Przełączniki zespolone motocyklowe
Yamaha XV 535 Virago
Co warto wiedzieć o przełączniku zespolonym?
Przełączniki zespolone motocyklowe sporo ci ułatwią, o ile będą sprawne i odpowiednio dobrane do jednośladu. Ze względu na położenie, przełączniki są narażone na szereg czynników, w tym warunki atmosferyczne i uderzenia. W efekcie, do najczęstszych awarii przełączników zespolonych należą:
- Uszkodzenia mechaniczne
- Zużycie elementów ruchomych
- Zabrudzenie
- Korozja
Tylko niektóre z tych uszkodzeń będziesz mógł usunąć samodzielnie, czyszcząc lub wymieniając dany element przełącznika. Większość będzie wymagała wymiany przełącznika. A warto to zrobić nie tylko ze względu na względnie niewielkie koszty wymiany, ale i ze względu na funkcję, jaką pełni nawet prosty przełącznik zespolony w twoim motocyklu.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze przełączników zespolonych?
Przyciski na przełącznikach są ułożone według typowego wzorca. Nie oznacza to jednak, że możesz bez problemu wymienić dany przełącznik na inny. Pamiętaj, że w przypadku przełącznika zespolonego ważne są także:
- Położenie przełącznika na kierownicy
- Sposób montażu
- Łączenie przełącznika z poszczególnymi układami motocykla
Z tych powodów, przełączniki są elementami dedykowanymi, przypisanymi konkretnym modelom lub co najmniej grupom modeli motocykli. Z uniwersalnych przełączników motocyklowych korzystają w zasadzie tylko najprostsze pojazdy.
Czy do motocykla mogę zamontować nietypowe przełączniki?
Nietypowe przełączniki zespolone to produkty niepopularne, ale dostępne. Zwykle są one przygotowane pod nietypowy styl retro lub urozmaicone kolorystycznie. Wybierając taki przełącznik zwróć jednak uwagę na to:
- Czy przełącznik pasuje do kierownicy?
- Czy przełącznik ma odpowiednie połączenie z układami motocykla?
- Czy zamontowany przełącznik pozwala łatwo operować przyciskami?
Tylko po spełnieniu tych kryteriów będziesz mógł sprawnie i bezpiecznie kontrolować mechanizmami za pomocą nowego przełącznika zespolonego.
Posiadamy Przełączniki zespolone motocyklowe do Yamaha XV 535 Virago
- Yamaha XV 535 Virago 1988
- Yamaha XV 535 N Virago płaska kierownica 1989
- Yamaha XV 535 H Virago 1991
- Yamaha XV 535 Virago wysoka kierownica 1992
- Yamaha XV 535 H Virago 1994
- Yamaha XV 535 SN Virago 1995
- Yamaha XV 535 Virago 1996
- Yamaha XV 535 Virago 1997
- Yamaha XV 535 SH Virago 1997
- Yamaha XV 535 SN Virago 1997
- Yamaha XV 535 DX Virago 1998
- Yamaha XV 535 DX Virago 1999
- Yamaha XV 535 DX Virago 2001
- Yamaha XV 535 DX Virago 2000
- Yamaha XV 535 Virago 1990
- Yamaha XV 535 Virago wysoka kierownica 1991
- Yamaha XV 535 Virago wysoka kierownica 1993
- Yamaha XV 535 Virago DX 2002
- Yamaha XV 535 Virago DX 2003
- Yamaha XV 535 H Virago 1989
- Yamaha XV 535 Virago płaska kierownica 1992
- Yamaha XV 535 Virago płaska kierownica 1993
- Yamaha XV 535 Virago 1995
- Yamaha XV 535 N Virago 1989
- Yamaha XV 535 DX N Virago 2000
- Yamaha XV 535 SH Virago 1994
- Yamaha XV 535 S Virago 1995
- Yamaha XV 535 S Virago 1996
other_motorcycle_models
- Yamaha XV 920
- Yamaha XV 700
- Yamaha XV 400
- Yamaha XV 1100
- Yamaha XV 750
- Yamaha XV 1600
- Yamaha XV 535
- Yamaha XV 1700
- Yamaha XV 1900
- Yamaha XV 250
- Yamaha XV 1000
- Yamaha XV 500
- Yamaha XV 250 Virago
- Yamaha XV 1900 Midnight Star
- Yamaha XV 1700 Road Star Warrior
- Yamaha XV 125 Virago
- Yamaha XV 500 Special
- Yamaha XV 1600 Wild Star
- Yamaha XV 500 Virago
- Yamaha XV 750 Virago
- Yamaha XV 1900 Casual Full Dress
- Yamaha XV 950
- Yamaha XV 750 Special
- Yamaha XV 550
- Yamaha YFM 350
- Yamaha XVS 400
- Yamaha XVS 650
- Yamaha XVS 950
- Yamaha XVS 1100
- Yamaha XVS 1300
- Yamaha XVZ 1200
- Yamaha XVZ 1300
- Yamaha XVZ 1200 Venture Royale
- Yamaha XVS 250
- Yamaha XVS 1100 Drag Star
- Yamaha XVS 650 Drag Star
- Yamaha XVS 950 Midnight Star
- Yamaha XVS 250 Drag Star
- Yamaha XVS 125 Drag Star
- Yamaha MT-250
- Yamaha FJR 1300
- Yamaha YFM 660
- Yamaha YFM 700
- Yamaha YFM 550
- Yamaha YFM 90
- Yamaha YFM 400
- Yamaha YFM 225
- Yamaha YFM 300
- Yamaha YFM 200