Filtry motocyklowe
BMW G 650 Xchallenge
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
21,51 zł
25,30 zł
Najniższa cena: 25,30 zł
Filtr oleju HifloFiltro HF 151 Aprilia/BMW/MUZ - HF151
39,62 zł
Filtr oleju K&N KN151 - KN-151
69,61 zł
Filtr powietrza Mahle LX820 - LX820
111,03 zł
Filtr paliwa Mahle KL315 8 mm - KL 315
19,91 zł
Filtr oleju - VC35677
44,70 zł
Klucz do filtra oleju JMP wkręcany
676,48 zł
712,08 zł
Najniższa cena: 712,08 zł
dostawa 0 złGąbkowy filtr powietrza Twin Air Power Flow BMW G 650 - 158328C
Posiadamy Filtry motocyklowe do BMW G 650 Xchallenge
- BMW G 650 Xchallenge 2007
- BMW G 650 Xchallenge ABS 2007
- BMW G 650 Xchallenge 2008
- BMW G 650 Xchallenge ABS 2008
- BMW G 650 Xchallenge ABS 2009
- BMW G 650 Xchallenge 2009
- BMW G 650 Xchallenge ABS 2010
- BMW G 650 Xchallenge 2010
other_motorcycle_models
- BMW G 310
- BMW G 650
- BMW G 310 R
- BMW G 310 GS
- BMW G 650 GS
- BMW G 1600 GT
- BMW G 450 X
- BMW G 650 Xmoto
- BMW G 650 Xcountry
- BMW C 400
- BMW K 1600
- BMW F 850
- BMW F 750
- BMW F 650
- BMW F 800
- BMW R 1200
- BMW R 1250
- BMW F 700
- BMW R 850
- BMW R 1200 GS
- BMW R 1150
- BMW K 1300
- BMW K 1200
- BMW R 1250 GS
- BMW R 1250 GS Adventure
- BMW K 1600 GTL
- BMW K 1600 GT
- BMW F 850 GS
- BMW F 800 GT
- BMW F 800 GS
- BMW R 1200 GS Adventure
- BMW F 650 GS
- BMW K 1300 GT
- BMW K 1200 GT
- BMW R 850 GS
- BMW C 650 GT
- BMW C 400 GT
- BMW R 1150 GS Adventure
- BMW R 1150 GS
- BMW R 1100 GS
- BMW F 650 800
- BMW R 80 800
- BMW F 750 850 GS
- BMW R 80 800 GS/2 Paralever
- BMW R 80 800 GS PD Paris Dakar Paralever
- BMW R 80 800 GS Paralever
- BMW R 80 800 G/S Monolever
- BMW R 65 650 GS
- BMW R 100 1000 GS