Filtry motocyklowe
ATU CX 50
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Posiadamy Filtry motocyklowe do ATU CX 50
- ATU CX 50 AC Curio 1995
- ATU CX 50 AC Curio 1996
- ATU CX 50 AC Curio 1997
- ATU CX 50 2T Curio 1996
- ATU CX 50 2T Curio 1997
other_motorcycle_models
- ATU Explorer 125
- ATU Explorer 0 E-Cruzer
- ATU Meteorit 50
- ATU Meteorit 125
- ATU Wayscral 0 Cruzer
- ATU Explorer 50
- ATU ZX 50
- ATU Spin 50
- ATU Speed 125
- ATU Race 50
- ATU Race 125
- ATU Meteorit 25
- ATU Luxxon 25 2T Uno
- ATU Ergon 50
- ATU Calypso 50 2T
- ATU Calypso 125
- ATU Akros 50 2T
- ATU Vertigo 50 2T
- ATU Kallio 50 2T
- ATU Iron 50 2T
- ATU Hi 50 2T
- ATU Retro Star 50 4T
- ATU Formula 50 4T
- ATU City Star 50 4T
- ATU GT 50 2T AC Explorer Race
- ATU Generic 50 AC Spin
- ATU E-Ton 150 Yukon
- ATU Akros 50 AC
- ATU MT 175
- ATU Hipster 125
- ATU Calypso 125 AC
- ATU Calypso 50 AC
- ATU Classic 50
- ATU 50 New Edition
- ATU Wild Eagle 50 4T Level 100
- ATU 50