Części układu paliwowego motocykla
Explorer Sirion 50 2T 2016
Jak dbać o układ paliwowy motocykla?
Bez względu na typ układu paliwowego warto, byś dbał o jego stan, szczególnie szczelność i czystość. Dotyczy to nie tylko przewodów i ich łączeń z poszczególnymi mechanizmami, ale i samych mechanizmów, w tym pomp paliwa. Ich uszkodzenie poważnie zaburzy pracę silnika. Osobną kwestią jest to, jak dbać o układ paliwowy w danym motocyklu. Tu twoje działania będą zależały od tego, z jakim typem układu masz do czynienia.
Gaźniki musimy regulować i zsynchronizować
W przypadku gaźników, musisz je przede wszystkim wyregulować. Tylko tak sprawisz, że gaźnik w motocyklu zmiesza paliwo i powietrze w odpowiednich proporcjach. Jeśli silnik korzysta z kilku gaźników, musisz je także zsynchronizować, by pracowały adekwatnie do pracy poszczególnych cylindrów. Przyczyną uszkodzenia lub nieprawidłowej pracy gaźnika często jest uszkodzenie elementu ruchomego w dyszy gaźnika lub części odpowiadającej za wprowadzenie paliwa do gaźnika w ilości adekwatnej do przepływającego powietrza.
Wtrysk paliwa to większe koszty w razie uszkodzenia
W układzie wykorzystującym wtrysk paliwa, twoim zadaniem będzie przede wszystkim dbałość o czystość paliwa. Wtryskiwacze i czujniki położenia przepustnicy są regulowane już na starcie, a ich rozstrojenie jest zwykle skutkiem brudnego, kiepskiego paliwa lub uszkodzenia przewodu, który łączy przepustnicę z wtryskiem. Postaw więc na dobre paliwo, regularnie czyść układ i wymieniaj filtr, a także maksymalnie rzadko korzystaj z rezerwy. Wszystko to sprawi, że wtrysk będzie długo działał według pierwotnych wytycznych.
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
other_motorcycle_models
- Explorer Sirion 50 2T
- ATU Explorer 50
- Explorer Inverro 125
- Explorer Gravity 125
- Explorer Urano 700
- Explorer Patriot 430 4x4 Deluxe
- Explorer Defender 50
- Explorer Cracker 50
- Explorer Speed 125
- Explorer Speed 50
- Explorer Cruzer 50 4T
- Explorer Cruzer 125
- Explorer Cruzer 0
- Explorer Urano 750
- Explorer Vertigo 50 2T
- Explorer Trasher 520
- Explorer Trasher 320
- Explorer Spin 50 2T
- Explorer Race GT 50 2T
- Explorer Protector 50
- Explorer Race GT 125
- Explorer Kallio 50 2T
- Explorer Iron 50 2T
- Explorer Grison 625
- Explorer Hi 50 2T
- Explorer Commodo 50 2T
- Explorer Candy 50 2T
- Explorer Classic 50 2T
- Explorer Bullet 50
- Explorer Argon 700
- Explorer Argon 330
- Explorer Bison 700
- Explorer Bazooka 625
- Explorer Argon 750 EFI
- Explorer Grumbler 525
- Explorer Terralander 800 EFI 4x4
- Explorer Atlas 500
- Explorer Everest 500 Deluxe 4x4
- Explorer Vector 300
- Explorer Titan 300
- Explorer Stinger 250
- Lynx Explorer 550
- SWM Explorer 250
- Lynx Explorer 500
- Generic Explorer Race GT 50 2T
- ATU Explorer 125
- ATU Explorer 0 E-Cruzer
- KSR-Moto Explorer Spin 50