Filtry motocyklowe
Peugeot Django 150
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
38,98 zł
Filtr paliwa produkt OEM
32,39 zł
Filtr paliwa produkt OEM
57,10 zł
Filtr powietrza Produkt OEM
Posiadamy Filtry motocyklowe do Peugeot Django 150
- Peugeot Django 150 Allure 2015
- Peugeot Django 150 Evasion 2015
- Peugeot Django 150 Heritage 2015
- Peugeot Django 150 Sport 2015
- Peugeot Django 150 S 2016
- Peugeot Django 150 Allure SBC 2017
- Peugeot Django 150 Evasion SBC 2017
- Peugeot Django 150 S SBC 2017
- Peugeot Django 150 Heritage SBC 2017
- Peugeot Django 150 Allure 2016
- Peugeot Django 150 Evasion 2016
- Peugeot Django 150 Sport 2016
- Peugeot Django 150 Heritage 2016
- Peugeot Django 150 Allure 2017
- Peugeot Django 150 Evasion 2017
- Peugeot Django 150 S 2017
- Peugeot Django 150 Sport 2017
- Peugeot Django 150 Sport SBC 2017
- Peugeot Django 150 Heritage 2017
- Peugeot Django 150 Allure ABS 2018
- Peugeot Django 150 Evasion SBC 2018
- Peugeot Django 150 S SBC 2018
- Peugeot Django 150 Sport SBC 2018
- Peugeot Django 150 Heritage SBC 2018
- Peugeot Django 150 S SBC 2019
- Peugeot Django 150 Sport SBC 2019
- Peugeot Django 150 Heritage SBC 2019
- Peugeot Django 150 Evasion ABS 2019
- Peugeot Django 150 2015
- Peugeot Django 150 2016
- Peugeot Django 150 SBC 2020
- Peugeot Django 150 Evasion SBC 2019
other_motorcycle_models
- Peugeot Django 125
- Peugeot Django 50
- Peugeot Scoot Elec 0
- Peugeot e-Ludix 0
- Peugeot XK7 50
- Peugeot Speedfight 4 50
- Peugeot Speedfight 2 50
- Peugeot Vivacity 50
- Peugeot SV 250
- Peugeot Speedake 50
- Peugeot XPS 50
- Peugeot X-Fight 100
- Peugeot X-Fight 50
- Peugeot Pulsion 125
- Peugeot V-Clic 50
- Peugeot Citystar 50
- Peugeot Citystar 125
- Peugeot Belville 200
- Peugeot Metropolis 400
- Peugeot Tweet 125
- Peugeot Tweet 50
- Peugeot Fox 50
- Peugeot Kisbee 50
- Peugeot TKR 50
- Peugeot Ludix 50
- Peugeot Vogue 25
- Peugeot Vogue 50
- Peugeot SC 50
- Peugeot SC 80
- Peugeot Satelis 500
- Peugeot Satelis 400
- Peugeot Satelis 125
- Peugeot 103 50
- Peugeot 103 25
- Peugeot Trekker 50
- Peugeot Speedfight 3 50
- Peugeot Streetzone 50
- Peugeot NK7 50
- Peugeot XPS 125
- Peugeot Rapido 50
- Peugeot XP7 50
- Peugeot XP6 50
- Peugeot XR6 50
- Peugeot Zenith 50
- Peugeot Jet Force 50
- Peugeot Geopolis 500