Elektryka i oświetlenie motocyklowe
Hyosung SF 50
Na co zwrócić uwagę w układzie elektrycznym motocykli?
Każdy z elementów elektryki motocyklowej wymaga uwagi i szybkiej reakcji na uszkodzenie. Nawet niewielkie awarie mogą przyczynić się do poważnych niebezpieczeństw na drodze czy w terenie i kosztownych uszkodzeń motocykla. Na co warto zwrócić uwagę przy elektryce do motocykla? Oto kilka wskazówek:
Zadbaj o źródło prądu i akumulator
Podstawą układu elektrycznego motocykla jest źródło prądu. Prądnica czy alternator zapewni ci prąd niezbędny dla pracy silnika, urządzeń elektrycznych czy podstawowego oświetlenia. Dbaj o połączenie z silnikiem, pracę, a także o regulator napięcia przekształcający prąd na odpowiedni dla elektryki motocyklowej. W przypadku akumulatora, zwróć uwagę nie tylko na jego ładowanie, ale i stan. Nieszczelność i zużycie elementów nie pozwoli ci zgromadzić nadmiaru energii i grozi uszkodzeniem innych elementów jednośladu.
Zwracaj uwagę na motocyklowe przewody i ich łączenie
Żaden układ elektryczny do motocykla nie będzie działał sprawnie, jeśli jego poszczególne elementy nie połączysz odpowiednimi przewodami. W przypadku elektryki motocyklowej, kable i ich wiązki muszą być dostosowane do parametrów przekazywanego prądu i warunków, w jakich chronią rdzeń. Równie ważne są ich zakończenia, bez których przewód nie zbierze lub nie przekaże prądu.
Reaguj na zużycie typowych elementów elektrycznych
Wiele elementów elektryki motocykla z czasem ulega zużyciu. Typowym przykładem są żarówki, które przestają świecić nie tylko wskutek gwałtownego uszkodzenia. Niektóre elementy elektryki do motocykla możesz wymienić profilaktycznie, przy innych musisz szybko reagować na brak ich pracy. Zwróć na to uwagę, gdyż brak reakcji może ci przynieść znacznie większe koszty, niż wymiana elementu elektryki.
Nie czekaj z wymianą lub naprawą elementów elektryki motocyklowej
Elektryka motocykla ma kluczowe znaczenie dla sprawności i bezpieczeństwa jazdy. Awaria zapłonu nie pozwoli na sprawną pracę silnika, a uszkodzenie lamp nie poinformuje innych użytkowników ruchu o twoich zamiarach, działaniach, a nawet obecności na drodze. Nawet w przypadku elementów, które uszkodzone początkowo nie utrudniają ci jazdy, reaguj natychmiast. W wielu przypadkach, odkładanie naprawy lub wymiany przyniesie znacznie większe koszty lub poważne zagrożenie na drodze.
Co jeszcze warto wiedzieć w kwestii elektryki motocyklowej?
Wybierając elementy do układu elektrycznego motocykla, warto byś wziął pod uwagę przynajmniej podstawowe czynniki. Dotyczy to szczególnie elementów nietypowych, które zamierzasz umieścić w miejsce standardowego produktu.
Elementy dedykowane dobierz ściśle do danego modelu
W przypadku doboru, elementy elektryczne można podzielić na dwie grupy. Pierwsze z nich są przygotowane pod dany pojazd. Takie elementy bez problemu wyszukasz w produktach dedykowanych. Ale uwaga! Produkt musi być przeznaczony ściśle do danego modelu i wersji. Różnice mogą być tu niewielkie, ale wystarczające, by poważnie wpłynąć na pracę mechanizmów pojazdu.
Ostrożnie dobieraj elementy uniwersalne
Drugą grupą są elementy uniwersalne. Tu kluczowe znaczenie zyskują parametry, jakich od elementu wymaga dany motocykl. Nawet niewielkie odstępstwa w parametrach żarówki, przewodu czy lampy nie pozwolą na ich sprawne działanie w danym motocyklu. Przed wybraniem elementu elektryki motocykla zapoznaj się więc z niezbędnymi parametrami.
Posiadamy Elektryka i oświetlenie motocyklowe do Hyosung SF 50
- Hyosung SF 50 Racing 2004
- Hyosung SF 50 Racing 2005
- Hyosung SF 50 R Rally 2007-2008
- Hyosung SF 50 B Racing 2007-2010
- Hyosung SF 50 B
- Hyosung SF 50 SuperFast
- Hyosung SF 50 Racing 2000
- Hyosung SF 50 Racing 2001
- Hyosung SF 50 Racing 2002
- Hyosung SF 50 Racing 2003
- Hyosung SF 50 B Racing 2007
- Hyosung SF 50 B Racing 2008
- Hyosung SF 50 B Racing 2009
- Hyosung SF 50 B Racing 2010
- Hyosung SF 50 R Rally 2005
- Hyosung SF 50 R Rally 2006
- Hyosung SF 50 R Rally 2007
- Hyosung SF 50 R Rally 2008
- Hyosung SF 50 R Rally 2009
- Hyosung SF 50 Racing 1999
- Hyosung SF 50 B Racing 2006
- Hyosung SF 50 R Rally 2004
- Hyosung SF 50 1999
- Hyosung SF 50 Fast 2000
- Hyosung SF 50 Fast 2001
- Hyosung SF 50 Fast 2002
- Hyosung SF 50 Fast
- Hyosung SF 50 2006
- Hyosung SF 50 B Racing 2005
- Hyosung SF 50 Fast 2004
- Hyosung SF 50 Fast 2005
- Hyosung SF 50 R Rally 2011
- Hyosung SF 50 R Rally 2012
- Hyosung SF 50 R Rally 2013
- Hyosung SF 50 R Rally 2014
- Hyosung SF 50 R Rally 2010
- Hyosung SF 50 2000
- Hyosung SF 50 2001
- Hyosung SF 50 2002
- Hyosung SF 50 B Prima 2014
- Hyosung SF 50 B Prima 2013
- Hyosung SF 50 B Prima 2012
- Hyosung SF 50 B Prima 2011
- Hyosung SF 50 B Prima 2010
other_motorcycle_models
- Hyosung GD 250
- Hyosung Rush 50
- Hyosung ST7 700
- Hyosung TE 50
- Hyosung TE 100
- Hyosung TE 90
- Hyosung XRX 125
- Hyosung TE 450
- Hyosung SB 50
- Hyosung MS3 125
- Hyosung MS3 250
- Hyosung GV 650
- Hyosung GV 300
- Hyosung GV 250
- Hyosung GV 125
- Hyosung GT 650
- Hyosung GT 250
- Hyosung GT 125
- Hyosung V2 125
- Hyosung RX 125
- Hyosung KR 110
- Hyosung GA 125
- Hyosung FX 110
- Hyosung MS1 125
- Hyosung EZ 100
- Hyosung TE 400
- Hyosung Boomer 125
- Hyosung SD 50
- Hyosung Cab 100
- Hyosung RT 125
- Hyosung TE 650
- Hyosung RX 450
- Hyosung ST7 750
- Hyosung GD 125
- Hyosung GTR 125
- Hyosung XRX 400
- Hyosung GPS 125
- Hyosung GS 125
- Hyosung Grand Prix 125
- Hyosung GF 125
- Hyosung Cab 50
- Hyosung ST 700
- Hyosung Quad 450
- Hyosung GT 600
- Hyosung Supercab 100
- Hyosung RTV 125
- Hyosung NewTee Up 25
- Hyosung NewTee Up 50