Filtry motocyklowe
Fantic TX 180 85 R Competizione Mini 2010
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Nie udało się dopasować żadnego produktu
other_motorcycle_models
- Fantic TX 180 50
- Fantic TX 180 85
- Fantic TX 180 70
- Fantic TX 180 80
- Fantic TX 180 170
- Fantic Enduro 80
- Fantic Caballero 500
- Fantic XXF 450
- Fantic XEF 450
- Fantic ER 250
- Fantic TZ 250
- Fantic XEF 250
- Fantic XX 250
- Fantic XXF 250
- Fantic Casa 50
- Fantic XM 50
- Fantic XE 50
- Fantic Fast 50
- Fantic Enduro 50
- Fantic Strada 50
- Fantic 125 125
- Fantic XE 125
- Fantic Caballero 125
- Fantic XMF 125
- Fantic XEF 125
- Fantic XX 125
- Fantic Motard 50
- Fantic Caballero 50
- Fantic Caballero 200
- Fantic TF 250
- Fantic TR 300
- Fantic TR 250
- Fantic TZ 170
- Fantic Section 250
- Fantic K-ROO 249
- Fantic Section 125
- Fantic Coach Week-End 249
- Fantic Coach 250
- Fantic Clubman 250
- Fantic Section 249
- Fantic Gary Uno 50
- Fantic Clubman 50
- Fantic Clubman 80
- Fantic Clubman 125
- Fantic Pony 50
- Fantic Trial 50
- Fantic K-ROO 212
- Fantic Trial 309
- Fantic Trial 307
- Fantic K-ROO 125