Producent
Promocje
Tylko dostępne
Sortuj
8,93 zł
9,40 zł
Najniższa cena: 9,40 zł
Zabezpieczenie uszczelniacza przedniego zawieszenia - CIR-3/1
18,78 zł
22,10 zł
Najniższa cena: 22,10 zł
Filtr oleju HifloFiltro HF 401 Honda/Kawasaki/Yamaha/Triumph - HF401
11,94 zł
13,27 zł
Najniższa cena: 13,27 zł
Uszczelka kolektora wydechowego Athena 30x39x4 - S410485012009
13,72 zł
14,44 zł
Najniższa cena: 14,44 zł
Odpowietrznik Tourmax do zacisków Nissin M8 x 1,25 mm - BSC-101
3,99 zł
Żarówka 12V 21W BA15s czerwona
109,25 zł
115,00 zł
Najniższa cena: 115,00 zł
Komplet naprawczy pompy wody Honda/Yamaha - WMS-901
Posiadamy Części motocyklowe do Yamaha FZ 750 Genesis
- Yamaha FZ 750 Genesis 1987
- Yamaha FZ 750 Genesis 1988
- Yamaha FZ 750 Genesis 1989
- Yamaha FZ 750 Genesis 1990
- Yamaha FZ 750 Genesis 1992
- Yamaha FZ 750 Genesis 1993
- Yamaha FZ 750 Genesis 1994
- Yamaha FZ 750 Genesis 1991
Yamaha FZ 750
Podczas prezentacji na targach motoryzacyjnych IMFA w 1984 roku Yamaha FZ 750 wywarła na wszystkich ogromne wrażenie. Japoński koncern wprowadził do niej rozwiązania konstrukcyjne, które jeszcze nigdy nie znalazły zastosowania w motocyklu przeznaczonym do produkcji wielkoseryjnej.
Największe zaciekawienie wzbudziła oczywiście czterocylindrowa jednostka napędowa z dwudziestozaworową głowicą, dzięki której z pojemności zaledwie 749 cm³ wygenerowano aż 100 KM. W połowie lat 80' taka wartość w tej klasie pojemnościowej każdego amatora mocnych wrażeń wprawiała w osłupienie, ponieważ do czasu pojawienia się FZ 750 była zarezerwowana dla maszyn o znacznie większej pojemności. Gdy do głowicy z trzema zaworami ssącymi i dwoma wydechowymi o niewielkiej masie (każdy z nich waży niecałe 20 gram) konstruktorzy dołożyli chłodzenie cieczą oraz cztery opadowe gaźniki (maksymalnie skracające drogę, którą musi pokonać mieszanka) powstała konstrukcja o dużym potencjale, lubująca się w bardzo wysokich obrotach i na tyle elastyczna, aby zdawała egzamin w codziennej eksploatacji. Jednakże nie jest to koniec innowacji, które zostały wprowadzone w FZ 750. Pochylenie bloku cylindrów pod kątem 45º pozwoliło uzyskać niższy środek ciężkości, co pozytywnie wpłynęło na lepsze wyważenie motocykla, a w efekcie poprawiła się stabilność i jakość prowadzenia. Równie ważnymi zaletami przełomowego silnika jest jego niewielka szerokość i niska waga, wynosząca niecałe 70 kilogramów.
W dniu premiery napęd Yamahy wywoływał ogromne poruszenie, a jego potencjał rozpalał wyobraźnie nie jednego właściciela rasowego "ścigacza". Niestety motocykle sportowe z tamtych lata mają szereg przywar, które występują także w FZ 750. Ciężka rama z profili stalowych, niedostateczne zawieszenie, zbyt wąskie opony i układ hamulcowy nie dający całkowitego bezpieczeństwa to czynniki, które pozostawiają wiele do życzenia i całkowicie odstają możliwościami od jednostki napędowej. Są też głównym winowajcą zbyt dużej masy motocykla, która z kolei przekłada się na niedorzeczne spalanie, na co producent odpowiedział jedynie dużym zbiornikiem paliwa o pojemności 22 litrów.
Jednakże takimi sprawami, jak bezpieczeństwo na drodze czy ekonomia lub ekologia jazdy przejmujemy się dopiero od niedawna. W czasach gdy powstawały takie motocykle jak FZ 750 liczyła się prędkość i przyspieszenie do 100 km/h, a nie długość drogi hamowania czy emisja szkodliwych substancji do atmosfery. To właśnie dlatego FZ 750 przyspiesza do "setki" w 3,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną ponad 230 km/h, ale też spala do 9 l/100 kilometrów, a jej układ wydechowy nie ma nawet najprostszego katalizatora.
Yamaha FZ 750 to motocykl który zapisał się historii motoryzacji i do dziś chętnie sięgają po niego kolejne pokolenia miłośników szybkiej jazdy. W obecnych czasach przeleje na drogi duch dawnych lat, rozkocha staromodną stylistyką z początków motocyklowej aerodynamiki, a także przypomni podstawy wartości, których po dziś dzień trzymają się producenci z całego świata.