Filtry motocyklowe
MBK Hot Champ 50
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Nie udało się dopasować żadnego produktu
Posiadamy Filtry motocyklowe do MBK Hot Champ 50
- MBK Hot Champ 50 2T
- MBK Hot Champ 50 2T 1991
- MBK Hot Champ 50 2T 1990
- MBK Hot Champ 50 2T 1989
- MBK Hot Champ 50 2T 1988
other_motorcycle_models
- MBK X-Over 125
- MBK X-Limit 50
- MBK YP 125
- MBK YA 25
- MBK YP 250
- MBK XC 125
- MBK 51 50
- MBK Oceo 125
- MBK Waap 125
- MBK Equalis 50
- MBK Nitro 50
- MBK CW 50
- MBK YN 50
- MBK Active 50
- MBK Ovetto 50
- MBK Evolis 400
- MBK Evolis 125
- MBK TRYPTIK 125
- MBK Skyliner 125
- MBK Evolis 250
- MBK Skyliner 400
- MBK X-Power 50
- MBK Skycruiser 250
- MBK Skycruiser 125
- MBK X-over 125
- MBK Stunt 50
- MBK Kilibre 300
- MBK YH 50
- MBK Skyliner 180
- MBK Skyliner 250
- MBK Skyliner 150
- MBK Vertex 150
- MBK Sorriso 50
- MBK Forte 50
- MBK 41 50
- MBK Active 80
- MBK TZR 50 X-Power
- MBK CW 50 Booster
- MBK EW 50
- MBK YQ 50
- MBK XN 150
- MBK XQ 150
- MBK XN 125
- MBK CS 50 Mach G
- MBK Cityliner 125
- MBK Tryptik 125
- MBK Ocito 125
- MBK YH 115