Filtry motocyklowe
BMW C 600 Sport
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Posiadamy Filtry motocyklowe do BMW C 600 Sport
- BMW C 600 Sport ABS 2012
- BMW C 600 Sport ABS 2013
- BMW C 600 Sport ABS 2014
- BMW C 600 Sport Edition ABS 2014
- BMW C 600 Sport ABS 2015
- BMW C 600 Sport Edition ABS 2015
other_motorcycle_models
- BMW C 400
- BMW C 650
- BMW C 0 Evolution
- BMW C 650 GT
- BMW C 400 GT
- BMW C 400 X
- BMW R 850
- BMW R 1200
- BMW R 1200 C Classic
- BMW R 850 C Classic
- BMW R 850 C Avantgarde
- BMW R 1200 C Montauk
- BMW R 850 C
- BMW R 1200 C Independent
- BMW R 1200 C
- BMW R 1200 C Avantgarde
- BMW K 75 750 C
- BMW CE 0
- BMW R 1200 CL
- BMW HP4 1000
- BMW F 650 CS
- BMW R 850 Classic
- BMW R 18 1800
- BMW R 1200 R
- BMW R 850 R Comfort
- BMW R 100 1000 Classic Sport
- BMW R 100 1000 Classic Monolever
- BMW R 100 1000 Classic monolever
- BMW R 1200 S
- BMW R 1100 S
- BMW R 100 1000 Roadster Classic
- BMW K 1200 R
- BMW K 1300 R
- BMW K 1200 RS
- BMW R 100 1000 Paris Dakar CL Edition
- BMW K 1100
- BMW F 900
- BMW R 51/2 500
- BMW R 3 300
- BMW R 6 600
- BMW R 52 500
- BMW K 1600
- BMW F 850
- BMW F 750
- BMW G 310
- BMW M 1000