check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części układu paliwowego motocykla
Yamaha XT 250

Jak dbać o układ paliwowy motocykla?

Bez względu na typ układu paliwowego warto, byś dbał o jego stan, szczególnie szczelność i czystość. Dotyczy to nie tylko przewodów i ich łączeń z poszczególnymi mechanizmami, ale i samych mechanizmów, w tym pomp paliwa. Ich uszkodzenie poważnie zaburzy pracę silnika. Osobną kwestią jest to, jak dbać o układ paliwowy w danym motocyklu. Tu twoje działania będą zależały od tego, z jakim typem układu masz do czynienia.

Gaźniki musimy regulować i zsynchronizować

W przypadku gaźników, musisz je przede wszystkim wyregulować. Tylko tak sprawisz, że gaźnik w motocyklu zmiesza paliwo i powietrze w odpowiednich proporcjach. Jeśli silnik korzysta z kilku gaźników, musisz je także zsynchronizować, by pracowały adekwatnie do pracy poszczególnych cylindrów. Przyczyną uszkodzenia lub nieprawidłowej pracy gaźnika często jest uszkodzenie elementu ruchomego w dyszy gaźnika lub części odpowiadającej za wprowadzenie paliwa do gaźnika w ilości adekwatnej do przepływającego powietrza.

Wtrysk paliwa to większe koszty w razie uszkodzenia

W układzie wykorzystującym wtrysk paliwa, twoim zadaniem będzie przede wszystkim dbałość o czystość paliwa. Wtryskiwacze i czujniki położenia przepustnicy są regulowane już na starcie, a ich rozstrojenie jest zwykle skutkiem brudnego, kiepskiego paliwa lub uszkodzenia przewodu, który łączy przepustnicę z wtryskiem. Postaw więc na dobre paliwo, regularnie czyść układ i wymieniaj filtr, a także maksymalnie rzadko korzystaj z rezerwy. Wszystko to sprawi, że wtrysk będzie długo działał według pierwotnych wytycznych.

Każdy silnik wymaga czystego paliwa wprowadzonego do wnętrza w odpowiedniej ilości. Yamaha XT 250 nie jest tu wyjątkiem; aby silnik działał sprawnie i wypracował pełnię mocy, zadbaj o szczelność i czystość zbiornika, przewodów i łączonych przez nie elementów. Pamiętaj, że bez nich ani gaźnik, ani wtrysk nie spełnią swojej roli przy silniku. Okresowo sprawdzaj też regulację elementów układu. Nawet w pełni sprawne i czyste, ale nieodpowiednio ustawione, te części układu paliwowego nie zapewnią sercu motocykla mieszanki w odpowiednich proporcjach. W konsekwencji Yamaha XT 250 straci na osiągach i sprawności, a elementy jego silnika szybciej ulegną zużyciu lub nawet uszkodzeniu.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 10
Zaworek iglicowy Mikuni typ 6 - M6 -5%

27,74 zł

29,20 zł

Najniższa cena: 29,20 zł

Zaworek iglicowy Mikuni typ 6 - M6

Pompa paliwa kompletna All Balls - 47-2037
Zestaw naprawczy gaźnika Tourmax - CAB-DY16 -5%

117,95 zł

124,16 zł

Najniższa cena: 124,16 zł

Zestaw naprawczy gaźnika Tourmax - CAB-DY16

Uszczelka komory pływakowej Tourmax 4 szt. - FBG-244 -5%

30,07 zł

31,65 zł

Najniższa cena: 31,65 zł

Uszczelka komory pływakowej Tourmax 4 szt. - FBG-244

Uszczelka kranika Produkt OEM

23,78 zł

Niedostępny

Uszczelka kranika Produkt OEM

Posiadamy Części układu paliwowego motocykla do Yamaha XT 250

  • Yamaha XT 250 1980
  • Yamaha XT 250 1981
  • Yamaha XT 250 1982
  • Yamaha XT 250 1983
  • Yamaha XT 250 2008
  • Yamaha XT 250 1984
  • Yamaha XT 250 1985
  • Yamaha XT 250 1986
  • Yamaha XT 250 1987
  • Yamaha XT 250 1988
  • Yamaha XT 250 1989
  • Yamaha XT 250 1990
  • Yamaha XT 250 2009
  • Yamaha XT 250 2010
  • Yamaha XT 250 2011
  • Yamaha XT 250 2012
  • Yamaha XT 250 2013
  • Yamaha XT 250 2014
  • Yamaha XT 250 2015
  • Yamaha XT 250 2016
  • Yamaha XT 250 TL 1983
  • Yamaha XT 250 2021
  • Yamaha XT 250 2022
  • Yamaha XT 250 2023
  • Yamaha XT 250 2017
  • Yamaha XT 250 2018
  • Yamaha XT 250 2019
  • Yamaha XT 250 2020

other_motorcycle_models