Vasto 50 to jedna z najciekawszych propozycji Zipp'a na skuter z najniższej klasy pojemnościowej, na którym właściciel bezdyskusyjnie wyróżni się z tłumi. Ekonomiczny, czterosuwowy silnik czy wytrzymała konstrukcja w tym przypadku schodzą na dalszy plan, bowiem na pierwszym miejscu króluje wygląd. Nie sposób pominąć bezkompromisowego nawiązania do niezwykle popularnej Aprili Habany/Mojito, choć w tym przypadku nie można mieć za złe chińskim projektantom, że dopuścili się tak bezpardonowego kopiowania. Jak na motorower ze średniej półki cenowej Vasto prezentuje się niezwykle klasycznie, wręcz kultowo.
Stylistyka w stylu retro oprócz nienagannej prezencji zapewnia także najwyższy komfort podróżowania, nawet gdy w grę wchodzi jazda z pasażerem. Szeroko rozpięta kierownica zapewnia pewny chwyt, obszerna kanapa obszyta brązowym, skóropodobnym materiałem bez problemów pomieści dwie osoby, a rozległy podest pod nogami umożliwi wygodne ułożenie stóp. Na długich trasach swoje zalety pokażą również "miękko" zestrojone zawieszenia oraz 10 calowe koła, których niewielki rozmiar rekompensują mięsiste opony o wysokim profilu. Frontowa owiewka o bardzo dużej szerokości daje świetną ochronę przed wiatrem i deszczem, do całkowitego odseparowania od niepogody na liście wyposażenia standardowego brakuje jedynie szyby ochronnej. Niestety, niski koszt zakupu musi dyktować pewne ograniczenia. Większość chromowanych elementów to jedynie skrzętna imitacja galwanizowanych metali. Pod połyskującym lakierem kryję się słabej jakości plastik, który (podobnie jak inne elementy karoserii) jest dość słabo spasowany do reszty nadwozia. Kolejne wady Vasto ujawniają się po pierwszych przejechanych kilometrach. Mimo że jednocylindrowa, chłodzona powietrzem jednostka napędowa generuje zadowalającą moc 3 KM, to nie jest ona wystarczająco żwawa do dynamicznej jazdy skuterem o tak dużych gabarytach. Efektem są bardzo ospałe przyspieszenia i niewielka prędkość maksymalna, która w odblokowanym modelu wynosi jedynie 60 km/h. Całe szczęście tarczowo-bębnowy układ hamulcowy został przystosowany do ponadprzeciętnej wagi i zapewnia odpowiedni stopień bezpieczeństwa oraz dobrą skuteczność w codziennej eksploatacji. Motocykliści wybierający Vasto będą musieli pogodzić się z pewnymi mankamentami, aczkolwiek specyficzne (w pozytywnym znaczeniu tego słowa) wrażenia z jazdy i oszałamiający wygląd w pełni zrekompensują większość niedoskonałości. zobacz części »