check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli Husqvarna

Charakterystyka marki

Na południu Szwecji, w mieście o wdzięcznej nazwie Husqvarna znajduje się kolebka motoryzacji i zarazem, legendarne miejsce powstania jednego z najbardziej cenionych i popularnych koncernów motoryzacyjnych w Europie. Dawniej, miasto to było nie bardziej znane niż inne, okoliczne miejscowości i niewiele wskazywało na to, by sytuacja ta miała się pewnego dnia zmienić. Początkowe karty historii, miasto Husqvarna zapełniło służbą Jego Królewskiej Mości, pełniąc rolę fabrykę broni od roku 1689. Rok ten, przyniósł miastu zainteresowanie otoczenia i ukazał nie odkryty dotąd potencjał. Gdy nastały czasy spokojniejsze, produkcja broni została zamieniona na znacznie bardziej pokojowe rozwiązania; w szwedzkim Husqvarna powstał pierwszy nowoczesny rower, który został zmotoryzowany. Mimo, że rok 1903 był zaledwie ciszą przed zbliżającą się burzą, zapisał się on jako czas przemian i innowacji, które później, ulegały stopniowemu rozwojowi. Jako jedna z nielicznych firm, które zdołały wykonywać swoje zadania nieprzerwanie, mimo perturbacji na arenie międzynarodowej, Husqvarna już wkrótce, z nieznanego przedsiębiorstwa przeobraziło się w najprawdziwszą legendę świata motoryzacji.   Pierwszy smak absolutnego zwycięstwa nadszedł, gdy na ulicach szwedzkich miast zaczęły pojawiać się kolejne modele maszyn noszących logo dużej litery H w koronie. Szturmem Husqvarna zdobyło jednak Europę nieco później, stając się jednym z czołowych producentów motocykli zupełnie nowej generacji, które okrzyknięte zostały mianem Moto-Cross. Od tej chwili, znaczenie szwedzkiej firmy utrzymywało wysoki, przyzwoity poziom, dzięki czemu Husqvarna pozyskała grono stałych klientów oraz zdołała wyrobić godną markę. Marka ta, wykreowana została poprzez profesjonalne podejście do fazy projektu i gotowość wdrążania innowacyjnych, zaskakujących nierzadko rozwiązań i pozostała równie otwarta i energiczna, także i do dziś. Husqvarna bynajmniej nie zwolniła swojego biegu; to właśnie ona, jako jedna z pierwszych marek moto wprowadziła silnik dwusuwowy.

Svartpilen

Husqvarna Svartpilen 401 to motocykl wpisujący się w ostatnio bardzo popularny nurt Scrambler'ów, jednakże wykonany z takim rozmachem, że na obecną chwilę w ofertach innych renomowanych producentów prawdopodobnie nie znajdziemy dla niego konkurencyjnego modelu. Szwedzka marka postanowiła porzucić panujący stereotyp i pokazała, że maszyna klasy Scrambler nie musi wyglądać jak klasyczny jednoślad z dawnych lat, którego ktoś przygotował do zmagań w lekkim terenie.Owocem ich pracy jest właśnie Svartpilen, w którym futurystyczne kształty nadwozia zostały wymieszane z akcentami w stylu neo-retro. Już podczas pokazów koncepcyjnych projektów wzbudzał on ogromne poruszenie wśród motocyklistów, co wyłapała np. Honda i podążyła tym samym nurtem przy produkcji niektórych modeli z gamy Street. Spójna bryła owiewki integrującej zbiornik paliwa i "zadupek" czy dopracowane detale, takie jak uchwyt pasażera w kształcie spojlera, bagażnik na baku, nowoczesne oświetlenie czy minimalistyczny zegar przekazujący niezliczoną ilość informacji- to wszystko sprawia fenomenalne wrażenie. Prawdziwe dzieło zwieńcza jednokolorowe malowanie z jaskrawymi wstawkami podkreślającymi najważniejsze linie nadwozia.Co najważniejsze Svartpilen nie tylko wygląda, ale też jeździ fantastycznie. Niewielka masa własna (150 kilogramów), zwarta konstrukcja i stosunkowo mocna jednostka napędowa dają ogromną satysfakcję z prowadzenia w mieście i na krętych drogach. Jednocylindrowy silnik o pojemności 373 cm³ został wyprodukowany w indyjskich fabrykach koncernu Bajaj i możemy go znaleźć m.in. w KTM'ie Duke'u 390, który stał się głównym dawcą "organów" dla przełomowego Svartpilen'a. Oprócz napędu zapożyczono z niego również kratownicową ramę, zawieszenia renomowanej marki WP Suspensions i dwustronny wahacz z lekkich stopów aluminium.Czterosuwowy "singiel" posiada czterozaworową głowicę z podwójnym wałkiem rozrządu, elektroniczny system wtrysku paliwa oraz wydajny układ chłodzenia cieczą. Standardowe rozwiązania doskonale współgrają z charakterem motocykla, a co ważniejsze- dają mu wszystkie narzędzia potrzebne do dynamicznej jazdy. Z niewielkiej pojemności wyciśnięto moc maksymalną 43 KM i maksymalny moment obrotowy 37 Nm, które pozwalają na rozpędzenie Husqvarny do zadowalającej prędkości 170 km/h. Jak na motocykl, którym możemy poruszać się posiadając prawo jazdy kategorii A2, takie osiągi wydają się w pełni satysfakcjonujące. Podczas jazdy kolejnym sprzymierzeńcem będzie precyzyjna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach oraz sprzęgło antyhoppingowe, które nie dopuści do blokady tylnego koła podczas gwałtownej redukcji biegów.Podwozie to kolejna mocna cecha Svartpilen'a. Wspomniana rama kratownicowa z rur chromowo-molibdenowych daje odpowiednią sztywność i jest genialnym punktem oparcia dla innych podzespołów. Porządne zawieszenie WP dobrze sprawdza się zarówno w mieście, jak i na drobnych nierównościach. W przednim widelcu typu Upside-down oraz w tylnym, pojedynczym elemencie resorująco-tłumiącym nie przewidziano regulacji, aczkolwiek oba komponenty są na tyle dobrze zestrojone, że gwarantują odpowiednią sztyność do szybkich przejazdów po górskich serpentynach i zadowalający komfort na dłuższe przejazdy. Doskonałym uzupełnieniem są opony Pirelli Scorpion Rally STR, które zapewnią odpowiednią trakcję na luźnych nawierzchniach. W układzie hamulcowym znajdziemy dwie tarcze hamulcowe o średnicach 320 mm i 230 mm oraz jedno- i czterotłoczkowy (radialny) zacisk hydrauliczny. Dla zapewnienia wyższego poziomu bezpieczeństwa jazdy Szwedzi wyposażyli Svartpilen'a w antypoślizgowy system ABS (współpracujący jedynie z przednim kołem). Husqvarna Svartpilen 401 to doskonały motocykl do codziennej eksploatacji. Żwawa jednostka napędowa, zwarta konstrukcja, zasięg ponad 250 kilometrów na jedynym tankowaniu, dopracowane podwozie i ergonomiczna pozycja za kierownicą- to wszystko za niecałe 30 tys. złotych. Jeśli komuś nie przypadła do gustu wersja "uterenowiona", producent ma w zanadrzu w pełni on-road'owy model Vitpilen 401 na szosowych oponach i kierownicą typu clip-on. Bardziej opływowa pozycja za sterami nie sprawia większych niespodzianek po przesiadce ze scramblera. Wielu zarzucało Husqvarnie, że w podobnej cenie oferowanych jest wiele motocykli z tego segmentu o dużo większej pojemności- Yamaha MT-07, Suzuki SV 650, Honda CB 500 i Kawasaki Z650 to największe zagrożenia dla obu wersji. Czas pokaże wyniki tego starcia, ale miejmy nadzieje, że ponadczasowy design i odważne decyzje szwedzkiej marki obronią się przed większą mocą i jeszcze większą prędkością maksymalną.