Filtry motocyklowe
Vespa S 50
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
23,72 zł
27,90 zł
Najniższa cena: 27,90 zł
Gąbkowy filtr powietrza HifloFiltro HFA 5208 DS - HFA5208DS
26,10 zł
29,00 zł
Najniższa cena: 29,00 zł
Filtr powietrza gąbkowy Athena Piaggio Vespa - S410480200012
23,04 zł
25,60 zł
Najniższa cena: 25,60 zł
Filtr powietrza gąbkowy Athena Aprilia/Piaggio/Vespa - S410480200022
21,72 zł
25,55 zł
Najniższa cena: 25,55 zł
Gąbkowy filtr powietrza HifloFiltro HFA 5202 DS - HFA5202DS
30,51 zł
33,90 zł
Najniższa cena: 33,90 zł
Filtr powietrza gąbkowy Athena Piaggio/Vespa - S410480200020
35,90 zł
Filtr powietrza Polini - 203.0128
13,85 zł
15,39 zł
Najniższa cena: 15,39 zł
Uszczelka obudowy filtra powietrza Athena - S410480093001
285,93 zł
Filtr powietrza Polini Scooter Cross Evolution Piaggio 2T - 203.0071
Posiadamy Filtry motocyklowe do Vespa S 50
- Vespa S 50 4T 4V 2011
- Vespa S 50 2T 2011
- Vespa S 50 2T 2012
- Vespa S 50 4T 4V 2012
- Vespa S 50 2T 2008
- Vespa S 50 2T 2009
- Vespa S 50 2T 2010
- Vespa S 50 4T 4V 2009
- Vespa S 50 1963
- Vespa S 50 1968
- Vespa S 50 2T 2007
- Vespa S 50 Sport 2T 2012
- Vespa S 50 Sport 4T 4V 2012
- Vespa S 50 1964
- Vespa S 50 1965
- Vespa S 50 1966
- Vespa S 50 1967
- Vespa S 50 1969
- Vespa S 50 1970
- Vespa S 50 1971
- Vespa S 50 1972
- Vespa S 50 1973
- Vespa S 50 1974
- Vespa S 50 1975
- Vespa S 50 1976
- Vespa S 50 1977
- Vespa S 50 1978
- Vespa S 50 1979
- Vespa S 50 1980
- Vespa S 50 1981
- Vespa S 50 1982
- Vespa S 50 1983
- Vespa S 50 1984
- Vespa S 50 1985
- Vespa S 50 1986
- Vespa S 50 1987
- Vespa S 50 2T 2013
- Vespa S 50 Sport 2T 2013
- Vespa S 50 2T 2014
- Vespa S 50 College 4V 2010
- Vespa S 50 4V 2013
- Vespa S 50 Sport 4V 2013
- Vespa S 50 4V 2014
- Vespa S 50 Sport 4T 2014
- Vespa S 50 Sport 2014
- Vespa S 50 College 2011
- Vespa S 50 Sport 2011
- Vespa S 50 4T 2008
- Vespa S 50 4T 2010
- Vespa S 50 i.e. 3V 2009
- Vespa S 50 4T 2007
- Vespa S 50 Sport SE 4T 2013
other_motorcycle_models
- Vespa S 150
- Vespa S 125
- Vespa PK 80
- Vespa Sprint 150
- Vespa Primavera 150
- Vespa Sprint 125
- Vespa Sprint 50
- Vespa PK 50
- Vespa Primavera 50
- Vespa Primavera 125
- Vespa PK 75
- Vespa PK 125
- Vespa P 150
- Vespa PK 100
- Vespa Liberty 50 Sport
- Vespa SS 180
- Vespa Sport 100
- Vespa Super 125
- Vespa Super Sport 180
- Vespa Super 150
- Vespa Super Sprint 50
- Vespa Super Sprint 90
- Vespa SR 50
- Vespa Grand Sport 160
- Vespa Grand Sport 150
- Vespa GTS 300
- Vespa GTS 125
- Vespa Vespino 50
- Vespa N 50
- Vespa Sprinter 50
- Vespa 100
- Vespa GTS 150
- Vespa PX 200
- Vespa Elettrica 0
- Vespa P 200
- Vespa GTV 250
- Vespa GL 150
- Vespa PX 150
- Vespa V 150
- Vespa LXV 150
- Vespa Sei Giorni 300
- Vespa GTV 300