Filtry motocyklowe
TM Racing MX 125
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Posiadamy Filtry motocyklowe do TM Racing MX 125
- TM Racing MX 125 2011
- TM Racing MX 125 2012
- TM Racing MX 125 2005
- TM Racing MX 125 2006
- TM Racing MX 125 2007
- TM Racing MX 125 2008
- TM Racing MX 125 2009
- TM Racing MX 125 2010
- TM Racing MX 125 EN 1992
- TM Racing MX 125 2013
- TM Racing MX 125 2014
- TM Racing MX 125 2015
- TM Racing MX 125 2016
- TM Racing MX 125 2017
- TM Racing MX 125 2018
- TM Racing MX 125 2019
- TM Racing MX 125 2003
- TM Racing MX 125 2020
- TM Racing MX 125 2T 2021
- TM Racing MX 125 Racing 2005
- TM Racing MX 125 Racing 2006
- TM Racing MX 125 Racing 2007
- TM Racing MX 125 Racing 2008
- TM Racing MX 125 Racing 2009
- TM Racing MX 125 Racing 2010
- TM Racing MX 125 Racing 2011
- TM Racing MX 125 Racing 2012
- TM Racing MX 125 2004
other_motorcycle_models
- TM Racing MX 530
- TM Racing MX 100
- TM Racing MX 450
- TM Racing MX 250
- TM Racing MX 144
- TM Racing MX 400
- TM Racing MX 85
- TM Racing MX 80
- TM Racing MX 300
- TM Racing TM MX 85
- TM Racing TM MX 450
- TM Racing TM MX 144
- TM Racing TM MX 530
- TM Racing TM MX 300
- TM Racing TM MX 250
- TM Racing TM MX 125
- TM Racing TM SMX 85
- TM Racing TM FT 450
- TM Racing TM SMR 450
- TM Racing TM SMK 450
- TM Racing TM EN 144
- TM Racing TM EN 450
- TM Racing SMX 530
- TM Racing TM SMR 300
- TM Racing FT 300
- TM Racing TM EN 300
- TM Racing CC 250
- TM Racing TM EN 250
- TM Racing SMR 125
- TM Racing TM SMR 125
- TM Racing EN 125
- TM Racing TM EN 125
- TM Racing TM 125
- TM Racing SMM 530
- TM Racing EN 530
- TM Racing SMX 450
- TM Racing SMX 250
- TM Racing SMX 125
- TM Racing EN 250