check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Filtry motocyklowe
Harley Davidson FLHTE 1340 Electra Glide Classic 1984

Jak dobrać filtr do mojego motocykla?

Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.

Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?

W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:

  • kształt i wymiary
  • mocowanie
  • łączenie

Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.

Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?

Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji. 

Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?

Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.

Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra

Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:

  • filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
  • filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
  • filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów

Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.

Jak dbać o filtr motocyklowy?

Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.

Płyny stosowane w Harley Davidson FLHTE 1340 Electra Glide Classic 1984 zapewniają mu sprawną pracę silnika, swobodę ruchu, zmniejszają tarcie oraz czyszczą i chłodzą układ. Ale stanie się tak tylko, jeśli te płyny będą odpowiednio czyste. Zadbaj o to i zwróć uwagę na filtry motocyklowe. Wybierając wysokiej jakości, standardowe filtry do motocykla, Harley Davidson FLHTE 1340 Electra Glide Classic 1984 odwdzięczy ci się sprawną pracą mechanizmów przy typowym użytkowaniu. Wymieniając je na wyższej jakości zamienniki, Harley Davidson FLHTE 1340 Electra Glide Classic 1984 da ci frajdę z jazdy w nietypowych warunkach bez obaw o uszkodzenia silnika i innych układów. Pamiętaj o regularnej kontroli i konserwacji filtrów oraz ich wymianie zgodnie z zaleceniem producenta.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 37
Filtr oleju S&S Cycle czarny - 31-4101A
Filtr oleju S&S Cycle chrom - 31-4102A
Filtr oleju PC Racing FLO PCS4C  - PCS4C
Filt oleju + sprężyna Colony - 2146-2
Pokrywa filtra powietrza Stealth Tri-Spoke S&S Cycle - 170-0210
Pokrywa filtra powietrza Stealth Torker S&S Cycle - 170-0206
Pokrywa filtra powietrza Stealth Air-1 S&S Cycle - 170-0214
Pokrywa filtra powietrza Stealth S&S Cycle chrom - 170-0118
Filtr powietrza bez pokrywy E/G Stealth S&S Cycle - 170-0176
Filtr oleju PC Racing FLO PCS4B czarny - PCS4B
Uszczelka filtra oleju Cometic 10 szt. - C9266F
Filtr powietrza 2-1 E/G S&S Cycle - 170-0086

2 664,48 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Filtr powietrza 2-1 E/G S&S Cycle - 170-0086

Filtr powietrza łezka Classic Tear S&S Cycle - 17-0099

1 304,26 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Filtr powietrza łezka Classic Tear S&S Cycle - 17-0099

Filtr powietrza Classic Tear Drop S&S Cycle - 17-0440

1 313,81 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Filtr powietrza Classic Tear Drop S&S Cycle - 17-0440

Adapter filtra oleju Jagg - 4500

777,00 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Adapter filtra oleju Jagg - 4500

other_motorcycle_models