Napęd skutera - części
Suzuki A 100
Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym?
Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.
Zadbaj o dopasowane elementy napędu
Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.
Kontroluj zużycie kluczowych części układu
Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.
Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu
Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.
Jak zmodyfikować osiągi skutera?
Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane.
Zacznij od serwisu skutera
Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.
Jak poprawić osiągi skutera?
Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia.
Czy warto kupić tuningowy element do napędu?
Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.
Jak upłynnić jazdę skuterem?
Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.
Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ
Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.
Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami
Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Nie udało się dopasować żadnego produktu
Posiadamy Napęd skutera - części do Suzuki A 100
- Suzuki A 100 Go-Fer 1976
- Suzuki A 100 1993
- Suzuki A 100 1994
- Suzuki A 100 1995
other_motorcycle_models
- Suzuki A 50
- Suzuki UH 200 Burgman
- Suzuki GSX-S 750
- Suzuki GSX-S 1000
- Suzuki GSX-R 1000
- Suzuki GS 750
- Suzuki DL 250
- Suzuki AN 400 Burgman
- Suzuki GSX-R 125
- Suzuki UH 125 Burgman
- Suzuki DL 650 V-Strom
- Suzuki AN 650 Burgman
- Suzuki SV 650
- Suzuki DL 1000 V-Strom
- Suzuki SFV 650 Gladius
- Suzuki GSR 750
- Suzuki GSF 650 Bandit
- Suzuki DL 250 V-Strom
- Suzuki AH 400 Burgman
- Suzuki GSF 1250 Bandit
- Suzuki GSR 600
- Suzuki GSF 1200 Bandit
- Suzuki DL 650 V-Strom XT
- Suzuki AN 150 Burgman
- Suzuki AS 50
- Suzuki AC 50
- Suzuki AN 125
- Suzuki AG 100
- Suzuki AN 250 Burgman
- Suzuki GSX-S 950
- Suzuki GT 185
- Suzuki GSR 400
- Suzuki GSX-S 125
- Suzuki GSX-R 250
- Suzuki AY 50 Katana
- Suzuki UX 50 Zillion
- Suzuki DL 1050
- Suzuki GSX 250
- Suzuki DL 650
- Suzuki GSX-R 600
- Suzuki DL 1000
- Suzuki GSX-R 750
- Suzuki DL 1050 V-Strom
- Suzuki GSX-S 1000 Katana
- Suzuki GSX 650
- Suzuki GSX 1250
- Suzuki DL 800
- Suzuki LT-A 750
- Suzuki LT-A 500