check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Napęd skutera - części
Vespa GTV 300

Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym? 

Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.

Zadbaj o dopasowane elementy napędu

Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.

Kontroluj zużycie kluczowych części układu

Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.

Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu

Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.

Jak zmodyfikować osiągi skutera?

Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane. 

Zacznij od serwisu skutera

Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.

Jak poprawić osiągi skutera?

Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia. 

Czy warto kupić tuningowy element do napędu?

Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.

Jak upłynnić jazdę skuterem?

Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.

Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ

Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.

Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami

Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.

 

Napęd skuterowy to tani, prosty i praktyczny typ przeniesienia napędu na tylne koło. Choć Vespa GTV 300 nie da ci tego, co dałby duży, mocny jednoślad, i tu możesz poczuć frajdę z jazdy. Wystarczy, byś odpowiednio zadbał o układ, od paska, przez rolki i sprężyny, po stan wariatora i sprzęgła. Zależnie od twoich preferencji, Vespa GTV 300 odwdzięczy ci się sprawną pracą i żwawym przeniesieniem napędu na koło lub spokojnym działaniem połączonym z minimalnym zużyciem paliwa.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 58
Ślizg wariatora - oryginał - 843028
Ślizgi wariatora Polini - 242.034
Podkładka wariatora OEM - 434885
Sprężyna sprzęgła Malossi żółty
Nakrętka sprzęgła M36 x 1 SW=41MM
Ślizgi wariatora RMS - RMS 10 050 0060
Pasek napędowy JT Kevlar - JTB4403KR -10%

194,98 zł

216,64 zł

Najniższa cena: 216,64 zł

Pasek napędowy JT Kevlar - JTB4403KR

Szczęki sprzęgła komplet

315,99 zł

dostawa 0 zł

Szczęki sprzęgła komplet

Wariator

234,44 zł

Wariator

Pasek napędowy Malossi MHR XK Aprilia Piaggio 200 300       - M.6116697
Sprzęgło Malossi Delta

1 122,40 zł

dostawa 0 zł

Sprzęgło Malossi Delta

Wariator Polini Hi-Speed - MBK Booster - 241.665
Wariator Polini Hi-Speed - Piaggio X8 250 - 241.645
Wariator Yasuni Axial 4T  - VAR300PIA30

1 227,20 zł

dostawa 0 zł

Wariator Yasuni Axial 4T - VAR300PIA30

Sprzęgło Malossi Maxi Delta

931,52 zł

dostawa 0 zł

Sprzęgło Malossi Maxi Delta

Wariator Malossi Multivar 2000

947,96 zł

dostawa 0 zł

Wariator Malossi Multivar 2000

Pasek napędowy Mitsuboshi 22,6x835 - MBLSC046
Pasek napędowy kewlarowy Dayco 22,6x835 - 8265K

319,00 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Pasek napędowy kewlarowy Dayco 22,6x835 - 8265K

Posiadamy Napęd skutera - części do Vespa GTV 300

  • Vespa GTV 300 i.e. 2010-2011
  • Vespa GTV 300 i.e. 2012-2013
  • Vespa GTV 300 Vie Della Moda i.e. 2012
  • Vespa GTV 300 Via Montenapoleone i.e. 2012
  • Vespa GTV 300 Via Montenapoleone i.e. 2010
  • Vespa GTV 300 Sei Giorni i.e. ABS 2017
  • Vespa GTV 300 Via Montenapoleone i.e. 2011
  • Vespa GTV 300 Vie Della Moda i.e. 2013
  • Vespa GTV 300 Sei Giorni i.e. ABS 2018
  • Vespa GTV 300 Sei Giorni i.e. ABS 2019
  • Vespa GTV 300 i.e. 2014
  • Vespa GTV 300 i.e. 2011
  • Vespa GTV 300 2009
  • Vespa GTV 300 2013
  • Vespa GTV 300 2015
  • Vespa GTV 300 2018
  • Vespa GTV 300 2017
  • Vespa GTV 300 2016
  • Vespa GTV 300 i.e. 2010
  • Vespa GTV 300 i.e. 2012

other_motorcycle_models