Filtry motocyklowe
Indian Chief 1800
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
2 356,51 zł
Obudowa filtra powietrza Performance Machine Jet chrom - 0206-2124-CH
2 973,41 zł
Obudowa filtra powietrza Performance Machine Jet czarna - 0206-2124-BM
Posiadamy Filtry motocyklowe do Indian Chief 1800
- Indian Chief 1800 Classic ABS 2014
- Indian Chief 1800 Vintage ABS 2014
- Indian Chief 1800 Classic ABS 2015
- Indian Chief 1800 Dark Horse ABS 2015
- Indian Chief 1800 Vintage ABS 2015
- Indian Chief 1800 Classic ABS 2016
- Indian Chief 1800 Dark Horse ABS 2016
- Indian Chief 1800 Vintage ABS 2016
- Indian Chief 1800 Classic ABS 2017
- Indian Chief 1800 Dark Horse ABS 2017
- Indian Chief 1800 Vintage ABS 2017
- Indian Chief 1800 ABS 2018
- Indian Chief 1800 Classic ABS 2018
- Indian Chief 1800 Dark Horse ABS 2018
- Indian Chief 1800 Vintage ABS 2018
- Indian Chief 1800 Dark Horse ABS 2019
- Indian Chief 1800 Vintage ABS 2019
- Indian Chief 1800 Dark Horse ABS 2020
- Indian Chief 1800 Vintage ABS 2020
- Indian Chief 1800 Black Hawk 2011
- Indian Chief 1800 Black Hawk Dark 2011
- Indian Chief 1800 Classic 2011
- Indian Chief 1800 Dark Horse 2011
- Indian Chief 1800 Roadmaster 2011
- Indian Chief 1800 Vintage 2011
- Indian Chief 1800 Deluxe 2009
- Indian Chief 1800 Roadmaster 2009
- Indian Chief 1800 Standard 2009
- Indian Chief 1800 Vintage 2009
- Indian Chief 1800 Bomber 2010
- Indian Chief 1800 Classic 2010
- Indian Chief 1800 Dark Horse 2010
- Indian Chief 1800 Roadmaster 2010
- Indian Chief 1800 Vintage 2010
- Indian Chief 1800 Classic 2012
- Indian Chief 1800 Classic 2013
- Indian Chief 1800 Dark Horse 2012
- Indian Chief 1800 Dark Horse 2013
- Indian Chief 1800 FE Vintage FE 2013
- Indian Chief 1800 LE Vintage 2013
- Indian Chief 1800 Vintage 2012
- Indian Chief 1800 Vintage 2013
- Indian Chief 1800 111 ABS 2022
- Indian Chief 1800 111 ABS 2021
- Indian Chief 1800 111 ABS 2023
- Indian Chief 1800 111 Bobber ABS 2022
- Indian Chief 1800 111 Bobber ABS 2021
- Indian Chief 1800 111 Bobber ABS 2023
- Indian Chief 1800 111 Vintage ABS 2021
- Indian Chief 1800 111 Vintage Dark Horse ABS 2021
other_motorcycle_models
- Indian Chief 1890
- Indian Super Chief 1890
- Indian Super Chief 1800
- Indian Chieftain 1890
- Indian Chieftain 1800
- Indian Chieftain 1811
- Indian Scout Sixty Nine 1133
- Indian Scout Sixty 1000
- Indian FTR 1200
- Indian Challenger 1768
- Indian Pursuit 1768
- Indian Springfield 1890
- Indian Springfield 1800
- Indian Roadmaster 1800
- Indian Roadmaster 1890
- Indian Scout 1130
- Indian Scout 1000
- Cagiva Indiana 750
- Ducati Indiana 350
- Ducati Indiana 600
- Ducati Indiana 650
- Ducati Indiana 750
- Benzer Indiana 50