Filtry motocyklowe
Derbi GP1 50
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
23,72 zł
27,90 zł
Najniższa cena: 27,90 zł
Gąbkowy filtr powietrza HifloFiltro HFA 5208 DS - HFA5208DS
26,10 zł
29,00 zł
Najniższa cena: 29,00 zł
Filtr powietrza gąbkowy Athena Piaggio Vespa - S410480200012
35,90 zł
Filtr powietrza Polini - 203.0128
23,62 zł
Filtr powietrza Gilera Piaggio nowe
285,93 zł
Filtr powietrza Polini Scooter Cross Evolution Piaggio 2T - 203.0071
Posiadamy Filtry motocyklowe do Derbi GP1 50
- Derbi GP1 50 V2 Open LC 2011
- Derbi GP1 50 V2 Open LC 2007
- Derbi GP1 50 V2 LC łańcuch 2005
- Derbi GP1 50 V2 Open LC 2009
- Derbi GP1 50 V2 Open LC 2010
- Derbi GP1 50 2006-2013
- Derbi GP1 50 LC 2002
- Derbi GP1 50 LC 2003
- Derbi GP1 50 Open LC 2008
- Derbi GP1 50 LC 2004
- Derbi GP1 50 Open LC 2010
- Derbi GP1 50 Open LC 2011
- Derbi GP1 50 V1 łańcuch LC 2006
- Derbi GP1 50 V2 łańcuch LC 2006
- Derbi GP1 50 V2 łańcuch LC 2007
- Derbi GP1 50 V1 łańcuch LC 2005
- Derbi GP1 50 V2 2008
- Derbi GP1 50 AC 2003
- Derbi GP1 50 Open 2005
- Derbi GP1 50 LC 2001
- Derbi GP1 50 Racing 2001
- Derbi GP1 50 Replica 2001
- Derbi GP1 50 Racing
- Derbi GP1 50 Racing 2004
- Derbi GP1 50 Racing 2005
- Derbi GP1 50 Open 2006
- Derbi GP1 50 Racing 2006
- Derbi GP1 50 LC 2007
- Derbi GP1 50 Malossi 2007
- Derbi GP1 50 Open 2007
- Derbi GP1 50 Racing 2007
- Derbi GP1 50 Racing 2008
- Derbi GP1 50 Racing 2009
other_motorcycle_models
- Derbi GP1 200
- Derbi GP1 125
- Derbi GP1 250
- Derbi GP 50
- Derbi GPR 50
- Derbi Boulevard 50
- Derbi Senda 50
- Derbi Sonar 50
- Derbi Black Devil 50
- Derbi Mulhacen 125
- Derbi Boulevard 100
- Derbi Senda 125
- Derbi Atlantis 50
- Derbi GPR 125
- Derbi DXR 250
- Derbi Cross City 125
- Derbi GPR 80
- Derbi Boulevard 200
- Derbi Atlantis 100
- Derbi Coppa 75
- Derbi Mulhacen 660
- Derbi GPX 50
- Derbi Easy 50
- Derbi Aventura 50
- Derbi Astro 50
- Derbi Lobito 50
- Derbi Boulevard 150
- Derbi Boulevard 125
- Derbi Vamos 125
- Derbi Manhattan 50
- Derbi Furax 50
- Derbi Fenix 50
- Derbi MXR 50
- Derbi Predator 50
- Derbi DS 50
- Derbi FDS 50
- Derbi GPR 75
- Derbi Variant 125 Sport
- Derbi Vamos 25 FL
- Derbi Vamos 50
- Derbi Vamos 25 FLN
- Derbi Vamos 25
- Derbi Sonar 150
- Derbi Paddock 50
- Derbi DRX 250 4T