check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części układu paliwowego motocykla
Yamaha RD 50

Jak dbać o układ paliwowy motocykla?

Bez względu na typ układu paliwowego warto, byś dbał o jego stan, szczególnie szczelność i czystość. Dotyczy to nie tylko przewodów i ich łączeń z poszczególnymi mechanizmami, ale i samych mechanizmów, w tym pomp paliwa. Ich uszkodzenie poważnie zaburzy pracę silnika. Osobną kwestią jest to, jak dbać o układ paliwowy w danym motocyklu. Tu twoje działania będą zależały od tego, z jakim typem układu masz do czynienia.

Gaźniki musimy regulować i zsynchronizować

W przypadku gaźników, musisz je przede wszystkim wyregulować. Tylko tak sprawisz, że gaźnik w motocyklu zmiesza paliwo i powietrze w odpowiednich proporcjach. Jeśli silnik korzysta z kilku gaźników, musisz je także zsynchronizować, by pracowały adekwatnie do pracy poszczególnych cylindrów. Przyczyną uszkodzenia lub nieprawidłowej pracy gaźnika często jest uszkodzenie elementu ruchomego w dyszy gaźnika lub części odpowiadającej za wprowadzenie paliwa do gaźnika w ilości adekwatnej do przepływającego powietrza.

Wtrysk paliwa to większe koszty w razie uszkodzenia

W układzie wykorzystującym wtrysk paliwa, twoim zadaniem będzie przede wszystkim dbałość o czystość paliwa. Wtryskiwacze i czujniki położenia przepustnicy są regulowane już na starcie, a ich rozstrojenie jest zwykle skutkiem brudnego, kiepskiego paliwa lub uszkodzenia przewodu, który łączy przepustnicę z wtryskiem. Postaw więc na dobre paliwo, regularnie czyść układ i wymieniaj filtr, a także maksymalnie rzadko korzystaj z rezerwy. Wszystko to sprawi, że wtrysk będzie długo działał według pierwotnych wytycznych.

Każdy silnik wymaga czystego paliwa wprowadzonego do wnętrza w odpowiedniej ilości. Yamaha RD 50 nie jest tu wyjątkiem; aby silnik działał sprawnie i wypracował pełnię mocy, zadbaj o szczelność i czystość zbiornika, przewodów i łączonych przez nie elementów. Pamiętaj, że bez nich ani gaźnik, ani wtrysk nie spełnią swojej roli przy silniku. Okresowo sprawdzaj też regulację elementów układu. Nawet w pełni sprawne i czyste, ale nieodpowiednio ustawione, te części układu paliwowego nie zapewnią sercu motocykla mieszanki w odpowiednich proporcjach. W konsekwencji Yamaha RD 50 straci na osiągach i sprawności, a elementy jego silnika szybciej ulegną zużyciu lub nawet uszkodzeniu.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 12
Gaźnik Yamaha DT RD TY 50 - 81474
Uszczelka komory pływakowej Tourmax 4 szt. - FBG-206 -5%

31,35 zł

33,00 zł

Najniższa cena: 33,00 zł

Uszczelka komory pływakowej Tourmax 4 szt. - FBG-206

Uszczelka kranika Produkt OEM
Uszczelka komory pływakowej Tourmax 4 szt. - FBG-249 -5%

29,52 zł

31,07 zł

Najniższa cena: 31,07 zł

Uszczelka komory pływakowej Tourmax 4 szt. - FBG-249

Kranik paliwa Tourmax - FPC-202 -5%

169,72 zł

178,65 zł

Najniższa cena: 178,65 zł

Kranik paliwa Tourmax - FPC-202

Uszczelka kranika Produkt OEM

Posiadamy Części układu paliwowego motocykla do Yamaha RD 50

  • Yamaha RD 50 1981-1988
  • Yamaha RD 50 1978
  • Yamaha RD 50 M 1979-1980
  • Yamaha RD 50 M 1981-1988
  • Yamaha RD 50 DX 1977
  • Yamaha RD 50 DX 1978
  • Yamaha RD 50 DX 1979
  • Yamaha RD 50 DX 1980
  • Yamaha RD 50 M 1981
  • Yamaha RD 50 M 1982
  • Yamaha RD 50 M 1983
  • Yamaha RD 50 M 1984
  • Yamaha RD 50 MX 1983
  • Yamaha RD 50 MX 1984
  • Yamaha RD 50 DX 1975
  • Yamaha RD 50 DX 1976
  • Yamaha RD 50 M 1980
  • Yamaha RD 50 MX 1982
  • Yamaha RD 50 1973
  • Yamaha RD 50 1974
  • Yamaha RD 50 1975
  • Yamaha RD 50 M 1977
  • Yamaha RD 50 M 1978
  • Yamaha RD 50 M 1979
  • Yamaha RD 50 1976
  • Yamaha RD 50 1981
  • Yamaha RD 50 1982
  • Yamaha RD 50 1983
  • Yamaha RD 50 1986
  • Yamaha RD 50 1977

other_motorcycle_models