Filtry motocyklowe
Hyosung SF 50
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
39,48 zł
Filtr powietrza wkład TGB - 337949
25,34 zł
Filtr powietrza TGB Pegasus
16,25 zł
Filtr powietrza TGB Pegasus
21,76 zł
Filtr powietrza Hyosung SF50
71,25 zł
75,00 zł
Najniższa cena: 75,00 zł
Gąbkowy filtr powietrza Twin Air Scooter TGB 50 2T 202 203 302 303 Classic - 161042
Posiadamy Filtry motocyklowe do Hyosung SF 50
- Hyosung SF 50 Racing 2004
- Hyosung SF 50 Racing 2005
- Hyosung SF 50 R Rally 2007-2008
- Hyosung SF 50 B Racing 2007-2010
- Hyosung SF 50 B
- Hyosung SF 50 SuperFast
- Hyosung SF 50 Racing 2000
- Hyosung SF 50 Racing 2001
- Hyosung SF 50 Racing 2002
- Hyosung SF 50 Racing 2003
- Hyosung SF 50 B Racing 2007
- Hyosung SF 50 B Racing 2008
- Hyosung SF 50 B Racing 2009
- Hyosung SF 50 B Racing 2010
- Hyosung SF 50 R Rally 2005
- Hyosung SF 50 R Rally 2006
- Hyosung SF 50 R Rally 2007
- Hyosung SF 50 R Rally 2008
- Hyosung SF 50 R Rally 2009
- Hyosung SF 50 Racing 1999
- Hyosung SF 50 B Racing 2006
- Hyosung SF 50 R Rally 2004
- Hyosung SF 50 1999
- Hyosung SF 50 Fast 2000
- Hyosung SF 50 Fast 2001
- Hyosung SF 50 Fast 2002
- Hyosung SF 50 Fast
- Hyosung SF 50 2006
- Hyosung SF 50 B Racing 2005
- Hyosung SF 50 Fast 2004
- Hyosung SF 50 Fast 2005
- Hyosung SF 50 R Rally 2011
- Hyosung SF 50 R Rally 2012
- Hyosung SF 50 R Rally 2013
- Hyosung SF 50 R Rally 2014
- Hyosung SF 50 R Rally 2010
- Hyosung SF 50 2000
- Hyosung SF 50 2001
- Hyosung SF 50 2002
- Hyosung SF 50 B Prima 2014
- Hyosung SF 50 B Prima 2013
- Hyosung SF 50 B Prima 2012
- Hyosung SF 50 B Prima 2011
- Hyosung SF 50 B Prima 2010
other_motorcycle_models
- Hyosung GD 250
- Hyosung Rush 50
- Hyosung ST7 700
- Hyosung TE 50
- Hyosung TE 100
- Hyosung TE 90
- Hyosung XRX 125
- Hyosung TE 450
- Hyosung SB 50
- Hyosung MS3 125
- Hyosung MS3 250
- Hyosung GV 650
- Hyosung GV 300
- Hyosung GV 250
- Hyosung GV 125
- Hyosung GT 650
- Hyosung GT 250
- Hyosung GT 125
- Hyosung V2 125
- Hyosung RX 125
- Hyosung KR 110
- Hyosung GA 125
- Hyosung FX 110
- Hyosung MS1 125
- Hyosung EZ 100
- Hyosung TE 400
- Hyosung Boomer 125
- Hyosung SD 50
- Hyosung Cab 100
- Hyosung RT 125
- Hyosung TE 650
- Hyosung RX 450
- Hyosung ST7 750
- Hyosung GD 125
- Hyosung GTR 125
- Hyosung XRX 400
- Hyosung GPS 125
- Hyosung GS 125
- Hyosung Grand Prix 125
- Hyosung GF 125
- Hyosung Cab 50
- Hyosung ST 700
- Hyosung Quad 450
- Hyosung GT 600
- Hyosung Supercab 100
- Hyosung RTV 125
- Hyosung NewTee Up 25
- Hyosung NewTee Up 50