Oleje hydrauliczne
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
27,99 zł
Olej hydrauliczny HLP 68 1 l
99,03 zł
Olej JMC ZHM 1 L Extra zielony
81,57 zł
Olej JMC ZHM 1 L Mercedes-Benz 236.3
62,99 zł
Olej hydrauliczny JMC LHM 1 L
112,99 zł
Olej hydrauliczny HLP 68 5 l
3 500,00 zł
Olej hydrauliczny Mannol HV 46, ISO 46 Zinc Free 208L - MN2206-DR
3 307,50 zł
Olej hydrauliczny Mannol HV 32, ISO 32 Zinc Free 208L - MN2208-DR
3 932,99 zł
Olej hydrauliczny Mannol HV 22, ISO 22; Viscosity Index 245; Pour point <-50 208L - MN2204-DR
Przeglądaj według producenta
Olej hydrauliczny obecny w coraz większej ilości motocykli
Olej hydrauliczny to specjalny płyn przeznaczony do układów hydraulicznych motocykli. Cechy dobrego oleju hydraulicznego pozwalają na zastosowanie układów hydraulicznych w miejsce układów mechanicznych, na przykład kontroli hamulców. Od olejów hydraulicznych wymaga się zachowania tych cech, gdyż ich utrata grozi utratą kontroli nad ważnymi układami motocykla.
Zastosowanie układów hydraulicznych ma wiele zalet
Coraz więcej nawet niewielkich motocykli, w miejscu typowych linek wykorzystuje układy hydrauliczne. Zastosowanie oleju hydraulicznego daje szereg zalet, w tym elastyczność i skuteczne przenoszenie siły mimo nietypowego kształtu, a także brak ryzyka zerwania linki. Z drugiej strony, stosowane w układzie oleje hydrauliczne muszą posiadać określone cechy i parametry, gdyż to właśnie olej hydrauliczny przenosi siłę z układu kontroli na dany mechanizm i pozwala na precyzyjne nim operowanie.
Na co zwrócić uwagę wybierając oleje hydrauliczne?
Ze względu na funkcję, od oleju hydraulicznego wymaga się cech związanych ze sprawnym przeniesieniem siły nacisku. Zapisywane jako oleje hl, oleje hydrauliczne muszą więc być nieściśliwe, i to w szerokim zakresie temperatur przy wysokim ciśnieniu. Z tego względu, od oleju hydraulicznego wymaga się też odporności na czynniki zewnętrzne, pienienie i starzenie. To ostatnie uzyskuje się przez wprowadzanie specjalnych dodatków, w tym antypiennych.
Z drugiej strony, ważną cechą oleju jest jego odpowiednia lepkość, co pozwala sprawnie wykorzystać płyn w układach o najróżniejszym kształcie. Oleje hydrauliczne pozbawione tych cech sprawią, że siła nacisku na dźwignię zostanie co najmniej częściowo utracona, a dany mechanizm nie zareaguje w odpowiedni sposób lub wcale. Jeszcze jedną wymaganą cechą oleju hydraulicznego jest nie narażenie układu na korozję. Aby uchronić elementy metalowe przed korozją, typowym składnikiem oleju są dodatki antykorozyjne.
Prace nad olejem hydraulicznym dały dobre płyny mineralne i syntetyczne
Dzięki jednolitej strukturze i minimalnej ilości zabrudzeń, najlepszym olejem hydraulicznym do zastosowania w motocyklu jest olej syntetyczny wytwarzany przez syntezę składników. Taki olej hydrauliczny jest zalecany szczególnie w układach, w których stosowane są duże siły i ciśnienia. Przy względnie małym napędzie i tam, w gdzie zastosowanie dużych sił nie jest konieczne, swoje zadanie spełnią hydrauliczne oleje mineralne.
Mimo gorszej struktury i większej ilości zanieczyszczeń, odporność na utlenianie i inne czynniki dorównuje tu podstawowym olejom syntetycznym, ich stosowanie nie narazi układ na szybkie zużycie, a użytkownika na duże wydatki. Wybierając oleje hydrauliczne warto więc uwzględnić ich przeznaczenie, lepkość oraz specyfikację.
Wysokiej jakości oleje hydrauliczne mineralne i syntetyczne w Gmoto.pl
W Gmoto.pl znajdziesz oleje hydrauliczne renomowanych producentów, przeznaczone do różnych układów hydraulicznych stosowanych w motocyklach. Oferta olejów hydraulicznych to produkty o różnej lepkości i innych parametrach, w tym specjalne oleje hydrauliczne do zastosowania w układach sterowania sprzęgłem czy hamulcami. Cechy, parametry i inne dane oleju są dostępne po kliknięciu na produkt.