Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
14,49 zł
16,10 zł
Najniższa cena: 16,10 zł
Uszczelka kolektora wydechowego Athena 38x45x5,3 - S410510012003
16,47 zł
18,30 zł
Najniższa cena: 18,30 zł
Zębatka przód JT JTF1263.15, 15z rozmiar 428 - JTF1263.15
10,99 zł
Żarówka H4 12V 60/55W
70,57 zł
Cewka zapłonowa Tajwan - 230026
Posiadamy Części motocyklowe do Yamaha SR 125
- Yamaha SR 125 1989
- Yamaha SR 125 1992
- Yamaha SR 125 1987
- Yamaha SR 125 1988
- Yamaha SR 125 1990
- Yamaha SR 125 1991
- Yamaha SR 125 1993
- Yamaha SR 125 1994
- Yamaha SR 125 1995
- Yamaha SR 125 2001
- Yamaha SR 125 2002
- Yamaha SR 125 1996
- Yamaha SR 125 1997
- Yamaha SR 125 1998
- Yamaha SR 125 1999
- Yamaha SR 125 2000
- Yamaha SR 125 1982
- Yamaha SR 125 1983
- Yamaha SR 125 1984
- Yamaha SR 125 1985
- Yamaha SR 125 1986
- Yamaha SR 125 2003
- Yamaha SR 125 2000
- Yamaha SR 125 1981
Inne modele
- Yamaha SR 292
- Yamaha SR 440
- Yamaha SR 643
- Yamaha SR 185
- Yamaha SR 250
- Yamaha SR 433
- Yamaha SR 500
- Yamaha SR 400
- Yamaha SR Viper 1000
- Yamaha SR 540
- Yamaha SR Viper 1050
- Yamaha SR Venture 1000
- Yamaha SRX 120
- Yamaha SRX 340
- Yamaha SRX 400
- Yamaha SRX 250
- Yamaha SRV 250
- Yamaha SRX 600
- Yamaha SRX 800
- Yamaha SRX 700
- Yamaha SRX 440
- Yamaha SRX 500
- Yamaha SRV 540
- Yamaha Sidewinder 1000
- Yamaha MT-250
- Yamaha FJR 1300
- Yamaha YFM 660
- Yamaha YFM 700
- Yamaha YFM 550
- Yamaha YFM 90
- Yamaha YFM 400
- Yamaha YFM 225
- Yamaha YFM 300
- Yamaha YFM 200
- Yamaha YFM 100
- Yamaha YFM 80
- Yamaha YXR 700
- Yamaha YXR 660
- Yamaha YXP 1000
- Yamaha YXP 700
- Yamaha YXM 700
- Yamaha YXE 700
- Yamaha YXE 850
- Yamaha YXC 700
- Yamaha EC-03
- Yamaha SX Venom 400
- Yamaha Venture 480
- Yamaha Sno Scoot 200
- Yamaha YA 25
Yamaha SR 125
Od momentu swoich narodzin, a miały one miejsce 1981 roku, Yamaha SR 125 miała spełniać jedno, fundamentalne zadanie. Została stworzona dla szerokiego grona odbiorców, którzy mimo że na co dzień nie pasjonowali się motocyklami, to mieli uzasadnioną potrzebę posiadania własnego jednośladu do sprawnego poruszania się po mieście czy peryferiach. "Narzędzie" z Hamamatsu idealnie się do tego nadawało. Zwarta budowa, archaiczna konstrukcja jednostki napędowej i podwozia oraz niewielki apetyt na paliwo połączony z dobrymi osiągami doskonale sprawdzały się w codziennej eksploatacji. SR to dosadny przykład starej szkoły rzemiosła, kiedy pojazdy tworzono na lata ciężkiej harówki. W latach swojej świetności nie ekscytowała stylistyką, lecz dziś uwodzi swoim klasycznym wyglądem i budzi silne uczucie nostalgii. Przedstawia prosty, użytkowy dizajn, choć nie można jej odmówić uroku.
Gdy był wybierany z pełną świadomością przez zapalonych motocyklistów pokazywał swoją drugą naturę. Oznaczenie SR to skrót od "Single Road", który doskonale oddaje przeznaczenie małolitrażowej Yamahy. W dobie wyżyłowanych dwusuwów dysponujących mocą ponad 40 KM i wyciągających niebotyczne prędkości zbliżające się do bariery 200 km/h, "Japończyk" dawał skrajnie przeciwne doznania. Niewysilony silnik o sile 12 KM pozwalał na niespieszną jazdę w najlepszym stylu, dlatego częściej wybierany był przez dorosłych jeźdźców którzy umieli docenić swawolną manierę napędu. Był definicją Soft Choppera, więc można było się spodziewać nisko umieszczonej kanapy i charakterystycznie wyprofilowanej kierownicy pozwalających na zajęcie iście "kanapowej" pozycji.
Jak na motocykl o tak niskiej cenie dysponował bogatym wyposażeniem. Zamykany wlew paliwa, rozrusznik elektryczny czy kierunkowskazy może nie wywoływały szczególnej euforii wśród motocyklistów, ale jak na jednoślad z początków lat 80' z tej kategorii cenowej można było mówić o ekskluzywnym osprzęcie.
Jednocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 124 cm ³ była na tyle udana że stosowano ją w innych modelach japońskiego producenta, np. lekkich funbike'ach z serii TW. W dużej mierze to właśnie dzięki niej seria SR osiągnęła tak duży sukces. Chłodzony powietrzem, dwuzaworowy silnik zasilał klasyczny gaźnik marki Teikei, zaś przeniesienie napędu realizowano za pośrednictwem pięciostopniowej skrzyni biegów o dużej precyzji działania.
Użytkownicy posiadający SR-kę w swoich garażach przez wiele sezonów nie miewali powodów do narzekań i nie zgłaszali notorycznie powtarzających się usterek. Co najwyżej można było usłyszeć pejoratywne przebąkiwania o słabej wydajności przedniego oświetlenia, a "plecaczki" współtowarzyszące na dalszych trasach mogły mieć pretensję do konstruktorów o zbyt krótką kanapę.
W zestawieniu z listą zalet drobne niedoskonałości odchodzą w niepamięć. Doskonałe jak na tę pojemność hamulce (w wersji z tarczowym na przedniej osi), niskie zużycie paliwa, ciekawa prezencja, przyjemna akustyka układu wydechowego i żywotność podzespołów tworzą prawdziwy obraz Yamahy.
W modelu na sezon 1985 zdecydowano poprawić bezpieczeństwo jazdy. Przedni hamulec bębnowy ustąpił miejsca tarczy o średnicy niespełna 270 mm, którą w ryzach trzymał wydajny, dwutłoczkowy zacisk hydrauliczny. Zmiana tylko jednego "hebla" spowodowała taką poprawę skuteczności i na tyle skróciła drogę hamowania, że do końca produkcji pozostano przy tylnym bębnie o średnicy 110 mm.
SR 125 to motocykl, który nie służył do szpanu na bulwarach europejskich miast, od tego były rosnące w popularność mocne dwusuwy (wymagające remontu co sezon, w przeciwieństwie do długowiecznej Yamahy) o wysublimowanej stylistyce. W wielu krajach Azji, gdzie tego typu maszyny pełnią rolę codziennego środka transportu i głównego "narzędzia" przy transporcie rozmaitych ładunków, nie sposób nie zauważyć masowej ilości SR-ek w ciągłej eksploatacji. Przez kilkadziesiąt lat ciężkiej harówki w miejscu swojego stworzenia dały świadectwo trwałości i bezawaryjności, dlatego z poradzeniem sobie z wyzwaniami czyhającymi na naszym kontynencie nie będą miały najmniejszych problemów.
Dla początkujących niemniej istotna była przystępna masa. Po zatankowaniu do pełna 10 litrowego zbiornika paliwa motocykl ważył niewiele ponad 110 kilogramów, co w połączeniu z ergonomiczną pozycją za sterami i szerokiej kierownicy pozwalało sprawnie manewrować przy małych prędkościach. W mieście nieoceniony był krótki rozstaw osi i 10 Nm momentu obrotowego pozwalające na godne przyspieszenia. Yamaha dochodziła do zadowalających 110 km/h, ale dzięki niezwykle elastycznemu silnikowi prędkość przelotowa na poziomie 95-100 km/h z zachowaniem niskich obrotów była jak najbardziej realna.
W 2002 nadszedł koniec niezwykle popularnej i dopracowanej serii SR, którą zstąpiła bardziej nowoczesna linia YBR. Nowy zawodnik na rynku nie przyniósł protoplaście wstydu i jest produkowany do dziś. Kontynuuje zadanie SR w bardzo efektywnym stylu, o czym świadczy bardzo udana konstrukcja wyjściowa, która mimo kilkunastu lat na koncie doczekała się jedynie paru niewielkich modernizacji dopasowujących jednoślad do obowiązujących norm europejskich, zarówno pod względem emisji szkodliwych gazów i hałasu, jak i ogólnie przyjętych nurtów stylistycznych.