Filtry motocyklowe
Ducati Sport 1000
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
19,13 zł
22,50 zł
Najniższa cena: 22,50 zł
dostawa 0 złFiltr oleju HifloFiltro długi HF 155 - HF155
30,77 zł
36,20 zł
Najniższa cena: 36,20 zł
dostawa 0 złFiltr oleju HifloFiltro HF 153 Cagiva/Ducati - HF153
41,01 zł
48,25 zł
Najniższa cena: 48,25 zł
dostawa 0 złFiltr oleju HifloFiltro HF 153 RC Racing - HF153RC
46,75 zł
55,00 zł
Najniższa cena: 55,00 zł
dostawa 0 złFiltr powietrza HifloFiltro HFA 6002 - HFA6002
62,51 zł
73,54 zł
Najniższa cena: 73,54 zł
dostawa 0 złFiltr powietrza HifloFiltro HFA 6001 - HFA6001
449,53 zł
473,19 zł
Najniższa cena: 473,19 zł
dostawa 0 złGąbkowy filtr powietrza nasączony olejem Twin Air Ducati 996R - 158533FRX
Posiadamy Filtry motocyklowe do Ducati Sport 1000
- Ducati Sport 1000 Biposto 2007
- Ducati Sport 1000 S Monoposto 2007
- Ducati Sport 1000 Biposto 2008
- Ducati Sport 1000 S Monoposto 2008
- Ducati Sport 1000 S Monoposto 2009
- Ducati Sport 1000 Sportclassic Monoposto 2006
- Ducati Sport 1000 Sportclassic Biposto/Monoposto 2007
- Ducati Sport 1000 Sportclassic Monoposto 2007
- Ducati Sport 1000 Sportclassic Biposto/Monoposto 2008
- Ducati Sport 1000 S Sportclassic Biposto/Monoposto 2010
- Ducati Sport 1000 Sportclassic Paul Smart 2006
- Ducati Sport 1000 Paul Smart 2006
- Ducati Sport 1000 Paul Smart LE 2007
- Ducati Sport 1000 2009
- Ducati Sport 1000 2010
Inne modele
- Ducati Sport 750
- Ducati Sport 900
- Ducati Sport 500
- Ducati Sport 500 Desmo
- Ducati Sport 350 Desmo
- Ducati Scrambler 1100
- Ducati S 800
- Ducati S 750
- Ducati S 620
- Ducati Multistrada 1200
- Ducati 996 1000
- Ducati 916 916
- Ducati 888 888
- Ducati 748 748
- Ducati ST3 1000
- Ducati ST4 916
- Ducati ST4S 996 Sporttouring
- Ducati ST4 916 Sporttouring
- Ducati ST2 944 Sporttouring
- Ducati 848 848
- Ducati Panigale V4 1000
- Ducati Pantah 600
- Ducati Pantah 350
- Ducati ST4S 996
- Ducati Superleggera V4 998
- Ducati Diavel 1260
- Ducati ST3 992
- Ducati GT 750
- Ducati Multistrada V4 1200
- Ducati Supersport 950
- Ducati Desert X 950
- Ducati Multistrada V2 950
- Ducati Hypermotard 950
- Ducati SS 1000
- Ducati SS 750
- Ducati Streetfighter V4 1100
- Ducati S 900
- Ducati SS 900
- Ducati Scrambler 450
- Ducati Scrambler 803
- Ducati Streetfighter V2 955
- Ducati Panigale V2 955
- Ducati Panigale V4 1100
- Ducati Monster 1000