Honda CBF 600 to motocykl klasy naked produkowany przez japoński koncern od 2004 roku. Wyeksponowany silnik na tle klasycznego nadwozia, satysfakcjonujące osiągi i fenomenalna jakość wykonania, towarzysząca każdemu jednośladowi ze stajni Hondy. Czy to mogło się nie udać? O dziwo tak, a model CBF 600 zniknął z oferty trzy lata po premierze i został zastąpiony przez kolejne generacje. Wina spoczywała na zbyt wysokiej cenie (w porównaniu do konkurencyjnych modeli Yamahy, Suzuki i Kawasaki) i zbyt małej promocji modelu, do której Honda najzwyczajniej się nie przyłożyła.
Honda CBF 600 została wyposażona w czterocylindrową jednostkę napędową w układzie rzędowym o pojemności skokowej 599 ccm. Chłodzony cieczą silnik czterosuwowy z rozrządem DOHC (cztery zawory na cylinder sterowane przez dwa wałki rozrządu) otrzymał gaźnikowy układ zasilania (średnica gardzieli - 34 mm). Na pokładzie modelu CBF 600 znajdziemy również sterowany komputerowo cyfrowy zapłon tranzystorowy z elektronicznym wyprzedzeniem, elektryczny rozrusznik, łańcuch napędowy typu O-ring oraz manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach. Serce CBF 600 generuje moc maksymalną 97,5 KM i maksymalny moment obrotowy 66 Nm, co przy masie własnej motocykla na poziomie 176 kilogramów - bez płynów eksploatacyjnych i paliwa - gwarantuje dynamiczne przyspieszenie i prędkość maksymalną ponad 215 km/h. Niska waga motocykla przyczyniła się również do uzyskania bardzo atrakcyjnego zużycia paliwa. Średnie spalanie wynosi 5,5 l/100 kilometrów, co przy zbiorniku paliwa o pojemności 16 litrów zapewnia użytkownikom prawie 300 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu.
O komfort podróżujących dba klasyczny widelec teleskopowy (średnica goleni - 41 mm) oraz amortyzator olejowy w systemie Monoshock, który oparto na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali. Honda CBF 600 cechuje się nie tylko optymalnie zestrojonym zawieszeniem, ale również wydajnym układem hamulcowym. Przy obu kołach zamontowano wentylowane tarcze hamulcowe (2x296 mm z przodu i 220 mm z tyłu) i hydrauliczne zaciski hamulcowe (2-tłoczkowe z przodu i 1-tłoczkowe z tyłu).