Filtry motocyklowe
Ering RT 50 Road Trace AC 2007
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
18,12 zł
Filtr powietrza wkład - 316866
11,52 zł
12,80 zł
Najniższa cena: 12,80 zł
Filtr powietrza gąbkowy Athena Malaguti/MBK/Yamaha - S410485200002
21,72 zł
25,55 zł
Najniższa cena: 25,55 zł
Gąbkowy filtr powietrza HifloFiltro HFA 4001 DS - HFA4001DS
other_motorcycle_models
- Ering RT 50 Road Trace AC
- Ering Silverfox 50
- Ering Rapido 50
- Ering Jet 50
- Ering Cat 50
- Ering AT 50
- Ering Cat 125
- Ering Thunderbike 50
- Ering Thunderbike 125
- Ering Warrior 125
- Ering Smart Rider 50 4T
- Ering Retro 50
- Ering Italo 125
- Ering Adly 50
- Ering Warrior/Rebel 50 4T
- Ering Skyteam 50 4T
- Ering SMC Titan 300
- Ering SMC Stinger 250
- Ering Rocky 125
- Ering Big Panther 125
- Ering Smart Rider 125
- Ering Tanco 125
- Ering Hero 125
- Ering Sprint 50 4T
- Ering Rocky 50 4T
- Ering Minibike 50 4T
- Ering Big Panther 50 4T
- Ering Tanco 50 4T
- Ering Hero 50 4T
- Ering Smart Rider 25 4T
- Ering Sprint 25 4T
- Ering Speedy 25 4T
- Ering SMC Stinger 200
- Ering SMC Stinger 170
- Ering Speedy 50 4T
- Ering Chopper 125