Producent
Promocje
Tylko dostępne
Sortuj
30,52 zł
35,90 zł
Najniższa cena: 35,90 zł
Filtr oleju HifloFiltro HF 204 Honda/Kawasaki - HF204
13,72 zł
14,44 zł
Najniższa cena: 14,44 zł
Odpowietrznik Tourmax do zacisków Nissin M8 x 1,25 mm - BSC-101
12,79 zł
Śruba tarczy hamulcowej M6x20
37,96 zł
39,96 zł
Najniższa cena: 39,96 zł
Trzpień zacisku do mocowania klocków Tourmax PPS-902 - PPS-902
26,75 zł
Łożysko SKF 6205
Posiadamy Części motocyklowe do Yamaha YZF-R1 1000
- Yamaha YZF-R1 1000 2011
- Yamaha YZF-R1 1000 2012
- Yamaha YZF-R1 1000 Anniversary 2012
- Yamaha YZF-R1 1000 1998
- Yamaha YZF-R1 1000 1999
- Yamaha YZF-R1 1000 2000
- Yamaha YZF-R1 1000 2001
- Yamaha YZF-R1 1000 2002
- Yamaha YZF-R1 1000 2003
- Yamaha YZF-R1 1000 2004
- Yamaha YZF-R1 1000 2005
- Yamaha YZF-R1 1000 2006
- Yamaha YZF-R1 1000 SP 2006
- Yamaha YZF-R1 1000 2007
- Yamaha YZF-R1 1000 2008
- Yamaha YZF-R1 1000 2009
- Yamaha YZF-R1 1000 2010
- Yamaha YZF-R1 1000 2013
- Yamaha YZF-R1 1000 2014
- Yamaha YZF-R1 1000 2015
- Yamaha YZF-R1 1000 A ABS 2016
- Yamaha YZF-R1 1000 A Anniversary ABS 2016
- Yamaha YZF-R1 1000 A ABS 2017
- Yamaha YZF-R1 1000 A ABS 2018
- Yamaha YZF-R1 1000 M Special Edition 2015
- Yamaha YZF-R1 1000 M Special Edition ABS 2016
- Yamaha YZF-R1 1000 M Special Edition ABS 2017
- Yamaha YZF-R1 1000 M Special Edition ABS 2018
- Yamaha YZF-R1 1000 Anniversary 2013
- Yamaha YZF-R1 1000 A ABS 2019
- Yamaha YZF-R1 1000 A ABS 2020
- Yamaha YZF-R1 1000 ABS 2019
- Yamaha YZF-R1 1000 ABS 2020
- Yamaha YZF-R1 1000 A ABS 2021
- Yamaha YZF-R1 1000 ABS 2021
- Yamaha YZF-R1 1000 A ABS 2022
- Yamaha YZF-R1 1000 A World GP 60th Anniversary ABS 2022
- Yamaha YZF-R1 1000 ABS 2022
- Yamaha YZF-R1 1000 M 2021
- Yamaha YZF-R1 1000 M 2020
- Yamaha YZF-R1 1000 M 2019
- Yamaha YZF-R1 1000 M ABS 2016
- Yamaha YZF-R1 1000 M ABS 2015
- Yamaha YZF-R1 1000 M ABS 2023
- Yamaha YZF-R1 1000 M ABS 2017
- Yamaha YZF-R1 1000 M ABS 2018
- Yamaha YZF-R1 1000 ABS 2015
- Yamaha YZF-R1 1000 ABS 2017
- Yamaha YZF-R1 1000 GP World GP 50th Anniversary Edition 2012
- Yamaha YZF-R1 1000 Limited Edition 2010
- Yamaha YZF-R1 1000 LE Limited Edition 2006
- Yamaha YZF-R1 1000 SP 50th Anniversary Limited Edition 2006
- Yamaha YZF-R1 1000 Flame 2003
- Yamaha YZF-R1 1000 S Champions Limited Edition 2001
- Yamaha YZF-R1 1000 ABS 2023
- Yamaha YZF-R1 1000 S ABS 2018
- Yamaha YZF-R1 1000 S ABS 2017
- Yamaha YZF-R1 1000 S ABS 2016
- Yamaha YZF-R1 1000 2023
Yamaha YZF-R1
Geneza
Mało kto pamięta, że model YZF-R1 nie był pierwszym orężem Yamahy na ścieżce wojny z legendarną Hondą CBR 900 RR Fireblade. Dwa lata przed wprowadzeniem do sprzedaży R1 w ofercie japońskiego producenta pojawił się YZF 1000 Thunderace, który zarówno mocą jak i pojemnością skokową silnika przewyższał największego rywala.
Niestety był od niego również o wiele masywniejszy, co niekorzystnie wpływało na osiągi i w końcowym rozrachunku czyniło Thunderace'a słabszym od Fireblade'a. Mimo sromotnej porażki marketingowej i niezwykle małej popularności modelu wśród motocyklistów, YZF 1000 było bardzo istotnym jednośladem w historii Yamahy. Bazowano na nim przy projektowaniu konstrukcji bezkompromisowego YZF-R1, co wraz z ogromnym doświadczeniem w sportach motorowych i równie dużym zapleczem technologicznym stworzyło jeden z najlepszych motocykli sportowych wszech czasów.
Premiera
Yamaha YZF-R1 to bezdyskusyjnie motocyklowa legenda, która pod koniec lat 90' ubiegłego wieku stworzyła nowy obraz idealnego motocykla sportowego. Gdy w 1997 roku zaprezentowano ją na międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Mediolanie było jasne, że ten model osiągnie niebywały sukces. W dniu pojawienia się w salonach Yamahy była najmocniejszym, najszybszym i najlżejszym jednośladem z królewskiej klasy pojemnościowej. Tym samym wbiła ostatni gwóźdź do trumny Fireblade'a i przez następne lata królowała w segmencie SuperSport.Co prawda, rok po jej premierze Suzuki wprowadziło do swojej gamy model GSX 1300 R Hayabusa, który odebrał YZF-R1 tytuł najszybszego motocykla z produkcji wielkoseryjnej. Jednakże była to już o wiele wyższa klasa pojemnościowa i nikt nie traktował Hayabusy jako rywala dla przełomowej maszyny z Hamamatsu, niemniej jednak blask Yamahy został nieco przyćmiony.
Czterokomorowe serce
Jednostka napędowa zastosowana w YZF-R1 wywodzi się w prostej linii z YZF 1000 Thuderace, jednakże została mocno zmodyfikowana. Trzeba pamiętać, że w tym przypadku mamy do czynienia z silnikiem z gamy Genesis, czyli jednostek o największym stopniu zaawansowania technicznego, które garściami czerpią z rozwiązań stosowanych w sporcie motorowym. I tak, na pokładzie R1 znajdziemy m.in. dwudziestozaworową głowicę (po raz pierwszy zastosowaną w modelu GTS 1000), tuleje cylindrowe i pierścienie tłokowe pokryte ceramiczną powłoką w technologii Rapid Plating (zmniejszającą tarcie, wspomagającą chłodzenie jednostki i ograniczającą zużycie oleju) oraz nowoczesną ramę typu Diamond odlewaną w technologii wysokociśnieniowej. Dzięki wielu zmianom waga silnika, w stosunku od bazowej konstrukcji, zmniejszyła się o aż 10 kilogramów, co przełożyło się na niebywale niską masę własną motocykla, wynoszącą jedyne 177 kilogramów.W późnych latach 90' osiągi silnika wzbudzały spore poruszenie. Moc maksymalna jednostki została podniesiona do imponujących 150 KM, a moment obrotowy poszybował do poziomu 108 Nm. Dzięki temu pierwszą "setkę" Yamaha osiągała w niecałe 3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła aż 299 km/h. Tą niewyobrażalną wartość przebiła dopiero Hayabusa, która w 1999 roku oferowała niewiele więcej, bo 301 km/h.
W kolejnych latach osiągi systematycznie rosły (wprowadzono system doładowania dynamicznego), a masa malała, ale prawdziwy przełom nastąpił dopiero w 2009 roku wraz z wprowadzeniem nowej jednostki napędowej. Nowoczesny silnik (tzw. "Wielki Wybuch") pochodził z wyczynowej Yamahy YZF-M1, startującej m.in. w Moto GP. Przez wał korbowy o 90-stopniowym kącie rozwarcia czopów zapewniał liniowy przebieg mocy i niemal całkowicie eliminował momenty bezwładności w silniku.
Innymi, równie ważnymi momentami w historii modelu YZF-R1 były: zmiana klasycznych gaźników na elektroniczny system wtrysku paliwa w 2002 roku, pojawienie się ramy Deltabox V w 2004 roku, redukcja zaworów w głowicy (z 20 na 16) w 2007 roku, a także wiele innych, jak: wprowadzenie sprzęgła antyhoppingowego, kutych tłoków, tytanowego układu wydechowego, sześciotłoczkowych zacisków hamulcowych etc. etc.
Bezwzględny zawodnik
Układ hamulcowy i zawieszenie od samego początku były bardzo mocnymi stronami YZF-R1. Już pierwsza generacja oferowała pełny zakres regulacji widelca typu Upside-down i pojedynczego elementu resorująco-tłumiącego opartego na wahaczu wleczonym. Trzy hamulce tarczowe współpracowały z cztero- i jednotłoczkowymi zaciskami hydraulicznymi, a sam układ nierzadko korzystał z dobrodziejstw oferty lidera w tej branży - Brembo. Takie zestawienie wyśmienicie sprawdzało się na torze i szybkich przejazdach po górskich serpentynach, stawiając Yamahę w pozycji lidera w swojej klasie.Jednakże surowy charakter R1 miał też swoje słabe strony, które mimo, że czyniły go najlepszym motocyklem sportowym, sprawiały również, że był mało uniwersalnym jednośladem. Mocno pochylona i wymuszona pozycja za kierownicą, wąska kierownica i twarde siodło nie były wygodne na dłuższych dystansach i podczas powolnej jazdy, szczególnie w zakrętach. Na dobrą sprawę, to właśnie znikomy komfort był największą, jak nie jedyną, wadą motocykla.