check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Napęd skutera - części
Kawasaki KVF 360

Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym? 

Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.

Zadbaj o dopasowane elementy napędu

Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.

Kontroluj zużycie kluczowych części układu

Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.

Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu

Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.

Jak zmodyfikować osiągi skutera?

Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane. 

Zacznij od serwisu skutera

Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.

Jak poprawić osiągi skutera?

Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia. 

Czy warto kupić tuningowy element do napędu?

Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.

Jak upłynnić jazdę skuterem?

Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.

Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ

Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.

Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami

Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.

 

Napęd skuterowy to tani, prosty i praktyczny typ przeniesienia napędu na tylne koło. Choć Kawasaki KVF 360 nie da ci tego, co dałby duży, mocny jednoślad, i tu możesz poczuć frajdę z jazdy. Wystarczy, byś odpowiednio zadbał o układ, od paska, przez rolki i sprężyny, po stan wariatora i sprzęgła. Zależnie od twoich preferencji, Kawasaki KVF 360 odwdzięczy ci się sprawną pracą i żwawym przeniesieniem napędu na koło lub spokojnym działaniem połączonym z minimalnym zużyciem paliwa.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 21
Pasek napędowy wzmocniony Dayco Extreme XTX2217 - XTX2217
Pasek napędowy standardowy Dayco

343,99 zł

dostawa 0 zł

Pasek napędowy standardowy Dayco

Sprężyna sprzęgła czerwona EPI - KSS4
Pasek napędowy wzmocniony Dayco HP2017 - HP2017
Pasek napędowy Gates G-Force ATV 848x30x14,4 mm - 9827-01009
Pasek napędowy Ultimax XP - UXP450

576,89 zł

dostawa 0 zł

Pasek napędowy Ultimax XP - UXP450

Pasek napędowy Ultimax Hypermax ATV - UA450
Sprężyna sprzęgła czarna EPI - KSS3
Sprężyna sprzęgła zielona EPI - DRS19
Pas napędowy EPI - WE262217

574,22 zł

dostawa 0 zł

Pas napędowy EPI - WE262217

Pas napędowy EPI - WE265010

861,36 zł

dostawa 0 zł

Pas napędowy EPI - WE265010

Zestaw naprawczy sprzęgła EPI - AW433600
Pasek napędowy standardowy Dayco 29,0x844

300,76 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Pasek napędowy standardowy Dayco 29,0x844

Pasek napędowy ULTIMAX HYPERMAX UA450

358,99 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Pasek napędowy ULTIMAX HYPERMAX UA450

Pasek napędowy standardowy Dayco 28,5x848

348,69 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Pasek napędowy standardowy Dayco 28,5x848

Posiadamy Napęd skutera - części do Kawasaki KVF 360

  • Kawasaki KVF 360 A 4x4 2012
  • Kawasaki KVF 360 B 2x4 Prairie 2007
  • Kawasaki KVF 360 A 4x4 Prairie 2007
  • Kawasaki KVF 360 C 4x4 Prairie Advantage Classic 2007
  • Kawasaki KVF 360 A 4x4 Prairie 2008
  • Kawasaki KVF 360 B 2x4 Prairie 2008
  • Kawasaki KVF 360 C 4x4 Prairie Advantage Classic 2008
  • Kawasaki KVF 360 A 4x4 Prairie 2009
  • Kawasaki KVF 360 B 2x4 Prairie 2009
  • Kawasaki KVF 360 C 4x4 Prairie Advantage Classic 2009
  • Kawasaki KVF 360 C 4x4 Prairie Advantage Classic 2010
  • Kawasaki KVF 360 A 4x4 2011
  • Kawasaki KVF 360 A 4x4 Prairie 2013
  • Kawasaki KVF 360 A 4x4 Prairie 2010
  • Kawasaki KVF 360 C 4x4 Prairie Advantage Classic 2003
  • Kawasaki KVF 360 C 4x4 Prairie Hardwood Green HD 2004
  • Kawasaki KVF 360 C 4x4 Prairie Hardwood Green HD 2005
  • Kawasaki KVF 360 C 4x4 Prairie Hardwood Green HD 2006
  • Kawasaki KVF 360 C 4x4 Prairie Hardwood Green HD 2007
  • Kawasaki KVF 360 C 4x4 Prairie Hardwood Green HD 2008
  • Kawasaki KVF 360 C 4x4 Prairie Hardwood Green HD 2009
  • Kawasaki KVF 360 C 4x4 Prairie Realtree APG HD 2011
  • Kawasaki KVF 360 A 4x4 Prairie 2014
  • Kawasaki KVF 360 A 4x4 Prairie 2003
  • Kawasaki KVF 360 A 4x4 Prairie 2004
  • Kawasaki KVF 360 A 4x4 Prairie 2005
  • Kawasaki KVF 360 A 4x4 Prairie 2006
  • Kawasaki KVF 360 B 2x4 Prairie 2003
  • Kawasaki KVF 360 B 2x4 Prairie 2004
  • Kawasaki KVF 360 B 2x4 Prairie 2005
  • Kawasaki KVF 360 B 2x4 Prairie 2006
  • Kawasaki KVF 360 4x4 Prairie Hardwoods Green HD 2011
  • Kawasaki KVF 360 4x4 Prairie Hardwoods Green HD 2010

other_motorcycle_models