Elektryka i oświetlenie motocyklowe
BMW R 100 1000 Paris Dakar
Na co zwrócić uwagę w układzie elektrycznym motocykli?
Każdy z elementów elektryki motocyklowej wymaga uwagi i szybkiej reakcji na uszkodzenie. Nawet niewielkie awarie mogą przyczynić się do poważnych niebezpieczeństw na drodze czy w terenie i kosztownych uszkodzeń motocykla. Na co warto zwrócić uwagę przy elektryce do motocykla? Oto kilka wskazówek:
Zadbaj o źródło prądu i akumulator
Podstawą układu elektrycznego motocykla jest źródło prądu. Prądnica czy alternator zapewni ci prąd niezbędny dla pracy silnika, urządzeń elektrycznych czy podstawowego oświetlenia. Dbaj o połączenie z silnikiem, pracę, a także o regulator napięcia przekształcający prąd na odpowiedni dla elektryki motocyklowej. W przypadku akumulatora, zwróć uwagę nie tylko na jego ładowanie, ale i stan. Nieszczelność i zużycie elementów nie pozwoli ci zgromadzić nadmiaru energii i grozi uszkodzeniem innych elementów jednośladu.
Zwracaj uwagę na motocyklowe przewody i ich łączenie
Żaden układ elektryczny do motocykla nie będzie działał sprawnie, jeśli jego poszczególne elementy nie połączysz odpowiednimi przewodami. W przypadku elektryki motocyklowej, kable i ich wiązki muszą być dostosowane do parametrów przekazywanego prądu i warunków, w jakich chronią rdzeń. Równie ważne są ich zakończenia, bez których przewód nie zbierze lub nie przekaże prądu.
Reaguj na zużycie typowych elementów elektrycznych
Wiele elementów elektryki motocykla z czasem ulega zużyciu. Typowym przykładem są żarówki, które przestają świecić nie tylko wskutek gwałtownego uszkodzenia. Niektóre elementy elektryki do motocykla możesz wymienić profilaktycznie, przy innych musisz szybko reagować na brak ich pracy. Zwróć na to uwagę, gdyż brak reakcji może ci przynieść znacznie większe koszty, niż wymiana elementu elektryki.
Nie czekaj z wymianą lub naprawą elementów elektryki motocyklowej
Elektryka motocykla ma kluczowe znaczenie dla sprawności i bezpieczeństwa jazdy. Awaria zapłonu nie pozwoli na sprawną pracę silnika, a uszkodzenie lamp nie poinformuje innych użytkowników ruchu o twoich zamiarach, działaniach, a nawet obecności na drodze. Nawet w przypadku elementów, które uszkodzone początkowo nie utrudniają ci jazdy, reaguj natychmiast. W wielu przypadkach, odkładanie naprawy lub wymiany przyniesie znacznie większe koszty lub poważne zagrożenie na drodze.
Co jeszcze warto wiedzieć w kwestii elektryki motocyklowej?
Wybierając elementy do układu elektrycznego motocykla, warto byś wziął pod uwagę przynajmniej podstawowe czynniki. Dotyczy to szczególnie elementów nietypowych, które zamierzasz umieścić w miejsce standardowego produktu.
Elementy dedykowane dobierz ściśle do danego modelu
W przypadku doboru, elementy elektryczne można podzielić na dwie grupy. Pierwsze z nich są przygotowane pod dany pojazd. Takie elementy bez problemu wyszukasz w produktach dedykowanych. Ale uwaga! Produkt musi być przeznaczony ściśle do danego modelu i wersji. Różnice mogą być tu niewielkie, ale wystarczające, by poważnie wpłynąć na pracę mechanizmów pojazdu.
Ostrożnie dobieraj elementy uniwersalne
Drugą grupą są elementy uniwersalne. Tu kluczowe znaczenie zyskują parametry, jakich od elementu wymaga dany motocykl. Nawet niewielkie odstępstwa w parametrach żarówki, przewodu czy lampy nie pozwolą na ich sprawne działanie w danym motocyklu. Przed wybraniem elementu elektryki motocykla zapoznaj się więc z niezbędnymi parametrami.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
113,05 zł
Wyłącznik główny zasilania - BA18
17,34 zł
Świeca zapłonowa Bosch WR7DC+
129,91 zł
Regulator napięcia BMW ESR 450 - 228904
587,25 zł
652,50 zł
Najniższa cena: 652,50 zł
dostawa 0 złAkumulator standardowy 12V 30Ah Yuasa 53030
514,99 zł
572,21 zł
Najniższa cena: 572,21 zł
dostawa 0 złAkumulator standardowy 12V 25Ah Yuasa 52515
218,12 zł
Moduł zapłonowy Beru BMW - ZM002
78,70 zł
Świeca zapłonowa Bosch WR7DC+ 4 szt.
161,51 zł
Wspornik gumowy płytki diodowej
41,52 zł
Sprężyna szczotki alternatora
Posiadamy Elektryka i oświetlenie motocyklowe do BMW R 100 1000 Paris Dakar
- BMW R 100 1000 GS PD Paris Dakar 1989
- BMW R 100 1000 GS PD Paris Dakar 1990
- BMW R 100 1000 GS PD Paris Dakar 1991
- BMW R 100 1000 GS PD Paris Dakar 1992
- BMW R 100 1000 GS PD Paris Dakar 1993
other_motorcycle_models
- BMW R 100 1000
- BMW R 100 1000 TT
- BMW R 100 1000 Touren
- BMW R 100 1000 S
- BMW R 100 1000 Classic Monolever
- BMW R 100 1000 Monolever
- BMW R 100 1000 RT
- BMW R 100 1000 RS
- BMW R 100 1000 Mystic
- BMW R 100 1000 Roadster Classic
- BMW R 100 1000 Roadster
- BMW R 100 1000 GS
- BMW R 100 1000 Paris Dakar CL Edition
- BMW R 100 1000 Classic Sport
- BMW R 100 1000 /7
- BMW R 100 1000 Classic monolever
- BMW R 18 1800
- BMW R Nine T 1200
- BMW M 1000
- BMW S 1000
- BMW S 1000 R
- BMW K 1100
- BMW C 400
- BMW F 900
- BMW R 51/2 500
- BMW R 3 300
- BMW R 6 600
- BMW R 52 500
- BMW K 1600
- BMW R 850
- BMW F 850
- BMW F 750
- BMW G 310
- BMW CE 0
- BMW C 650
- BMW G 650
- BMW F 650 800
- BMW F 650
- BMW F 800
- BMW R 17 750
- BMW R 23 250
- BMW R 16 750
- BMW R 20 200
- BMW R 71 750
- BMW R 11 750