check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli Romet Arkus

Charakterystyka marki

Po latach niebytu popularna, polska firma motoryzacyjna Romet odrodziła się za sprawą firmy Akrus, która tworząc Arkus & Romet Group, kontynuuje tradycje polskiej motoryzacji. Firma Arkus została stworzona w 1991 roku, a jej właścicielom miała otworzyć drzwi do lepszego świata. Obecnie Arkus & Romet Group jest jednym z najpopularniejszych producentów jednośladów nie tylko w Polsce. Na uwagę zasługuje zaawansowanie technologiczne oraz dbałość o szczegóły, również te stylizacyjne pojazdów wyjeżdżających z jej fabryk. Jak zapewniają właściciele, firma prowadzi odpowiedzialny biznes z nastawieniem na potrzeby klienta.  Jesienią 2007 otwarto nowy dział w firmie, który nazwano Romet Motors i otworzyła fabrykę produkującą skutery i motocykle. Co miesiąc zakład opuszcza około 5000 jednośladów, które trafiają na rynek Polski i rynki zagraniczne. Swój pierwszy model wystawiła na tragach motoryzacyjnych w Mediolanie w 2007 roku, gdzie cieszył się dużą popularnością.

Arrow Fly

Model Arrow Fly to pomysł na dołączenie polskiej marki Romet Arkus do świata sportowych motorowerów i motocykli małolitrażowych. Jednoślad prezentuje się okazale, nie posiada wad typowych dla maszyn produkowanych w Państwie Środka. Obie wersje pojemnościowe (50 i 125 cm ³) opierają sie na tej samej konstrukcji, dzięki temu mniejszy Arrow Fly ma ponadprzeciętne wyposażenie. Znajdziemy w nich przede wszystkim tarczowy układ hamulcowy na obu osiach, szerokie opony o szosowym przeznaczeniu, tylne zawieszenie typu Monoshock oraz oświetlenie w technologii LED. Gdy dołożymy do tego zestaw wskaźników z wkomponowanym ekranem LCD otrzymamy rewelacyjną maszynę ze średniej półki cenowej. Kolejnym atutem jest jednocylindrowy czterosuwowy silnik cechujący się niewielkim apetytem na paliwo. Za zasilanie singla odpowiada klasyczny gaźnik, a moc na tylne koło przekazywana jest za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni. Arrow Fly zapewnia duży komfort użytkowania, choć mniejsza wersja lubi łapać zadyszkę podczas jazdy we dwoje. Duże 17 calowe obręcze kół ze stopów aluminium sprawnie pokonują nierówności napotkane na drodze, przednie zawieszenie pracuje wzorowo, obfita kanapa zapewnia wystarczającą ilość miejsca, a nisko umieszczona kierownica narzuca lekko pochyloną pozycję. Romet nie odstrasza stylistyką, która łudząco przypomina dawne modele Hondy CBR. Nie można mieć jednak pretensji do projektantów z dalekiej Azji, ponieważ często wzorują się na najlepszych markowych maszynach. Smukłej linii nadwozia dynamiki nadaje wielokolorowe malowanie, a przyciemniona szyba i ażurowe felgi udanie nawiązują do sportowych maszyn o większych pojemnościach. Pochwała należy się także za układ wydechowy, który nie dość że przyjaźnie bulgocze, to dodatkowo atrakcyjnie wygląda. Romet Arrow Fly to idealna propozycja dla tych którzy chcieli by poczuć jazdę w sportowym stylu a nie chcą wydawać więcej niż kilka tysięcy złotych. Co prawda za taką sumę można nabyć kilkunastoletni motocykl renomowanej marki, choć do jakości wykonania i bezawaryjności Arrowa użytkownicy nie mają żadnych zastrzeżeń.

C1 Trial City

C1 Trial City to motorower produkcji Chińskiej sprzedawany w naszym kraju pod banderą Romet Motors. Jest to zwinny i łatwy w prowadzeniu jednoślad, który idealnie sprawdzi się jako codzienny środek transportu na nawet najbardziej zatłoczonych arteriach miasta. Dzięki smukłej sylwetce przeciskanie się pomiędzy samochodami to czysta przyjemność. Ekonomiczny czterosuwowy silnik o mocy 3,5 KM w połączeniu z elastyczną skrzynią biegów o 4 przełożeniach nie będzie stwarzał problemów początkującym jeźdźcom, a 13 calowe szprychowe koła obute w dual-sportowe opony o wysokim profilu sprawnie pokonają każdą przeszkodę. Jak na swoją klasę pojemnościową i cenową jednoślad cechuje się także wysokim poziomem bezpieczeństwa jazdy, bowiem nie każdy motorower z krajów dalekiej Azji posiada dwu tłoczkowy zacisk naprzedniej tarczy hamulcowej. Do nastolatków przemówi również sportowa stylistyka. Czarno białe nadwozie pokryte dynamicznymi wzorami oraz jaskrawo czerwone podzespoły (głównie silnik i części ramy) dodają Rometowi charakteru. Po zdjęciu blokad z chłodzonego powietrzem singla osiągi zapewne dorównają zadziornej linii. A jeśli z powodu krzykliwego nadwozia Trial City wyda się komuś zbyt młodzieżowy, styliści z Rometa przygotowali bardziej stonowany model Via City. Jednakże niezależnie od wersji, motorowery z serii C1 to sprawdzone i niezawodne maszyny na długie lata.

C1 Via City

Motorowery z serii C1 sprzedawane przez grupę Romet Arkus Motors to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku na małe miejskie pojazdy które sprostają coraz to większemu zatłoczeniu w centrach dużych aglomeracji. Jednoślady zostały wypuszczone z fabryk produkcyjnych w dwóch wersjach, Trial City i Via City. Ta pierwsza została stworzona dla energicznych nastolatków chcących ujarzmiać maszynę o sportowych aspiracjach, druga zaś to stonowany model stworzony dla nieco spokojniejszych jeźdźców, dorosłych osób czy młodych adeptek motocyklizmu. Via City odznacza się skromną linią nadwozia i jednokolorowym malowaniem, jest całkowitym przeciwieństwem wersji Trial. Nie oznacza to jednak że jest nudna. Szprychowe obręcze kół z kolorowymi rantami, wysoko poprowadzony układ wydechowy i basowy gang silnika zachęcają do jazdy. Również komfortowo wyprofilowana kanapa i lusterka o dobrej widoczności prowokują do dalszych wycieczek. Także pod względem technicznym C1 obfituje w wiele zalet. Jednocylindrowy silnik o pojemności 49 cm ³ charakteryzuje się prostą budową, a znany i wielokrotnie powielany w innych modelach typ jednostki daje duży pole do popisu w segmencie tuningu mechanicznego i zapewnia szeroką gamę części zamiennych. Ponadto znajdziemy w nim czterobiegową skrzynię manualną, układ hamulcowy z dwu tłoczkowym zaciskiem na przedniej tarczy oraz oświetlenie dobrej jakości. Uśmiech z twarzy schodzi jedynie po przeczytaniu pojemności zbiornika paliwa (wynoszącej jedynie 4 litry), do reszty nie można mieć zastrzeżeń. Jedynie spalanie na poziomie 2,5 litrów na 100 kilometrów ratuje sytuację. Jednakże Via City to głównie funkcjonalność i wielozadaniowość na szeroką skalę. Motocykle tego typu w krajach południowo-wschodniej Azji są wykorzystywane prawie do wszystkiego, włącznie z transportem wielkogabarytowych ładunków, więc na polskich drogach również nie powinny mieć problemów. Żwawa jednostka i smukła sylwetka pozwoli na sprawne przeciskanie się w korku, a 13 calowe koła zapewnią zadowalający komfort na nierównościach. Także deska rozdzielcza została solidnie rozbudowana, zawiera bowiem wskaźnik zapiętego biegu oraz analogowy wskaźnik paliwa. Jak każdy motocykl z tej części świata, również Via City ma wady. Choć trudny dostęp do akumulatora umieszczonego w przedniej czaszy nadwozia oraz skomplikowany proces wymiany żarówek przedniej lampy może doskwierać podczas napraw, to są to na tyle błahe fakty że nie powinny przyćmić udanej konstrukcji małego pogromcy miejskiej dżungli.

Ogar 202

Grupa Romet Arkus w 2014 roku na targach Motor Show w Poznaniu zaprezentowała nowego Ogara 202. Jest to obecnie najtańszy motorower na naszym rynku, który świetnie sprawdza się w roli wehikułu czasu przenosząc użytkownika do przełomu lat 80' i 90'. Wyglądem nawiązuje do Ogara produkowanego w czasach PRL, co oznacza powrót do jak najprostszej stylistyki. Szprychowe koła, płytkie archaiczne błotniki, prosta kanapa, prostokątna tylna lampa i okrągłe lusterka idealne oddają styl tamtych lat. Jednakże Ogar 202 nie ma cieszyć oka czy wzbudzać zachwytów wśród przechodniów. Został stworzony jako wół roboczy i miejski środek codziennego transportu o bardzo prostej konstrukcji i z tego zadania wywiązuje się znakomicie. Zdolności transportowe zwiększa dodatkowo seryjny bagażnik umieszczony tuż za kanapą, pełniący jednocześnie rolę uchwytu dla pasażera. Jednocylindrowy silnik chłodzony powietrzem generuje maksymalną moc 3,5 KM, co sprawnie rozpędza "202-ójkę" do ustawowych 45 km/h. Za tworzenie mieszanki paliwowo-powietrznej odpowiedzialny jest klasyczny gaźnik z ręcznym ssaniem, a przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem skrzyni biegów o czterech przełożeniach. W układzie hamulcowym i zawieszeniu także na próżno szukać nowoczesnych rozwiązań. Na obu osiach widnieją mechaniczne hamulce bębnowe o niepokojąco małych średnicach, a za wytłumienie niedoskonałości drogi dbają dwa tylne amortyzatory oraz przedni widelec o niedużym skoku. Jak widać Romet na tle konkurencji nie ma zbyt wiele do zaoferowania. Jest prosty, w miarę solidnie wykonany oraz niezwykle oszczędny (przy zrównoważonej jeździe spalanie poniżej 2 litrów na "setkę") i to są jego najmocniejsze strony. Istotna jest również cena. Za niecałe 2800 złotych każdy będzie mógł cieszyć się własnym jednośladem, który sprawnie przewiezie dwie osoby przez zakorkowane miasto i pozwoli na weekendową przejażdżkę w swawolnym stylu.

Ogar 900

Romet Ogar 900 to motorower z oferty azjatyckiego producenta nawiązujący swoją nazwą do jednego z najbardziej popularnych motorowerów okresu PRL. Produkowany w latach 2007-2011 jednoślad napędzany jest czterosuwowym silnikiem z czterobiegową skrzynią i generuje moc 3,7KM.Serce motoroweru jest kopią bezawaryjnego i oszczędnego silnika z Hondy Cub który został osadzony na ramie z Yamahy X1. Ogar 900 świetnie popiera przekonanie, że jak się wzorować to na najlepszych. Na pierwszy rzut oka motorower prezentuje się lekko i bezpiecznie, przez co początkujący jeźdźcy będą się mogli do niego łatwiej przekonać. Gdy już adepci zaznajomią się z Ogarem, będą cieszyć się z ekonomicznej i bezawaryjnej jazdy.

Ogar Caffe

Zaprezentowany w 2014 Ogar Cafe to motorower nawiązujący wyglądem do motocykli typu Cafe Racer. Co prawda dosiadając Rometa nie dołączysz do bandy Rockersów, nie wygrasz żadnego wyścigu Grand Prix, ba nawet nie dojedziesz pierwszy do kafejki biorąc udział w ulicznym wyścigu. Jednakże na jednośladzie o tak klasycznej stylistyce na pewno będziesz wyróżniał się z tłumu, a przy odrobinie wyobraźni przeniesiesz się do lat 60 na ulice Londynu.Szprychowe obręcze kół, płaska kanapa, obły zbiornik paliwa oraz ciekawe, dwukolorowe malowanie zapadają w pamięć. Design to bez wątpienia najmocniejsza strona tej maszyny. Cała reszta to standard jak na motorowery tej klasy. Ogar dysponuje ekonomicznym silnikiem o pojemności 49 cm ³ i mocy 3 KM, pozwalającym rozpędzić pojazd do 60 km/h. Chłodzony powietrzem singiel zespolony jest z manualną skrzynią biegów o czterech przełożeniach. Gdy dołożymy do tego tarczowo/bębnowy układ hamulcowy, elektryczny rozrusznik i podstawowy zestaw wskaźników otrzymamy mechanicznego przeciętniaka. Jedyną ciekawostką jest czujnik telefoniczny, który poprzez kontrolkę powiadomi jeźdźca o przychodzącej rozmowie. Ogar Cafe, jak na czterosuwowy motorower przystało, cechuje się bardzo małym spalaniem. Gdy zamiast szaleńczej jazdy wybierzemy powolną kontemplację w klasycznym stylu ubiegłych lat, Romet zadowoli się jedynie 2,5 lirami na 100 kilometrów. Kolejnym argumentem, który za pewno trafi do młodych odbiorców, jest atrakcyjna cena. W dniu premiery wynosiła ona tylko niecałe 4000 zł.

SK

Romet SK 150 to małolitrażowy motocykl użytkowy, który dzięki sprawdzonym rozwiązaniom i wytrzymałej konstrukcji zapewni bezawaryjną eksploatację na długie lata. Dzięki uniwersalnej stylistyce nawiązującej do segmentu Naked z pewnością spodoba się każdemu, kto w kwestii design'u nie ma wygórowanych wymagań.SK 150 zostało wyposażone w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności 149 cm³, generującą moc maksymalną 14,5 KM i maksymalny moment obrotowy 12 Nm. Niewysilony silnik to dobrze znana konstrukcja, którą mogliśmy spotkać w innych modelach producenta z tej klasy pojemnościowej. Wśród wieloletnich użytkowników cieszy się ona dobrą opinią, głównie ze względu na swoją trwałość i niskie zużycie paliwa. Podczas spokojnej jazdy zadowala się niewiele ponad 2,5 l/100 kilometrów, co przy zbiorniku paliwa o pojemności 15 litrów daje oszałamiający zasięg 600 kilometrów. Prosta budowa "serca" pojazdu to niewątpliwie jedna z największych zalet modelu SK. Chłodzenie powietrzem, precyzyjna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach, gaźnikowy układ zasilania oraz rozrusznik nożny wydają się dość przestarzałymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, aczkolwiek zapewniają bezproblemową pracę na wiele sezonów. Przede wszystkim nie przeszkadzają w codziennej jeździe, może za wyjątkiem dokuczliwych wibracji jednostki przy wzmożonym wysiłku (brak wałka wyrównoważającego). Dynamiczne przyspieszenia, porównywalne do markowych maszyn klasy 125, oraz prędkość maksymalna ponad 120 km/h w zupełności wystarczą w motocyklu użytkowym. Kolejne zalety znajdziemy w podwoziu. Solidna rama z rur stalowych, konwencjonalne zawieszenia (widelec teleskopowy i dwa elementy resorująco-tłumiące oparte na wahaczu wleczonym) oraz tarczowo-bębnowy układ hamulcowy z pewnością zadowolą większość początkujących motocyklistów. Komfortowe zestrojenie "zawiasów" i wydajny, dwutłoczkowy zacisk hydrauliczny zapewnią komfortową i bezpieczną jazdę zarówno w mieście, jak i na długich trasach. Romet SK 150 to zdecydowanie dobra propozycja na pierwszy motocykl. Niewielka moc czterosuwowej jednostki, prosta obsługa i dobry stosunek ceny do jakości znalazły odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży, która, mimo nietypowej klasy pojemnościowej, wyszła polskiej marce zadziwiająco dobrze.