Części układu paliwowego motocykla
Fantic Casa 125 E Enduro CBS 2019
Jak dbać o układ paliwowy motocykla?
Bez względu na typ układu paliwowego warto, byś dbał o jego stan, szczególnie szczelność i czystość. Dotyczy to nie tylko przewodów i ich łączeń z poszczególnymi mechanizmami, ale i samych mechanizmów, w tym pomp paliwa. Ich uszkodzenie poważnie zaburzy pracę silnika. Osobną kwestią jest to, jak dbać o układ paliwowy w danym motocyklu. Tu twoje działania będą zależały od tego, z jakim typem układu masz do czynienia.
Gaźniki musimy regulować i zsynchronizować
W przypadku gaźników, musisz je przede wszystkim wyregulować. Tylko tak sprawisz, że gaźnik w motocyklu zmiesza paliwo i powietrze w odpowiednich proporcjach. Jeśli silnik korzysta z kilku gaźników, musisz je także zsynchronizować, by pracowały adekwatnie do pracy poszczególnych cylindrów. Przyczyną uszkodzenia lub nieprawidłowej pracy gaźnika często jest uszkodzenie elementu ruchomego w dyszy gaźnika lub części odpowiadającej za wprowadzenie paliwa do gaźnika w ilości adekwatnej do przepływającego powietrza.
Wtrysk paliwa to większe koszty w razie uszkodzenia
W układzie wykorzystującym wtrysk paliwa, twoim zadaniem będzie przede wszystkim dbałość o czystość paliwa. Wtryskiwacze i czujniki położenia przepustnicy są regulowane już na starcie, a ich rozstrojenie jest zwykle skutkiem brudnego, kiepskiego paliwa lub uszkodzenia przewodu, który łączy przepustnicę z wtryskiem. Postaw więc na dobre paliwo, regularnie czyść układ i wymieniaj filtr, a także maksymalnie rzadko korzystaj z rezerwy. Wszystko to sprawi, że wtrysk będzie długo działał według pierwotnych wytycznych.
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Nie udało się dopasować żadnego produktu
other_motorcycle_models
- Fantic Casa 50
- Fantic Casa 250
- Fantic Casa 125
- Fantic Caballero 50
- Fantic Enduro 200
- Fantic Enduro 50
- Fantic Enduro 125
- Fantic Motard 50
- Fantic Motard 125
- Fantic Enduro 250
- Fantic 125 125
- Fantic TZ 200
- Fantic TZ 170
- Fantic TL 50
- Fantic TL 250
- Fantic TL 125
- Fantic TX 180 50
- Fantic Enduro 80
- Fantic Caballero 500
- Fantic XXF 450
- Fantic XEF 450
- Fantic ER 250
- Fantic TZ 250
- Fantic XEF 250
- Fantic XX 250
- Fantic XXF 250
- Fantic XM 50
- Fantic XE 50
- Fantic Fast 50
- Fantic Strada 50
- Fantic XE 125
- Fantic Caballero 125
- Fantic XMF 125
- Fantic XEF 125
- Fantic XX 125
- Fantic Caballero 200
- Fantic TF 250
- Fantic TR 300
- Fantic TR 250
- Fantic Section 250
- Fantic K-ROO 249
- Fantic Section 125
- Fantic Coach Week-End 249
- Fantic Coach 250