Napęd skutera - części
CFMOTO CF 500
Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym?
Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.
Zadbaj o dopasowane elementy napędu
Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.
Kontroluj zużycie kluczowych części układu
Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.
Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu
Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.
Jak zmodyfikować osiągi skutera?
Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane.
Zacznij od serwisu skutera
Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.
Jak poprawić osiągi skutera?
Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia.
Czy warto kupić tuningowy element do napędu?
Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.
Jak upłynnić jazdę skuterem?
Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.
Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ
Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.
Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami
Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
459,00 zł
Dzwon sprzęgła Power Force CF Moto 500 600 X5 długi czop - PF 10 026 0001
489,80 zł
Pasek napędowy wzmocniony Dayco Extreme XTX2262 CF MOTO 500/600 - XTX2262
Posiadamy Napęd skutera - części do CFMOTO CF 500
- CFMOTO CF 500 krótka wersja 2011
- CFMOTO CF 500 A długa wersja 2011
- CFMOTO CF 500 2 krótka wersja 2011
- CFMOTO CF 500 2A długa wersja 2011
- CFMOTO CF 500 5BX5 Lander krótka wersja 2011
- CFMOTO CF 500 5CX5 Lander krótka wersja 2011
- CFMOTO CF 500 Atlas 4x4 2009
- CFMOTO CF 500 Atlas 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 Atlas 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 Atlas 4x2 2011
- CFMOTO CF 500 Atlas 4x4 2012
- CFMOTO CF 500 Atlas 4x4 2013
- CFMOTO CF 500 Atlas 4x4 2014
- CFMOTO CF 500 Atlas 4x4 2015
- CFMOTO CF 500 2-A CLASSIC 2014
- CFMOTO CF 500 2-A CLASSIC 2015
- CFMOTO CF 500 2 SHORT 4x4 2008
- CFMOTO CF 500 A2 4x4 2008
- CFMOTO CF 500 2 SHORT 4x4 2009
- CFMOTO CF 500 5 SHORT 4x4 X5 2009
- CFMOTO CF 500 5A LONG 4x4 X5 2009
- CFMOTO CF 500 A2 LONG 4x4 2009
- CFMOTO CF 500 ED LONG 4x4 2009
- CFMOTO CF 500 ED SHORT 4x4 2009
- CFMOTO CF 500 2 SHORT 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 3 4x4 Rancher 2010
- CFMOTO CF 500 5 SHORT 4x4 X5 2010
- CFMOTO CF 500 5A LONG 4x4 X5 2010
- CFMOTO CF 500 A2 LONG 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 ED LONG 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 ED SHORT 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 2 SHORT 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 3 4x4 Rancher 2011
- CFMOTO CF 500 5 SHORT 4x4 X5 2011
- CFMOTO CF 500 5A LONG 4x4 X5 2011
- CFMOTO CF 500 A2 4x4 LONG 2011
- CFMOTO CF 500 ED LONG 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 ED SHORT 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 Terracross 2011
- CFMOTO CF 500 Terracross 2012
- CFMOTO CF 500 Terralander 2014
- CFMOTO CF 500 4x4 2014
- CFMOTO CF 500 4x4 2015
- CFMOTO CF 500 4x4 2A Classic 2014
- CFMOTO CF 500 4x4 2A Classic 2015
- CFMOTO CF 500 4x4 2A Long 2008
- CFMOTO CF 500 4x4 2A Long 2011
- CFMOTO CF 500 4x4 2A Long 2010
- CFMOTO CF 500 4x4 2A Long 2009
- CFMOTO CF 500 3 Rancher 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 3 Rancher 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 5B EFI 4x4 X-Lander X5 2012
- CFMOTO CF 500 5B EFI 4x4 X-Lander X5 2011
- CFMOTO CF 500 5B EFI 4x4 X-Lander X5 2013
- CFMOTO CF 500 5C EFI 4x4 X-Lander X5 Long 2013
- CFMOTO CF 500 5C EFI 4x4 X-Lander X5 Long 2012
- CFMOTO CF 500 5C EFI 4x4 X-Lander X5 Long 2011
- CFMOTO CF 500 2 SWB 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 2 SWB 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 X5 5 Short 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 X5 5 Short 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 X5 5 Short 4x4 2009
- CFMOTO CF 500 5A Long 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 5A Long 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 5A Long 4x4 2009
- CFMOTO CF 500 SWB 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 SWB 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 A LWB 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 A LWB 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 2A LWB 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 2A LWB 4x4 2010
other_motorcycle_models
- CFMOTO CF 800
- CFMOTO CF 625
- CFMOTO CF 650
- CFMOTO CF 125
- CFMOTO CF 250
- CFMOTO CF 150
- CFMOTO CF 400
- CFMOTO CF 600
- CFMOTO CForce 820
- CFMOTO CForce 400
- CFMOTO CForce 625
- CFMOTO CForce 450
- CFMOTO CForce 1000
- CFMOTO CForce 550
- CFMOTO CForce 850
- CFMOTO CForce 800
- CFMOTO CForce 110
- CFMOTO CForce 520
- CFMOTO CForce 600
- CFMOTO CForce 500
- CFMOTO Rancher 600
- CFMOTO ST 125
- CFMOTO EV 0
- CFMOTO GT 400
- CFMOTO GT 650
- CFMOTO CL-X 700
- CFMOTO MT 650
- CFMOTO MT 800
- CFMOTO Snyper 600
- CFMOTO NK 300