MZ RT 125 to małolitrażowy motocykl klasy naked produkowany przez niemiecki koncern od 2001 roku. Wyeksponowany silnik o dużej mocy i dopracowanej konstrukcji, ciekawy wygląd o klasycznym zacięciu i fenomenalne prowadzenie, na które składa się niska masa, duże koła i ergonomiczna pozycja za kierownicą - to tylko niektóre cechy modelu RT 125. Dodatkowym atutem jest sama marka MZ, która w naszym kraju budzi bardzo pozytywne skojarzenia.
MZ RT 125 zostało wyposażone w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 124 ccm. Chłodzony cieczą silnik czterosuwowy posiada rozrząd DOHC (cztery zawory na cylinder sterowane za pomocą dwóch wałków rozrządu), gaźnikowy układ zasilania, zapłon CDI i elektryczny rozrusznik. Jak widać mamy do czynienia z nowoczesną konstrukcją, która bez wstydu może konkurować z innymi markowymi motocyklami japońskiej i włoskiej produkcji. Serce RT 125 generuje moc maksymalną 15 KM i maksymalny moment obrotowy 11,2 Nm, które w lekkim jednośladzie (MZ waży tylko 133 kilogramy) gwarantują dynamiczne przyspieszenie i prędkość maksymalną ponad 140 km/h. Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pomocą manualnej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach, mokrego sprzęgła wielotarczowego i klasycznego łańcucha napędowego. Niska masa i dopracowana konstrukcja silnika pozytywnie wpłynęły na zużycie paliwa. Średnie spalanie na poziomie 2,5 l/100 kilometrów sprawia, że na zbiorniku paliwa o pojemności 12,5 litra użytkownicy mają do dyspozycji 500 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu.
Szkieletem MZ RT 125 jest grzbietowa rama kratownicowa ze stali i dwustronny wahacz wleczony z lekkich stopów aluminium. Komfort i precyzję prowadzenia zapewnia optymalnie zestrojone zawieszenie, w którego skład wchodzi widelec teleskopowy i amortyzator typu Monoshock. Nad bezpieczeństwem użytkowników czuwają dwie duże tarcze hamulcowe oraz dwu- i jednotłoczkowy zacisk hamulcowy (przód/tył). MZ RT 125 porusza się na szprychowych felgach o średnicy 17. cali, które obuto w opony szosowe o rozmiarach 110/70-17 i 130/70-17 (przód/tył).