Filtry motocyklowe
Can-Am Spyder 990
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
28,90 zł
34,00 zł
Najniższa cena: 34,00 zł
Filtr oleju HifloFiltro HF 564 Aprilia/Buell/CAN-AM - HF564
44,09 zł
Filtr oleju K&N KN564 - KN-564
Posiadamy Filtry motocyklowe do Can-Am Spyder 990
- Can-Am Spyder 990 SE5 Roadster 2008
- Can-Am Spyder 990 SM5 Roadster 2008
- Can-Am Spyder 990 SE5 Roadster 2009
- Can-Am Spyder 990 SM5 Roadster 2009
- Can-Am Spyder 990 RS Roadster 2010
- Can-Am Spyder 990 RSS Special Edition 2010
- Can-Am Spyder 990 RT 2010
- Can-Am Spyder 990 RT Techno 2010
- Can-Am Spyder 990 RTS Special Edition 2010
- Can-Am Spyder 990 RS Roadster 2011
- Can-Am Spyder 990 RSS Special Edition 2011
- Can-Am Spyder 990 RT 2011
- Can-Am Spyder 990 RT Limited 2011
- Can-Am Spyder 990 RT Techno 2011
- Can-Am Spyder 990 RTS Special Edition 2011
- Can-Am Spyder 990 RS Roadster 2012
- Can-Am Spyder 990 RSS Special Edition 2012
- Can-Am Spyder 990 RT 2012
- Can-Am Spyder 990 RT Limited 2012
- Can-Am Spyder 990 RT Techno 2012
- Can-Am Spyder 990 RTS Special Edition 2012
- Can-Am Spyder 990 RS Roadster 2013
- Can-Am Spyder 990 RSS Special Edition 2013
- Can-Am Spyder 990 RT 2013
- Can-Am Spyder 990 RT Limited 2013
- Can-Am Spyder 990 RTS Special Edition 2013
- Can-Am Spyder 990 ST 2013
- Can-Am Spyder 990 ST Limited 2013
- Can-Am Spyder 990 STS Special Edition 2013
- Can-Am Spyder 990 RS Roadster 2014
- Can-Am Spyder 990 RSS Special Edition 2014
- Can-Am Spyder 990 RT 2014
- Can-Am Spyder 990 RT Limited 2014
- Can-Am Spyder 990 RTS Special Edition 2014
- Can-Am Spyder 990 ST 2014
- Can-Am Spyder 990 STS Special Edition 2014
- Can-Am Spyder 990 ST Limited 2014
- Can-Am Spyder 990 RS Roadster 2015
- Can-Am Spyder 990 RSS 2015
- Can-Am Spyder 990 RSS Special Edition 2015
- Can-Am Spyder 990 ST 2015
- Can-Am Spyder 990 ST Limited 2015
- Can-Am Spyder 990 STS 2015
- Can-Am Spyder 990 STS Special Edition 2015
- Can-Am Spyder 990 RS Roadster 2016
- Can-Am Spyder 990 RSS 2016
- Can-Am Spyder 990 STS 2016
other_motorcycle_models
- Can-Am Spyder 1330
- Can-Am Spyder 1000
- Can-Am Maverick 700
- Can-Am Rally 200
- Can-Am Commander 700
- Can-Am Commander 800
- Can-Am Commander 1000
- Can-Am Renegade 800
- Can-Am Renegade 1000
- Can-Am Renegade 850
- Can-Am Renegade 650
- Can-Am Renegade 500
- Can-Am Renegade 570
- Can-Am DS 250
- Can-Am Renegade 70
- Can-Am DS 70
- Can-Am Renegade 110
- Can-Am Maverick 1000
- Can-Am Maverick 800
- Can-Am Traxter 450
- Can-Am Traxter 1000
- Can-Am Traxter 650
- Can-Am Maverick 900
- Can-Am Ryker 900
- Can-Am Ryker 600
- Can-Am Defender 650
- Can-Am Defender 450
- Can-Am Defender 1000
- Can-Am Defender 800
- Can-Am Outlander 850
- Can-Am Outlander 800
- Can-Am Outlander 500
- Can-Am Outlander 650
- Can-Am Outlander 1000
- Can-Am Outlander 570
- Can-Am Outlander 450
- Can-Am Outlander 400
- Can-Am Mavercik 1000
- Can-Am Mavercik 900
- Can-Am Rally 175
- Can-Am Traxter 800
- Can-Am Traxter 500
- Can-Am Quest 90
- Can-Am Quest 50
- Can-Am Quest 500
- Can-Am DS 90
- Can-Am DS 50