Elektryka i oświetlenie motocyklowe
Beta RR 400
Na co zwrócić uwagę w układzie elektrycznym motocykli?
Każdy z elementów elektryki motocyklowej wymaga uwagi i szybkiej reakcji na uszkodzenie. Nawet niewielkie awarie mogą przyczynić się do poważnych niebezpieczeństw na drodze czy w terenie i kosztownych uszkodzeń motocykla. Na co warto zwrócić uwagę przy elektryce do motocykla? Oto kilka wskazówek:
Zadbaj o źródło prądu i akumulator
Podstawą układu elektrycznego motocykla jest źródło prądu. Prądnica czy alternator zapewni ci prąd niezbędny dla pracy silnika, urządzeń elektrycznych czy podstawowego oświetlenia. Dbaj o połączenie z silnikiem, pracę, a także o regulator napięcia przekształcający prąd na odpowiedni dla elektryki motocyklowej. W przypadku akumulatora, zwróć uwagę nie tylko na jego ładowanie, ale i stan. Nieszczelność i zużycie elementów nie pozwoli ci zgromadzić nadmiaru energii i grozi uszkodzeniem innych elementów jednośladu.
Zwracaj uwagę na motocyklowe przewody i ich łączenie
Żaden układ elektryczny do motocykla nie będzie działał sprawnie, jeśli jego poszczególne elementy nie połączysz odpowiednimi przewodami. W przypadku elektryki motocyklowej, kable i ich wiązki muszą być dostosowane do parametrów przekazywanego prądu i warunków, w jakich chronią rdzeń. Równie ważne są ich zakończenia, bez których przewód nie zbierze lub nie przekaże prądu.
Reaguj na zużycie typowych elementów elektrycznych
Wiele elementów elektryki motocykla z czasem ulega zużyciu. Typowym przykładem są żarówki, które przestają świecić nie tylko wskutek gwałtownego uszkodzenia. Niektóre elementy elektryki do motocykla możesz wymienić profilaktycznie, przy innych musisz szybko reagować na brak ich pracy. Zwróć na to uwagę, gdyż brak reakcji może ci przynieść znacznie większe koszty, niż wymiana elementu elektryki.
Nie czekaj z wymianą lub naprawą elementów elektryki motocyklowej
Elektryka motocykla ma kluczowe znaczenie dla sprawności i bezpieczeństwa jazdy. Awaria zapłonu nie pozwoli na sprawną pracę silnika, a uszkodzenie lamp nie poinformuje innych użytkowników ruchu o twoich zamiarach, działaniach, a nawet obecności na drodze. Nawet w przypadku elementów, które uszkodzone początkowo nie utrudniają ci jazdy, reaguj natychmiast. W wielu przypadkach, odkładanie naprawy lub wymiany przyniesie znacznie większe koszty lub poważne zagrożenie na drodze.
Co jeszcze warto wiedzieć w kwestii elektryki motocyklowej?
Wybierając elementy do układu elektrycznego motocykla, warto byś wziął pod uwagę przynajmniej podstawowe czynniki. Dotyczy to szczególnie elementów nietypowych, które zamierzasz umieścić w miejsce standardowego produktu.
Elementy dedykowane dobierz ściśle do danego modelu
W przypadku doboru, elementy elektryczne można podzielić na dwie grupy. Pierwsze z nich są przygotowane pod dany pojazd. Takie elementy bez problemu wyszukasz w produktach dedykowanych. Ale uwaga! Produkt musi być przeznaczony ściśle do danego modelu i wersji. Różnice mogą być tu niewielkie, ale wystarczające, by poważnie wpłynąć na pracę mechanizmów pojazdu.
Ostrożnie dobieraj elementy uniwersalne
Drugą grupą są elementy uniwersalne. Tu kluczowe znaczenie zyskują parametry, jakich od elementu wymaga dany motocykl. Nawet niewielkie odstępstwa w parametrach żarówki, przewodu czy lampy nie pozwolą na ich sprawne działanie w danym motocyklu. Przed wybraniem elementu elektryki motocykla zapoznaj się więc z niezbędnymi parametrami.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
113,05 zł
Wyłącznik główny zasilania - BA18
269,00 zł
298,89 zł
Najniższa cena: 298,89 zł
dostawa 0 złAkumulator bezobsługowy 12V 5 Ah Yuasa YTX5L-BS
402,72 zł
Magneto iskrownik Derbi Aprilia z zapłonem Ducati Kokusan 101 Octane - 19750
Posiadamy Elektryka i oświetlenie motocyklowe do Beta RR 400
- Beta RR 400 4T 2011
- Beta RR 400 4T Factory 2011
- Beta RR 400 4T 2008
- Beta RR 400 4T 2012
- Beta RR 400 4T Factory 2010
- Beta RR 400 4T Factory 2012
- Beta RR 400 Factory 2012
- Beta RR 400 4T 2007
- Beta RR 400 4T Factory 2009
- Beta RR 400 4T 2009
- Beta RR 400 4T 2010
- Beta RR 400 Enduro 2005
- Beta RR 400 Enduro 2006
- Beta RR 400 Enduro 2007
- Beta RR 400 Enduro 2008
- Beta RR 400 Enduro 2009
- Beta RR 400 Enduro Factory 2011
- Beta RR 400 Enduro Factory 2012
- Beta RR 400 Enduro 2013
- Beta RR 400 Enduro 2014
- Beta RR 400 Enduro 2010
- Beta RR 400 Enduro 2011
- Beta RR 400 Enduro 2012
- Beta RR 400 4T Enduro 2004
- Beta RR 400 4T Enduro Racing 2009
- Beta RR 400 4T Enduro Racing 2010
- Beta RR 400 4T Enduro Racing 2012
- Beta RR 400 Supermotard 2011
other_motorcycle_models
- Beta RR 450
- Beta RR 200
- Beta RR 300
- Beta RR 480
- Beta RR 430
- Beta RR 350
- Beta RR 250
- Beta RR 390
- Beta RR 520
- Beta RR 125
- Beta RR 50
- Beta RR 525
- Beta RR 380
- Beta RR 300 2T
- Beta RR 498
- Beta Ark 50
- Beta RR-S 500
- Beta RR-S 430
- Beta RR-S 350
- Beta RR-S 390
- Beta RRT 50
- Beta RR-S 125
- Beta Supermotard 50
- Beta MiniCross 0
- Beta Minitrial 0
- Beta Minimoto 125
- Beta RS 500
- Beta ST 50
- Beta Urban 200
- Beta Urban 125
- Beta Alp 200
- Beta Alp 350
- Beta Xtrainer 300
- Beta Xtrainer 250
- Beta Rev3 260
- Beta Rev3 270
- Beta Evo 250
- Beta Evo 80
- Beta Evo 125
- Beta Evo 300