieszyć oka czy wzbudzać zachwytów wśród przechodniów. Został stworzony jako wół roboczy i miejski środek codziennego transportu o bardzo prostej konstrukcji i z tego zadania wywiązuje się znakomicie. Zdolności transportowe zwiększa dodatkowo seryjny bagażnik umieszczony tuż za kanapą, pełniący jednocześnie rolę uchwytu dla pasażera. Jednocylindrowy silnik chłodzony powietrzem generuje maksymalną moc 3,5 KM, co sprawnie rozpędza "202-ójkę" do ustawowych 45 km/h. Za tworzenie mieszanki paliwowo-powietrznej odpowiedzialny jest klasyczny gaźnik z ręcznym ssaniem, a przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem skrzyni biegów o czterech przełożeniach. W układzie hamulcowym i zawieszeniu także na próżno szukać nowoczesnych rozwiązań. Na obu osiach widnieją mechaniczne hamulce bębnowe o niepokojąco małych średnicach, a za wytłumienie niedoskonałości drogi dbają dwa tylne amortyzatory oraz przedni widelec o niedużym skoku. Jak widać Romet na tle konkurencji nie ma zbyt wiele do zaoferowania. Jest prosty, w miarę solidnie wykonany oraz niezwykle oszczędny (przy zrównoważonej jeździe spalanie poniżej 2 litrów na "setkę") i to są jego najmocniejsze strony. Istotna jest również cena. Za niecałe 2800 złotych każdy będzie mógł cieszyć się własnym jednośladem, który sprawnie przewiezie dwie osoby przez zakorkowane miasto i pozwoli na weekendową przejażdżkę w swawolnym stylu.

Ogar 900

Romet Ogar 900 to motorower z oferty azjatyckiego producenta nawiązujący swoją nazwą do jednego z najbardziej popularnych motorowerów okresu PRL. Produkowany w latach 2007-2011 jednoślad napędzany jest czterosuwowym silnikiem z czterobiegową skrzynią i generuje moc 3,7KM.

Serce motoroweru jest kopią bezawaryjnego i oszczędnego silnika z Hondy Cub który został osadzony na ramie z Yamahy X1. Ogar 900 świetnie popiera przekonanie, że jak się wzorować to na najlepszych. Na pierwszy rzut oka motorower prezentuje się lekko i bezpiecznie, przez co początkujący jeźdźcy będą się mogli do niego łatwiej przekonać. Gdy już adepci zaznajomią się z Ogarem, będą cieszyć się z ekonomicznej i bezawaryjnej jazdy.

Ogar Caffe

Zaprezentowany w 2014 Ogar Cafe to motorower nawiązujący wyglądem do motocykli typu Cafe Racer. Co prawda dosiadając Rometa nie dołączysz do bandy Rockersów, nie wygrasz żadnego wyścigu Grand Prix, ba nawet nie dojedziesz pierwszy do kafejki biorąc udział w ulicznym wyścigu. Jednakże na jednośladzie o tak klasycznej stylistyce na pewno będziesz wyróżniał się z tłumu, a przy odrobinie wyobraźni przeniesiesz się do lat 60 na ulice Londynu. Szprychowe obręcze kół, płaska kanapa, obły zbiornik paliwa oraz ciekawe, dwukolorowe malowanie zapadają w pamięć. Design to bez wątpienia najmocniejsza strona tej maszyny. Cała reszta to standard jak na motorowery tej klasy. Ogar dysponuje ekonomicznym silnikiem o pojemności 49 cm ³ i mocy 3 KM, pozwalającym rozpędzić pojazd do 60 km/h. Chłodzony powietrzem singiel zespolony jest z manualną skrzynią biegów o czterech przełożeniach. Gdy dołożymy do tego tarczowo/bębnowy układ hamulcowy, elektryczny rozrusznik i podstawowy zestaw wskaźników otrzymamy mechanicznego przeciętniaka. Jedyną ciekawostką jest czujnik telefoniczny, który poprzez kontrolkę powiadomi jeźdźca o przychodzącej rozmowie. Ogar Cafe, jak na czterosuwowy motorower przystało, cechuje się bardzo małym spalaniem. Gdy zamiast szaleńczej jazdy wybierzemy powolną kontemplację w klasycznym stylu ubiegłych lat, Romet zadowoli się jedynie 2,5 lirami na 100 kilometrów. Kolejnym argumentem, który za pewno trafi do młodych odbiorców, jest atrakcyjna cena. W dniu premiery wynosiła ona tylko niecałe 4000 zł.

Pony

R 150

R 150 to motocykl klasy chopper sprzedawany w Polsce od 2007 roku pod marką Romet Arkus. Jednoślad cechuję się prostą konstrukcją i ciekawą stylistyką. Wyposażony został w jednocylindrowy silnik o pojemności 150 cm ³ generujący moc 12 KM, który według producenta pozwoli na rozpędzenie pojazdu do 80 km/h. Za zatrzymanie chłodzonego powietrzem czterosuwa odpowiada tarczowo/bębnowy układ hamulcowy , a za przeniesienie napędu klasyczny łańcuch. Jak widać R 150 nie błyszczy żadnymi nowinkami technologicznymi, ma za to wiele do zaoferowania pod względem stylistyki i komfortu użytkowania. Jak na tę półkę cenową motocykl ma także bardzo bogate wyposażenie. Seryjne wyposażenie opiewa wiele elementów chromowanych, takich jak podwójny wydech, gmole czy lusterka. Jednak najbardziej przykuwają uwagę trzy błyszczące reflektory o ciekawym kształcie. Dodatkowo wybierając czarną wersję kolorystyczną możemy jeszcze bardziej podkreślić galwanizowane elementy. Warto również zwrócić uwagę na zestaw wskaźników, który jest rzadko spotykany wśród jednośladów tej klasy. Na chromowanej kierownicy znajdziemy obrotomierz, prędkościomierz i wskaźnik poziomu paliwa, zaś na baku pokaźny zestaw kontrolek. R 150 zaskarbił sobie opinię wygodnego dalekobieżnego krążownika, na którą składa się wiele atrybutów. Seryjne oparcie dla pasażera, wysoko wyprofilowana kierownica zapewniająca wyprostowaną pozycję, obszerna kanapa oraz szerokie podesty dla kierowcy czynią pojazd niezwykle komfortowym. Gdy dołożymy do tego duży, 14 litrowy zbiornik paliwa i ekonomiczny czterosuwowy silnik otrzymamy motocykl na długie dystanse. Za dodatkową opłatą producent oferuję gamę akcesoriów, takich jak wysoka szyba oraz kufry, które sprawnie ułatwią połykanie kolejnych kilometrów niezależnie od pogody. Niestety Romet nie jest pozbawiony wad. Bogate wyposażenie oraz masywna konstrukcja daję łączną wagę ponad 140 kilogramów, przez co motocykl odznacza się słabą dynamiką. Kolejnym minusem jest pojemność jednostki napędowej, która nie wstrzela się w przepisy polskiego prawa. Do kierowania motocyklem upoważnieni są jedynie posiadacze kategorii A2, bądź wyższej, a Ci zapewne wybiorą mocniejsze sprzęty. Dzięki niskiej cenie, która w dniu premiery wynosiła niecałe 6500 zł, R 150 to dobra alternatywa dla markowych chopperów klasy 125. Wiadomo że Romet nie zapewni takiej trwałości i jakości wykonania jak maszyny z Japonii, lecz taka cena niestety narzuca pewne ograniczenia.

Retro 4T

RM

RR

RS

Rxl 2T

Zdjęcie Romet Arkus

Romet RXL 50 to miejski skuter z najniższej klasy pojemnościowej, zapewniający komfort podróżowania o jakim posiadacze prawa jazdy kategorii AM lub karty motorowerowej nawet nie śnili.

Wygodna pozycja za kierownicą, obszerna kanapa i zestaw pojemnych schowków (w przednim panelu i pod siedziskiem) to połączenie gwarantujące odprężenie na każdym dystansie. Ponadto producent wyposażył flagowego "krążownika" w fabryczny kufer centralny, do którego bez problemu zmieści się kask lub ekwipunek na kilkudniowe wakacje. Kolejną składową komfortu są "miękko" zestrojone zawieszenia. Przednie koło amortyzuje konwencjonalny widelec teleskopowy, a tylne podwójny element resorująco-tłumiący oparty na wahaczu wleczonym. Jednakże dalsza turystyka to domena wersji czterosuwowej. Wariant dwusuwowy został stworzony do dynamicznego poruszania się po zatłoczonym mieście, gdzie zapewni przyjemną eksploatację nawet z pasażerem na pokładzie lub solidnym pakunkiem na skraju własnej ładowności. Mocna, jednocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 49 cm³ generuje moc 3 KM i moment obrotowy 3,5 Nm. Przeciętne osiągi nie stanowią przeszkody przed satysfakcjonującymi przyspieszeniami i prędkością maksymalną ponad 80 km/h (w wersji odblokowanej). Mimo, że ten kolos waży ponad 110 kilogramów, to jego dynamika nie odstaje bardzo od konkurencyjnych jednośladów o niższej wadze. Aby zatrzymać taką masę Romet wyposażył RXL w tarczowo-bębnowy układ hamulcowy, w którego skład wchodzi m.in. dwutłoczkowy zacisk hydrauliczny o dużej wydajności. Model 2T został wyposażony w identyczny, 6 litrowy zbiornik paliwa co w wariancie czterosuwowym, więc zasięg na jednym tankowaniu wyniesie maksymalnie 200 kilometrów. Mimo, że RXL nie wygląda na miastowego "zawadiakę", to jego konstrukcja zachęca do nadania mu takiego charakteru. Użyto w nim dwusuwowego "singla" o bardzo popularnej budowie, w którym proste i nieco przestarzałe rozwiązania konstrukcyjne okażą się prawdziwymi zaletami. Chłodzenie powietrzem, klasyczna przekładnia CVT, gaźnikowy układ zasilania to cechy, które w pełni pozwolą na tuning mechaniczny. Romet RXL 50 to skuter stworzony z myślą o potrzebach dzisiejszych nastolatków. Mocny silnik o prostej budowie nauczy podstawowych zdolności z dziedziny mechaniki, a efektowny układ hamulcowy i odpowiednio zestrojone zawieszenia zapewnią komfortową i bezpieczną eksploatację.

Rxl 4T

Zdjęcie Romet Arkus

Mimo, że gabaryty na to nie wskazują, Romet RXL to miejski skuter z najniższej klasy pojemnościowej. Jego największą zaletą jest oferowany komfort podróżowania, który dzięki "miękko" zestrojonemu zawieszeniu, mięsistej kanapie, obszernym podestom pod stopy i wyprostowanej pozycji za kierownicą urósł do najwyższego poziomu. Nie małe znaczenie ma także ergonomia, która nie pozwoli użytkownikom na męczącą jazdę na dłuższych dystansach.

Gdy dołożymy do tego oszczędną jednostkę napędową i pojemny zbiornik paliwa otrzymamy prawdziwego krążownika polskich szos, którym młodociani motocykliści będą mogli cieszyć się już od 14 roku życia. Czterosuwowy, jednocylindrowy silnik zasilany jest przez tradycyjny gaźnik, co nie przeszkadza mu w niskiej konsumpcji paliwa. Na baku o kubaturze 6 litrów jest w stanie przejechać do 250 kilometrów na jednym tankowaniu, co nie tylko w trasie okaże się dużą zaletą. Maksymalna moc 3 KM i równie wysoki maksymalny moment obrotowy zapewnią zadowalające przyspieszenia oraz prędkość maksymalną ponad 75 km/h (po demontażu fabrycznych blokad elektronicznych). Prosta konstrukcja okaże się dobrym partnerem do podnoszenia osiągów "singla", a także nauczy podstawowej obsługi i naprawy własnego jednośladu. Chłodzenie powietrzem, dwuzaworowa głowica z pojedynczym wałkiem rozrządu, gaźnikowy układ zasilania i bezstopniowa przekładnia automatyczna CVT nie będą stanowiły zagwozdki nawet dla początkujących majsterkowiczów. Producent zadbał nie tylko o wysoki poziom komfortu, ale również bezpieczeństwa jazdy. Mimo, że w tylnym kole zamontowano przestarzały hamulec bębnowy, to przednia tarcza hamulcowa z dwutłoczkowym zaciskiem hydraulicznym daje sobie radę z masą motocykla, która wraz z płynami wynosi 110 kilogramów. W przypadku tej klasy pojemnościowej można mówić o pewnej nadwadze, aczkolwiek pokłady wygody, jakimi niewątpliwie dysponuje RXL, muszą pociągać za sobą pewne konsekwencje. Romet RXL 50 4T to skuter, który z pewnością przypadnie do gustu rozważnym nastolatkom. Nowoczesna stylistyka, wydajny układ hamulcowy i komfortowe zawieszenie to cena, którą warto zapłacić za nieco wyższą masę własną. Mimo, że nie zagwarantuje osiągów bliźniaczego modelu dwusuwowego, to ekonomiczna jazda w pełni zrekompensuje mniej energiczną reakcję na ruch manetki gazu.

RXL ECO

RXL ECO Stary typ

Safari Route

SK

Romet SK 150 to małolitrażowy motocykl użytkowy, który dzięki sprawdzonym rozwiązaniom i wytrzymałej konstrukcji zapewni bezawaryjną eksploatację na długie lata. Dzięki uniwersalnej stylistyce nawiązującej do segmentu Naked z pewnością spodoba się każdemu, kto w kwestii design'u nie ma wygórowanych wymagań.

SK 150 zostało wyposażone w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności 149 cm³, generującą moc maksymalną 14,5 KM i maksymalny moment obrotowy 12 Nm. Niewysilony silnik to dobrze znana konstrukcja, którą mogliśmy spotkać w innych modelach producenta z tej klasy pojemnościowej. Wśród wieloletnich użytkowników cieszy się ona dobrą opinią, głównie ze względu na swoją trwałość i niskie zużycie paliwa. Podczas spokojnej jazdy zadowala się niewiele ponad 2,5 l/100 kilometrów, co przy zbiorniku paliwa o pojemności 15 litrów daje oszałamiający zasięg 600 kilometrów. Prosta budowa "serca" pojazdu to niewątpliwie jedna z największych zalet modelu SK. Chłodzenie powietrzem, precyzyjna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach, gaźnikowy układ zasilania oraz rozrusznik nożny wydają się dość przestarzałymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, aczkolwiek zapewniają bezproblemową pracę na wiele sezonów. Przede wszystkim nie przeszkadzają w codziennej jeździe, może za wyjątkiem dokuczliwych wibracji jednostki przy wzmożonym wysiłku (brak wałka wyrównoważającego). Dynamiczne przyspieszenia, porównywalne do markowych maszyn klasy 125, oraz prędkość maksymalna ponad 120 km/h w zupełności wystarczą w motocyklu użytkowym. Kolejne zalety znajdziemy w podwoziu. Solidna rama z rur stalowych, konwencjonalne zawieszenia (widelec teleskopowy i dwa elementy resorująco-tłumiące oparte na wahaczu wleczonym) oraz tarczowo-bębnowy układ hamulcowy z pewnością zadowolą większość początkujących motocyklistów. Komfortowe zestrojenie "zawiasów" i wydajny, dwutłoczkowy zacisk hydrauliczny zapewnią komfortową i bezpieczną jazdę zarówno w mieście, jak i na długich trasach. Romet SK 150 to zdecydowanie dobra propozycja na pierwszy motocykl. Niewielka moc czterosuwowej jednostki, prosta obsługa i dobry stosunek ceny do jakości znalazły odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży, która, mimo nietypowej klasy pojemnościowej, wyszła polskiej marce zadziwiająco dobrze.

Soft

Target City

VXL

White City

WS 50 4T

XL

Z

Z 150

Romet Z 150 to wszechstronny motocykl stworzony do poruszania się po zatłoczonym mieście, którego produkcja odbywała się w Polsce w niewielkiej wsi Podgrodzie. Został wyposażony w prosty, jednocylindrowy silnik o bezpośrednim układzie chłodzenia powietrzem. Z pojemności 149 cm³ udało się uzyskać moc maksymalną 10,7 KM i maksymalny moment obrotowy ponad 9 Nm, które dzięki sześciostopniowej skrzyni biegów o dość "długich" przełożeniach pozwalają na spokojne przyspieszenia i jazdę z prędkością maksymalną 105 km/h. Niewysilona jednostka czterosuwowa dobrze radzi sobie z niewielką masą własną, która wraz z 14 litrami paliwa wynosi jedynie 115 kilogramów. Niewielkie spalanie, które nie odbiega od apetytu powszechnych"125-tek", wynoszące nieco ponad 3 l/100 kilometrów generuje zasięg ponad 400 kilometrów na jednym tankowaniu.

W podwoziu Z 150 nie znajdziemy żadnych innowacji, aczkolwiek sprawdzone rozwiązania pasują tu jak ulał. Klasyczny widelec teleskopowy i podwójny amortyzator olejowy zapewniają zadowalający komfort jazdy i pozwalają na solidne objuczenie maszyny. Tarczowo-bębnowy układ hamulcowy gwarantuje przepisową drogę hamowania, jednakże w zestawieniu z fabrycznymi oponami o bardzo słabej jakości użytkownicy powinni zachować czujność podczas jazdy po drogach o złej nawierzchni w słabych warunkach pogodowych lub niezwłocznie wymienić je na lepszy produkt. Dobre właściwości jezdne to zasługa głównie dużych kół w rozmiarze 18 i 16 cali.

Mimo dopracowanej konstrukcji Romet Z 150 nigdy nie odniósł w naszym kraju dużego sukcesu. Pojemność skokowa silnika nie wpasowała się atrakcyjnie w żadną kategorię prawa jazdy, przez co często była pomijana przez większość motocyklistów z prawem jazdy A2. Jedyny skok sprzedaży odnotowano w 2010 roku po przeprowadzeniu poważnego facelifting'u, który nadał Z 150 bardziej sportowego wyglądu, jednakże i to nie wystarczyło, aby zawładnąć sercami młodych jeźdźców.

Zenit

Zetka

ZXT

ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe