Elektryka i oświetlenie motocyklowe
Sachs MX-1 125
Na co zwrócić uwagę w układzie elektrycznym motocykli?
Każdy z elementów elektryki motocyklowej wymaga uwagi i szybkiej reakcji na uszkodzenie. Nawet niewielkie awarie mogą przyczynić się do poważnych niebezpieczeństw na drodze czy w terenie i kosztownych uszkodzeń motocykla. Na co warto zwrócić uwagę przy elektryce do motocykla? Oto kilka wskazówek:
Zadbaj o źródło prądu i akumulator
Podstawą układu elektrycznego motocykla jest źródło prądu. Prądnica czy alternator zapewni ci prąd niezbędny dla pracy silnika, urządzeń elektrycznych czy podstawowego oświetlenia. Dbaj o połączenie z silnikiem, pracę, a także o regulator napięcia przekształcający prąd na odpowiedni dla elektryki motocyklowej. W przypadku akumulatora, zwróć uwagę nie tylko na jego ładowanie, ale i stan. Nieszczelność i zużycie elementów nie pozwoli ci zgromadzić nadmiaru energii i grozi uszkodzeniem innych elementów jednośladu.
Zwracaj uwagę na motocyklowe przewody i ich łączenie
Żaden układ elektryczny do motocykla nie będzie działał sprawnie, jeśli jego poszczególne elementy nie połączysz odpowiednimi przewodami. W przypadku elektryki motocyklowej, kable i ich wiązki muszą być dostosowane do parametrów przekazywanego prądu i warunków, w jakich chronią rdzeń. Równie ważne są ich zakończenia, bez których przewód nie zbierze lub nie przekaże prądu.
Reaguj na zużycie typowych elementów elektrycznych
Wiele elementów elektryki motocykla z czasem ulega zużyciu. Typowym przykładem są żarówki, które przestają świecić nie tylko wskutek gwałtownego uszkodzenia. Niektóre elementy elektryki do motocykla możesz wymienić profilaktycznie, przy innych musisz szybko reagować na brak ich pracy. Zwróć na to uwagę, gdyż brak reakcji może ci przynieść znacznie większe koszty, niż wymiana elementu elektryki.
Nie czekaj z wymianą lub naprawą elementów elektryki motocyklowej
Elektryka motocykla ma kluczowe znaczenie dla sprawności i bezpieczeństwa jazdy. Awaria zapłonu nie pozwoli na sprawną pracę silnika, a uszkodzenie lamp nie poinformuje innych użytkowników ruchu o twoich zamiarach, działaniach, a nawet obecności na drodze. Nawet w przypadku elementów, które uszkodzone początkowo nie utrudniają ci jazdy, reaguj natychmiast. W wielu przypadkach, odkładanie naprawy lub wymiany przyniesie znacznie większe koszty lub poważne zagrożenie na drodze.
Co jeszcze warto wiedzieć w kwestii elektryki motocyklowej?
Wybierając elementy do układu elektrycznego motocykla, warto byś wziął pod uwagę przynajmniej podstawowe czynniki. Dotyczy to szczególnie elementów nietypowych, które zamierzasz umieścić w miejsce standardowego produktu.
Elementy dedykowane dobierz ściśle do danego modelu
W przypadku doboru, elementy elektryczne można podzielić na dwie grupy. Pierwsze z nich są przygotowane pod dany pojazd. Takie elementy bez problemu wyszukasz w produktach dedykowanych. Ale uwaga! Produkt musi być przeznaczony ściśle do danego modelu i wersji. Różnice mogą być tu niewielkie, ale wystarczające, by poważnie wpłynąć na pracę mechanizmów pojazdu.
Ostrożnie dobieraj elementy uniwersalne
Drugą grupą są elementy uniwersalne. Tu kluczowe znaczenie zyskują parametry, jakich od elementu wymaga dany motocykl. Nawet niewielkie odstępstwa w parametrach żarówki, przewodu czy lampy nie pozwolą na ich sprawne działanie w danym motocyklu. Przed wybraniem elementu elektryki motocykla zapoznaj się więc z niezbędnymi parametrami.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Posiadamy Elektryka i oświetlenie motocyklowe do Sachs MX-1 125
- Sachs MX-1 125 1997
- Sachs MX-1 125 1998
- Sachs MX-1 125 1999
- Sachs MX-1 125 2000
other_motorcycle_models
- Sachs MX-1 25
- Sachs Optima 50
- Sachs MadAss 50
- Sachs 49er 50
- Sachs SX1 50
- Sachs Futuro 125
- Sachs Speedforce 50
- Sachs XTC-N 125
- Sachs XTC 125
- Sachs Bee 50
- Sachs Roadster 125
- Sachs Bee 125
- Sachs ZZ 125
- Sachs ZX 50
- Sachs X-Road 125
- Sachs T-Rex 50
- Sachs T-Rex 100
- Sachs Swing 50
- Sachs SR 80 Samba
- Sachs SR 50 Samba
- Sachs Splinter 50
- Sachs SR 125 Samba
- Sachs Reggae 50
- Sachs Prima 25
- Sachs MadAss 125
- Sachs Limbo 50
- Sachs Helix 150
- Sachs KX 50
- Sachs B 805
- Sachs 4Rock 250
- Sachs 4Rock 150
- Sachs ZX 125
- Sachs Roadster 650
- Sachs Roadster 800
- Sachs Speedjet 50
- Sachs Quattrocento 400
- Sachs Limbo 25
- Sachs Eagle 50
- Sachs K 180
- Sachs Eagle 125
- Sachs SX2 50
- Sachs ATV 650
- Sachs 4Rock 450
- Sachs Dirty Devil 125
- Sachs Helix 100
- Sachs Squab 50
- Sachs Prima-E 0