Części układu paliwowego motocykla
Benelli 254 250 Quattro 1980
Jak dbać o układ paliwowy motocykla?
Bez względu na typ układu paliwowego warto, byś dbał o jego stan, szczególnie szczelność i czystość. Dotyczy to nie tylko przewodów i ich łączeń z poszczególnymi mechanizmami, ale i samych mechanizmów, w tym pomp paliwa. Ich uszkodzenie poważnie zaburzy pracę silnika. Osobną kwestią jest to, jak dbać o układ paliwowy w danym motocyklu. Tu twoje działania będą zależały od tego, z jakim typem układu masz do czynienia.
Gaźniki musimy regulować i zsynchronizować
W przypadku gaźników, musisz je przede wszystkim wyregulować. Tylko tak sprawisz, że gaźnik w motocyklu zmiesza paliwo i powietrze w odpowiednich proporcjach. Jeśli silnik korzysta z kilku gaźników, musisz je także zsynchronizować, by pracowały adekwatnie do pracy poszczególnych cylindrów. Przyczyną uszkodzenia lub nieprawidłowej pracy gaźnika często jest uszkodzenie elementu ruchomego w dyszy gaźnika lub części odpowiadającej za wprowadzenie paliwa do gaźnika w ilości adekwatnej do przepływającego powietrza.
Wtrysk paliwa to większe koszty w razie uszkodzenia
W układzie wykorzystującym wtrysk paliwa, twoim zadaniem będzie przede wszystkim dbałość o czystość paliwa. Wtryskiwacze i czujniki położenia przepustnicy są regulowane już na starcie, a ich rozstrojenie jest zwykle skutkiem brudnego, kiepskiego paliwa lub uszkodzenia przewodu, który łączy przepustnicę z wtryskiem. Postaw więc na dobre paliwo, regularnie czyść układ i wymieniaj filtr, a także maksymalnie rzadko korzystaj z rezerwy. Wszystko to sprawi, że wtrysk będzie długo działał według pierwotnych wytycznych.
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
other_motorcycle_models
- Benelli 254 250 Quattro
- Benelli K2 50
- Benelli X 49 50
- Benelli 491 50
- Benelli Naked 50
- Benelli 752 750
- Benelli BX 449
- Benelli Adiva 125
- Benelli TRK 702 700
- Benelli TRK 800
- Benelli TRK 251 250
- Benelli Cafe Nero 250
- Benelli Tornado 1130
- Benelli Tornado 900
- Benelli TNT 899
- Benelli TNT 135
- Benelli BN 600
- Benelli BN 125
- Benelli TNT 125
- Benelli Imperiale 400
- Benelli 502 500
- Benelli Leoncino 500
- Benelli Leoncino 800
- Benelli Leoncino 250
- Benelli Velvet 250
- Benelli Pepe 50
- Benelli TRK 502 500
- Benelli BX 505
- Benelli Naked 100
- Benelli Tre-K 899
- Benelli TRE 889
- Benelli TNT 1130
- Benelli TNT 889
- Benelli Jupiter 250
- Benelli 304 250
- Benelli BX 125
- Benelli Tre-K 1130
- Benelli Spring 50
- Benelli Cue 756
- Benelli BXK 125
- Benelli Quattronove 50
- Benelli Quattro 354
- Benelli Pepe 100
- Benelli K2 100
- Benelli Macis 150
- Benelli Macis 125
- Benelli Jarno 125
- Benelli BN 302
- Benelli BN 250
- Benelli 666 125