check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części układu paliwowego motocykla
Yamaha SR 125

Jak dbać o układ paliwowy motocykla?

Bez względu na typ układu paliwowego warto, byś dbał o jego stan, szczególnie szczelność i czystość. Dotyczy to nie tylko przewodów i ich łączeń z poszczególnymi mechanizmami, ale i samych mechanizmów, w tym pomp paliwa. Ich uszkodzenie poważnie zaburzy pracę silnika. Osobną kwestią jest to, jak dbać o układ paliwowy w danym motocyklu. Tu twoje działania będą zależały od tego, z jakim typem układu masz do czynienia.

Gaźniki musimy regulować i zsynchronizować

W przypadku gaźników, musisz je przede wszystkim wyregulować. Tylko tak sprawisz, że gaźnik w motocyklu zmiesza paliwo i powietrze w odpowiednich proporcjach. Jeśli silnik korzysta z kilku gaźników, musisz je także zsynchronizować, by pracowały adekwatnie do pracy poszczególnych cylindrów. Przyczyną uszkodzenia lub nieprawidłowej pracy gaźnika często jest uszkodzenie elementu ruchomego w dyszy gaźnika lub części odpowiadającej za wprowadzenie paliwa do gaźnika w ilości adekwatnej do przepływającego powietrza.

Wtrysk paliwa to większe koszty w razie uszkodzenia

W układzie wykorzystującym wtrysk paliwa, twoim zadaniem będzie przede wszystkim dbałość o czystość paliwa. Wtryskiwacze i czujniki położenia przepustnicy są regulowane już na starcie, a ich rozstrojenie jest zwykle skutkiem brudnego, kiepskiego paliwa lub uszkodzenia przewodu, który łączy przepustnicę z wtryskiem. Postaw więc na dobre paliwo, regularnie czyść układ i wymieniaj filtr, a także maksymalnie rzadko korzystaj z rezerwy. Wszystko to sprawi, że wtrysk będzie długo działał według pierwotnych wytycznych.

Każdy silnik wymaga czystego paliwa wprowadzonego do wnętrza w odpowiedniej ilości. Yamaha SR 125 nie jest tu wyjątkiem; aby silnik działał sprawnie i wypracował pełnię mocy, zadbaj o szczelność i czystość zbiornika, przewodów i łączonych przez nie elementów. Pamiętaj, że bez nich ani gaźnik, ani wtrysk nie spełnią swojej roli przy silniku. Okresowo sprawdzaj też regulację elementów układu. Nawet w pełni sprawne i czyste, ale nieodpowiednio ustawione, te części układu paliwowego nie zapewnią sercu motocykla mieszanki w odpowiednich proporcjach. W konsekwencji Yamaha SR 125 straci na osiągach i sprawności, a elementy jego silnika szybciej ulegną zużyciu lub nawet uszkodzeniu.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 14
Zaworek iglicowy Mikuni typ 4 - M4 -5%

34,10 zł

35,89 zł

Najniższa cena: 35,89 zł

Zaworek iglicowy Mikuni typ 4 - M4

stars    (1)
Zaworek iglicowy z gniazdem Tourmax - FVS-209 -5%

27,08 zł

28,50 zł

Najniższa cena: 28,50 zł

Zaworek iglicowy z gniazdem Tourmax - FVS-209

Uszczelka komory pływakowej Tourmax 1 szt. Yamaha XJ 550 YX 600 Radian FZ - FBG-201-1 -5%
Króciec ssący gaźnika Tourmax 1 szt. - CHY-102 -5%

79,56 zł

83,75 zł

Najniższa cena: 83,75 zł

Króciec ssący gaźnika Tourmax 1 szt. - CHY-102

Zaworek iglicowy z gniazdem Tourmax - FVS-222 -5%

27,08 zł

28,50 zł

Najniższa cena: 28,50 zł

Zaworek iglicowy z gniazdem Tourmax - FVS-222

Uszczelka komory pływakowej Tourmax 4 szt. - FBG-201 -5%

28,98 zł

30,50 zł

Najniższa cena: 30,50 zł

Uszczelka komory pływakowej Tourmax 4 szt. - FBG-201

Uszczelka komory pływakowej Tourmax 4 szt. - FBG-250 -5%

38,28 zł

40,29 zł

Najniższa cena: 40,29 zł

Uszczelka komory pływakowej Tourmax 4 szt. - FBG-250

Zestaw naprawczy kranika Tourmax - FCK-16 -5%

18,91 zł

19,90 zł

Najniższa cena: 19,90 zł

Zestaw naprawczy kranika Tourmax - FCK-16

Króciec gaźnika Yamaha - CHY-102
Króciec ssący gaźnika (1 szt.) Tourmax -5%

21,66 zł

22,80 zł

Najniższa cena: 22,80 zł

Niedostępny

Króciec ssący gaźnika (1 szt.) Tourmax